پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین صندوق بازنشستگی تکمیلی کدام است؟

ازآنجایی که سیستم بهداشت و درمان در عصر حاضر، پیشرفت زیادی داشته و سطح کیفی زندگی نیز بالاتر رفته است؛ طول عمر نیز افزایش یافته و انسان ها مدت زمان بیشتری از عمر خود را در دوران بازنشستگی می گذرانند. در همین راستا توجه به تأمین و امنیت مالی دوره بازنشستگی نیز اهمیت ویژه ای پیداکرده و حتماً باید آن را در نظر گرفت. سرمایه گذاری در صندوق بازنشستگی تکمیلی ، از روش های نوین رسیدن به امنیت و رفاه مالی در دوران بازنشستگی به شمار آمده و انتخاب بهترین صندوق می تواند آینده شما و خانواده اتان را تضمین کند.

اهمیت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی تکمیلی

زمان بازنشستگی شاید از مهم ترین دوران زندگی هر فردی باشد. در این دوران، فرد نمی تواند با کار کردن درآمدی کسب کند و باید از پس هزینه های زندگی خود نیز بربیاید؛ بنابراین، داشتن برنامه ای دقیق و کارآمد برای تأمین مالی دوران بازنشستگی، بسیار مهم است. سرمایه گذاری، یکی از راه های تأمین و رفاه مالی دوران بازنشستگی به شمار آمده و می تواند به افزایش ارزش سرمایه و دستیابی به درآمدی پایدار در این دوران کمک کند.

انواع مختلفی از سرمایه گذاری مانند سرمایه گذاری در بورس، سرمایه گذاری در اوراق بهادار و سرمایه گذاری در انواع صندوق های سرمایه گذاری وجود دارد. برخی از این سرمایه گذاری ها ویژگی های بهتری برای دوران بازنشستگی دارند. اخیراً صندوق بازنشستگی تکمیلی، باهدف تأمین امنیت مالی در این دوران، راه اندازی شده و با استفاده از سود مرکب، از مشکلات مالی این دوره، جلوگیری می کند.

سود مرکب از مهم ترین مفاهیم در سرمایه گذاری است و به این شکل عمل می کند که سود حاصل از سرمایه گذاری شما نیز مجدداً سرمایه گذاری می شود. این امر در افزایش ارزش سرمایه شما در بلندمدت مؤثر است؛ پس هرچه زودتر شروع به سرمایه گذاری کنید، زمان بیشتری برای بهره مندی از سود مرکب خواهید داشت.

بر اساس این طرح، اشخاص می توانند با سرمایه گذاری در صندوق های بازنشستگی تکمیلی، هم در سود آن مشارکت کرده و هم از این طریق، حقوق تکمیلی دریافت کنند. میزان حقوق تکمیلی دریافتی، به میزان سرمایه گذاری فرد در صندوق بستگی خواهد داشت؛ بنابراین، هرچقدر بیشتر در این صندوق ها سرمایه گذاری کنید، در آینده نیز از مزایای آن بیشتر بهره مند خواهید شد.

به طورکلی صندوق های بازنشستگی تکمیلی، مزایای متعددی برای سرمایه گذاران دارند:

  • کاهش ریسک سرمایه گذاری: به دلیل تنوع سبد سرمایه گذاری این صندوق ها، ریسک سرمایه گذاری کاهش می یابد.
  • بهره گیری از صرفه جویی های ناشی از مقیاس: به دلیل مدیریت حرفه ای این صندوق ها توسط افراد خبره، سرمایه گذاران می توانند از صرفه جویی های ناشی از مقیاس بهره مند شوند.
  • تأمین منافع سرمایه گذاران: از طریق پرداخت مستمری یا درآمدی به سرمایه گذاران در دوران بازنشستگی، منافع آن ها تأمین می شود.

اهمیت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی تکمیلی

نحوه انتخاب بهترین صندوق بازنشستگی تکمیلی

برای انتخاب بهترین صندوق بازنشستگی تکمیلی بهتر است با ساختار آن آشنا باشید. طرح های بازنشستگی چندلایه داشته و از اصلاحات سیستماتیک در راستای تحقق نظام کارآمد تأمین اجتماعی به شمار می آیند. این طرح ها در کشورهای مختلف جهان با استقبال قابل توجهی مواجه شده اند و از سوی مراجع مختلف بین المللی نیز به عنوان رویکرد مناسب اصلاحات در نظام بازنشستگی معرفی می شوند. ساده ترین نوع نظام های مستمری، شامل سه لایه زیر است:

  1. لایه حمایتی: پایهای ترین لایه در طرح های بازنشستگی به شمار آمده و به منظور تأمین حداقل معیشت برای افراد بازنشسته طراحی شده است. این لایه معمولاً توسط دولت اجراشده و منابع مالی آن از طریق مالیات تأمین می شود.
  2. لایه بیمهای: لایه اصلی در طرح های بازنشستگی است و به منظور جبران بخشی از درآمد ازدست رفته افراد بازنشسته به کار می رود. این لایه معمولاً توسط صندوق های بازنشستگی دولتی یا خصوصی اجراشده و منابع مالی آن از طریق حق بیمه افراد بازنشسته و کارفرمایان تأمین می شود.
  3. لایه تکمیلی: استفاده از این لایه، اختیاری و بهمنظور افزایش سطح رفاه افراد بازنشسته طراحی شده است. این لایه معمولاً توسط افراد بازنشسته به صورت فردی یا جمعی اجراشده و منابع مالی آن از طریق پس انداز افراد بازنشسته تأمین می شود.

صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی تکمیلی، از ابزارهای مالی نوین به شمار آمده و به تازگی در ایران راه اندازی شده است. این صندوق، باهدف تأمین مالی دوران بازنشستگی، توسط سرمایه گذاران تشکیل و منابع مالی آن در بازارهای مختلف، سرمایه گذاری می شود و دارای ویژگی های زیر است:

  • شفافیت و نظارت: فعالیت این صندوق، منطبق با قانون بازار اوراق بهادار و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار است؛ بنابراین، عملکرد آن کاملاً شفاف و در دسترس است.
  • دوره فعالیت نامحدود: دوره فعالیت این صندوق، از زمان ثبت آن نزد مرجع ثبت شرکتها، به مدت نامحدود ادامه می یابد.
  • تنوع سرمایه گذاری: سرمایه گذاران می توانند با خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی تکمیلی، در طیف گسترده ای از دارایی های بازارهای مختلف، سرمایه گذاری کنند.
  • ساختار مبتنی بر صدور و ابطال: واحدهای صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی تکمیلی، بر اساس صدور و ابطال، معامله می شوند. البته برخی از واحدهای صندوق بازنشستگی تکمیلی ممکن است به صورت قابل معامله در بورس باشند.
  • وابسته نبودن به یک کارفرما: این صندوق، وابسته به یک کارفرما نیست و در هر صندوق، چند کارفرما میتوانند مشارکت داشته باشند.
  • تنوع ترکیب دارایی: صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی تکمیلی، می تواند به صورت سهامی، سهامی شاخص یا فرا صندوق سهامی فعالیت کند.
  • ارکان اجرایی و نظارتی: صندوق بازنشستگی تکمیلی، دارای ارکان اجرایی و نظارتی است که به مدیریت و نظارت بر فعالیت آن میپردازند.

واحدهای سرمایه گذاری در صندوق بازنشستگی تکمیلی، به دو نوع اصلی واحدهای سرمایه گذاری ممتاز و عادی تقسیم می شوند:

    • واحدهای سرمایه گذاری ممتاز، پیش از شروع دوره پذیره نویسی توسط مؤسسین صندوق خریداری و دارندگان این واحدها دارای حق رأی و حضور در مجمع هستند. این نوع واحدهای سرمایه گذاری در طی دوره فعالیت صندوق، قابل انتقال به غیر هستند.
    • واحدهای سرمایه گذاری عادی، در طول دوره پذیره نویسی یا طی دوره فعالیت صندوق صادرشده و قابل ابطال هستند؛ ولی قابلیت انتقال ندارند. همچنین دارندگان واحدهای سرمایه گذاری عادی، دارای حق حضور و حق رأی در مجمع نیستند. این واحدها در سه نوع اول، دوم و سوم قابل صدورند:
      • واحدهای سرمایه گذاری عادی نوع اول: واحدهایی است که طبق اعلام کارفرما، به نام کارفرما صادر می شود.
      • واحدهای سرمایه گذاری عادی نوع دوم: واحدهایی است که طبق اعلام کارفرما به نام نیروی انسانی صادرشده و برای جبران بخشی از حقوق بازنشستگی نیروی کار در نظر گرفته می شوند.
      • واحدهای سرمایه گذاری عادی نوع سوم: توسط سایر سرمایه گذاران خریداری شده و معمولاً برای افزایش درآمد در دوران بازنشستگی، در نظر گرفته می شوند.

صندوق بازنشستگی تکمیلی کاریز

صندوق بازنشستگی تکمیلی کاریز

صندوق بازنشستگی تکمیلی کاریز، محصولی از شرکت سرمایه گذاری کاریزما است. این صندوق باهدف تأمین مالی دوران بازنشستگی و سایر مقاطع زمانی سرمایه گذاری، با جمع آوری وجوه از کارفرمایان و سایر سرمایه گذاران عادی و خرید اوراق بهادار، منافع بسیاری را برای سرمایه گذاران ایجاد می کند. ویژگی های صندوق بازنشستگی تکمیلی کاریزما، عبارت اند از:

  • تنوع سبد سرمایه گذاری
  • قابلیت سرمایه گذاری برای افراد حقیقی و حقوقی
  • مدیریت حرفه ای توسط تیمی از کارشناسان بازار سرمایه
  • امکان انتخاب دو طرح محتاطانه و ماجراجویانه با سوددهی و ریسک پذیری متفاوت

به زودی امکان دریافت وام نیز به این صندوق، اضافه خواهد شد. همچنین سرمایه گذاران می توانند سود سرمایه گذاری خود را در دو قالب زیر دریافت کنند:

  • دریافت سود به صورت یکجا: در این حالت، سرمایه گذار پس از رسیدن به سن بازنشستگی یا سایر شرایط مقرر، می تواند سود سرمایه گذاری خود را به صورت یکجا دریافت کند.
  • دریافت سود به صورت مستمری: در این حالت، سرمایه گذار پس از رسیدن به سن بازنشستگی یا سایر شرایط مقرر، می تواند سود سرمایه گذاری خود را به صورت مستمری دریافت کند.

صندوق بازنشستگی تکمیلی کاریزما، از بهترین گزینه ها برای تأمین مالی دوران بازنشستگی است. این صندوق با مزایای ویژه ای که ارائه می دهد، می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذارانی باشد که قصد دارند برای آینده خود برنامه ریزی کنند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fuQGk5L7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه