دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

افزایش انگیزه کارکنان چیست؟

انگیزه کارکنان معیاری از میزان تعهد و ارتباطی است که کارکنان هر روز با خود به محل کار می آورند. درک کارکنان از محل کار می تواند به تشخیص اینکه آیا افراد و تیم ها به جای صرف وقت، به طور فعال با کار خود درگیر هستند یا خیر کمک کند. درگیر کردن کارکنان مستلزم آن است که سازمان ها نیازهای کارگران خود را برآورده کنند و فرصت هایی را برای آنها فراهم کنند تا ارزش های شخصی خود را با اهداف سازمانی مرتبط کنند و همچنین از ابزارهایی استفاده کنند که ارتباطات و همکاری را تسهیل می کند.در یک کلام می توان گفت که انگیزه کارکنان با راندمان کاری آنها ارتباط مستقیمی دارد.حال سوال اینجاست برای افزایش انگیزه کارکنان چه کارهای می توان انجام داد؟

بازدهی کارکنان باانگیزه بسیار بیشتر از فردا بی انگیزه است

1.      کارها و ایده های کارمندانتان را ببینید

تا به حال پیش آمده که احساس کنید تلاش های شما دیده نمی شود؟یا کسی قدر خدمات و تخصص شما را نمی داند؟اگه جواب شما به این سوال مثبت است می دانید که چه حس ناخوشایندی در فرد شکل می گیرد و می تواند انگیزه افراد را به طرز چشم گیری کاهش دهد.حال راه حل چیست؟

ایده یک کارمند،مشتری جدید را تبدیل به مشتری دائم کرد؟ راه حل یکی دیگر، زمان پروژه ها را کاهش داد؟ سومین نفر،مشکل بزرگ، یک پروژه خاص را حل کرد؟ یک رهبر خوب به همه این کارمندان توجه می کند و مطمئن می شود که همه در سازمان تقدیرنامه ای با نام خود همراه با امضای چک پاداش دریافت کرده اند.

2.      اهداف کوچک تعیین کنید و آن را جشن بگیرید

کار بر روی پروژه ای که طولانی می شود برای انگیزه کارکنان مضر است. اگر بیشتر وظایفی که کارمندان شما روی آنها کار می کنند، کار فشرده و زمان بر هستند، مطمئن شوید که انگیزه آنان در طول فرایند پروژه حفظ می شود.

برای یک پروژه طولانی،گام ها و اهداف کوتاه مدت تعیین کنید و بعد از رسیدن،آن را جشن بگیرید.با این روش انگیزه کارمندان نه تنها افت نمی کند بلکه حفظ و حتی افزایش پیدا می کند.

اهداف کوچک تعیین کنید و آن را جشن بگیرید

3.      به کارشان هدف بدهید

کارمندان می دانند که کار آنها به سود شرکت کمک می کند. با این حال، اغلب اوقات، آنها نمی بینند که دقیقا چگونه این اتفاق می افتد. این مسئله می تواند در دراز مدت باعث کاهش انگیزه کارمندان شود.

این وظیفه شماست که این تأثیر را به کارکنان منتقل کنید. به عنوان مثال، می توانید به تیم پشتیبانی مشتری خود اطلاع دهید که تلاش های حفظ آنها و کاهش ناشی از ریزش مشتری چقدر باعث نجات شرکت در یک ماه خاص شده است. یا به تیم فروش خود بگویید که افزایش فروش آنها چقدر به نتیجه نهایی کمک کرده است.

4.      با خرید هدایای سازمانی در مناسبت ها روحیه آنان را افزایش دهید

همه می دانیم که هدیه گرفتن چه حس باشکوهی است.خرید هدایای سازمانی همیشه جایگاه ویژه ای در تجارت و کسب وکارهای خلاقانه داشته است.این هدایا می تواند به مناسب ها و دلایل گوناگونی اهدا شوند.اما هدف نهایی آن در مورد کارکنان چیزی جز افزایش انگیزه در آنان نیست.مدیرانی که این تجربه را داشته اند می دانند که هدایای سازمانی و تبلیغاتی چه معجزه ای در روحیه و انگیزه کارمندان ایجاد می کند.حال این هدایا هر چیزی می تواند باشد از صنایع دستی مارسین گرفته تا هر هدیه و دست سازه دیگری.برای انتخاب هدیه مناسب می توانید با کارشناسان آن مجموعه ها مشورت کنید.

خرید هدایای سازمانی

5.      کارکنان سالم و با تناسب اندام مناسب با انگیزه هستند

اگر می خواهید کارکنانتان انگیزه داشته باشند و بهترین عملکرد را داشته باشند، مطمئن شوید که آنها سالم،با تناسب اندام مناسب ،با استراحت کافی و پرانرژی هستند.

وقتی صحبت از سلامتی به میان می آید، باید سیاست هایی داشته باشید که کارکنان بیمار را به مرخصی تشویق کند. آنها به هر حال برای بهبودی به آن نیاز دارند و اگر به سختی سر خود را بالا نگه دارند برای شما مفید نیستند. خسارتی که در نبودن آنها متحمل می شود بسیار کمتر از ادامه کار آنها با کمترین انرژی و انگیزه است. و یا حتی بیمار کردن سایر کارمندان.پس تصمیم درست را بگیرید.

برای کاهش خستگی و فرسودگی کارکنان می توانید یک اتاق استراحت ویا ورزش در نظر بگیرید که کارمندان در آن لحظات پر نشاطی را بگذرانند.

6.      محیط کاری قانونمند و منعطف داشته باشید

قرار نیست همه چیز دقیقا از پیش برنامه ریزی شده باشد.بعد از تعیین چارچوب کلی و اهداف نهایی،منعطف باشید.اجازه دهید کارمندان برنامه شخصی خود را داشته باشند.مثلا یک کار ممکن است در اول صبح و یا آخر شب انجام شود.در تعطیلات آخر هفته و یا روز اول کاری.مهم این است که کارها به صورت دقیق و درست و در خدمت هدف نهایی مجموعه باشند.با این روش خلاقانه همیشه انگیزه کارکنان در بیشترین حالت ممکن خواهد بود.چرا که هر کس کارها را برای خود شخصی سازی می کند.

محیط کاری قانونمند و منعطف داشته باشید

7.      به کارمندان فرصتی برای ابراز نظر بدهید

نظر سنجی و جمع آوری نظر کارکنان از جنبه های مختلفی اهمیت دارد.شاید یکی مهمترین دلایل آن، این باشد که کارمندان احساس کنند صدایشان شنیده می شود و نظرشان اهمیت دارد.این مسئله به طور معجزه آسایی باعث افزایش انگیزه در کارکنان می شود.پس در موارد گوناگون به کارمندانتان اجازه ابراز نظر بدهید حتی اگر قصد عمل کردن به آن ها را ندارید.

نتیجه گیری

7 راه حل بالا که برای افزایش انگیزه در کارکنان گفته شده راه حل هایی هستند که سالها تکرار شده و امتحان خود را پس داده اند.مدیریت جمعی از افراد برای به نتیجه رساندن هدفی خاص، همیشه به انگیزه و انرژی بالای گروهی نیاز دارد.کافی است این راه حل ها را امتحان کنید تا شگفت زده شوید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/B4A5YwJ1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
مرضیه :
7 ماه پیش
به نظر من مدیریت درست و حس خوب به کارمند دادن از همه جنبه ها مهم تره.کارمندی با عشق و علاقه کار کنه واحساس کنه کارش مفیده و داره پیشرفت میکنه قطعا انگیزش زیاد میشه
سامان بهادری :
7 ماه پیش
ولی من خودم واقعا حالم با هدیه گرفتن خیلی خوب میشه.شرکت ما هر سال نزدیک های عید بهمون کادو میده واقعا روحیه آدم و شارژ میکنه.البته من همش چشمم دنبال هدیه مدیراست.
محمد :
7 ماه پیش
پر انگیزه نگه داشتن کارمندان یک بحث مهم و بسیار تخصصی در مدیریت هست.اما بنظرم توی این مقاله به نکات خیلی ساده و در عین حال کاربردی اشاره کردی .ممن.ن از تحریه فرصت امروز که همچنیم مقالات مفیدی رو می نویسند.
محیا :
6 ماه پیش
حفظ و افزایش انگیزه کارکنان در طول پروسه کار خیلی نکته مهمیه .هدایای سازمانی راه حله خیلی خوبیه من باهاش بشدت موافقم.
مبینا اقدمی :
6 ماه پیش
شاید در مدیریت و افزایش کارایی چیزی مهم تر از یک کارمند باانگیزه و پر انرژی نباشه
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه