پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

میز کامپیوتر یکی از تجهیزات ضروری است که به صورت استاندارد برای کار با کامپیوتر طراحی می شود. بنابراین، از ایجاد مشکلاتی مثل عارضه در ستون فقرات، گردن درد و کمردرد جلوگیری می کند. همچنین باعث احساس راحتی بیشتر شما هنگام کار می شود.

در واقع خرید میز مخصوص کامپیوتر، یک سرمایه گذاری بلند مدت است که باعث حفظ سلامت و افزایش بازدهی کار شما می شود. به همین دلیل، در این مطلب، قصد داریم به نکات مهمی که قبل از خرید آن باید بدانید، بپردازیم. بنابراین، اگر به دنبال خرید یک میز استاندارد و کاربردی هستنید، با ما همراه باشید.

خرید میز مخصوص کامپیوتر

ابعاد میز کامپیوتر

یکی از نکات مهم برای انتخاب میز مخصوص کامپیوتر، توجه به ارتفاع آن است. این میز نباید خیلی بلند یا کوتاه باشد. اگر ارتفاع آن کوتاه باشد، مجبورید پاهای خود را جمع کنید. در نتیجه بعد از مدتی دچار مشکلات ستون فقرات و خستگی زیاد موقع کار با کامپیوتر خواهید شد. درصورتی که ارتفاع آن زیاد باشد نیز نمی توانید پاهای خود را روی زمین بگذارید. معمولا ارتفاع مناسب با توجه به قد شما بین 70 تا 76 سانتی متر است.

عرض میز نیز می تواند بین 45 تا 65 سانتی متر باشد. البته اگر قرار نیست میز را کنار دیوار بگذارید، عرض آن خیلی اهمیت ندارد. چراکه راحت می توانید پاهای خود را زیر میز دراز کنید.

ارگونومیک بودن میزهای کامپیوتر

بسیاری از افراد بخش قابل توجهی از زمان خود را به فعالیت با کامپیوتر اختصاص می دهند. بنابراین، درصورتی که از میزهای کامپیوتر ارگونومیک استفاده نشود، می تواند آسیب های جسمی زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد. منظور از ارگونومیک بودن میز این است که ساختاری متناسب داشته باشد و بتواند تمامی نیازهای شما را پاسخ دهد. 

تناسب بین ابعاد میز کامپیوتر با اندازه اتاق

قبل از خرید میز کامپیوتر به ابعاد اتاق خود توجه کنید. قطعاً انتخاب میز بزرگ برای اتاق با ابعاد محدود مناسب نیست. ازطرفی هرچند میز کوچک در یک اتاق بزرگ کارایی مد نظر شما را خواهد داشت، اما این انتخاب باعث می شود که نتوانید به صورت بهینه از فضا استفاده کنید. 

رنگ میز کامپیوتر

میزهای کامپیوتر در رنگ های مختلفی از جمله کرم، سفید و مشکی تولید می شوند و با پالت های رنگی مختلف و دکوراسیون های متفاوت قابلیت ست شدن دارند. شما باتوجه به دیزاین و ترکیب رنگ اتاق خود می توانید میز مناسب با آن را خریداری کنید. پیشنهاد می کنیم برای جذابیت بیشتر رنگ میز را مکمل رنگ دیوارهای اتاق مورد نظر انتخاب کنید.

میز کامپیوتر چند کاره

اگر بخواهید از فضای میزهای کامپیوتر برای مصارف دیگر مثل نگهداری کتاب استفاده کنید، می توانید میزهای چندکاره را انتخاب کنید. این نوع میزها کاربردی تر بوده و استفاده بیشتری را نسبت به فضایی که اشغال می کنند، دارند.

میز کامپیوتر ساده

بسیاری از افراد طرف دار سبک مینیمال و دکوراسیون ساده هستند. این افراد ترجیح می دهند تا حد امکان از وسایل زیاد و پر زرق و برق استفاده نکنند. میزهای مخصوص کامپیوتر با طراحی ساده یک انتخاب مناسب برای این اشخاص است.

طراحی میز کامپیوتر

میزهای کامپیوتر در شکل های مختلفی طراحی می شوند. برخی از اوقات فضایی که در اختیار دارید، شما را مجبور به انتخاب یک شکل مشخص از انواع میزهای کامپیوتر می کند. اما اگر فضای کافی دارید، دست شما در انتخاب باز است. در ادامه پرکاربردترین شکل های میز مخصوص کامپیوتر را بررسی می کنیم.

  • میز مستطیل: این میز ظاهر مستطیلی دارد و شما میتوانید آن را در هر جای اتاق قرار دهید.

میز مستطیل کامپیوتر

  • میز ال شکل: اگر تمایل دارید میز خود را در گوشه اتاق قرار دهید، میتوانید از طراحی ال شکل استفاده کنید. همچنین در صورتی که موقع کار با کامپیوتر بخواهید از کتاب یا دفتری در کنارتان استفاده کنید، می توانید آن را روی میز کنار کامپیوتر قرار دهید.

میز ال شکل کامپیوتر

  • میز U شکل: این میز ابعاد بزرگی داشته و برای فضاهای بزرگ مناسب است. همچنین بهعلت اینکه 2 طرف شما پوشیده می شود، ممکن است احساس محصور بودن داشته باشید.

کمد و کشو میزهای کامپیوتر

اغلب افراد ترجیح می دهند که از میز مخصوص رایانه برای مصارف دیگر مثل میز تحریر و مطالعه نیز استفاده کنند بنابراین، بهتر است میزی را انتخاب کنید که چندین کشو و کمد داشته باشد. در این صورت می توانید وسایل دیگر خود مثل لوازم التحریر را در آن نگهداری کنید.

ریل کیبورد و موس میز کامپیوتر

حتماً میزی را انتخاب کنید که ریل کیبورد و موس داشته باشد. چراکه موقع کار با کامپیوتر راحت تر خواهید بود. ریل کیبورد برای اینکه بتواند وزن دست شما را تحمل کند، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

جنس میز کامپیوتر

برای ساخت میزهای کامپیوتر از متریال مختلفی مثل فلز، شیشه، چوب و نئوپان استفاده می شود. اگر قصد خرید میز کامپیوتر با قیمت مناسب را دارید، میزهای نئوپان با روکش ملامین یک گزینه مناسب است. همچنین وزن سبکی داشته و حمل و نقل آن راحت تر است.

شیشه نیز یکی دیگه از متریال مورد استفاده در ساخت میزهای کامپیوتر است. اگر قصد خرید میز شیشه ای را دارید، حتماً به مقاومت و کیفیت صفحات آن توجه کنید. همچنین به علت خاصیت شکنندگی شیشه باید مراقب برخورد اجسام سخت با آن باشید.

یکی دیگر از ویژگی های میز شیشه ای که ممکن است برای شما خوشایند نباشد، مشخص بودن سیم ها از پشت میز است. این موضوع به خصوص برای کسانی که نمی تواند شلوغی محیط را تحمل کنند، می تواند آزاردهنده باشد.

میز کامپیوتر را از کجا بخریم؟

برای خرید میزهای کامپیوتر استاندارد و ارگونومیک می توانید به وب سایت طراحان چیدمان ارک مراجعه کنید. این مجموعه انواع میزهای کامپیوتر ساده و چندکاره برند جلیس را در طرح های مستطیلی و L شکل و رنگ بندی های متنوع ارائه می دهد. تمامی میزهای کامپیوتر این مجموعه محفظه عبور کابل دارد. همچنین ارسال محصولات به تهران و کرج رایگان است و برای اولین خرید نیز می توانید از کد تخفیف استفاده کنید.

خرید میزهای کامپیوتر استاندارد و ارگونومیک

جمع بندی

استفاده از میز کامپیوتر برای جلوگیری از ایجاد مشکلات ستون فقرات و درد در ناحیه گردن و کمر ضروری است. چراکه معمولا افراد ساعات زیادی را در طول روز به کار با کامپیوتر اختصاص می دهند.

قبل از انتخاب میز مخصوص کامپیوتر باید به موارد مختلفی ازجمله ابعاد استاندارد، تناسب آن با فضای اتاق، ساده یا چندکاره بودن، جنس متریال، رنگ و شکل آن توجه کنید. برای خرید میز تحریر و کامپیوتر استاندارد می توانید به وب سایت طراحان چیدمان ارک مراجعه کرده و محصول مد نظر خود را در رنگ و طرح دلخواه سفارش دهید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/g0ivU9wM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه