دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلای 18عیار در بازار تهران دو میلیون و 476 هزار تومان بود. قیمت سکه امامی هم 29 میلیون و 490 هزار تومان بود. قیمت سکه بهار آزادی 26 میلیو.ن و 1400 هزار تومان در بازار ارزش گذاری شد. قیمت نیم سکه به 15 میلیون و 550 هزار تومان رسید و ربع سکه هم در بازار 10 میلیون و 550 هزار تومان بود. قیمت سکه امامی هم با کمی تغییر به 5 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

اما روند بازار طلا و سکه به چه سمتی می رود؟ بازار طلا و سکه در روزهای اخیر وضعیت قابل توجهی داشته است. اگرچه سکه به خصوص سکه بهار آزادی و سکه امامی در روزهای اخیر مستقیما تحت تاثیر بازار ارز بوده، اما قیمت طلا چندان از قیمت دلار تاثیر نگرفته است یا به عبارت دیگر، قیمت طلا در روزهای گذشته کمتر تحت تاثیر قیمت دلار بوده و واکنش این فلز زردرنگ به نوسان قیمت دلار، بسیار محدود بوده است.

آینده قیمت طلا و سکه در بازار

مروری بر روند قیمت طلا و سکه نشان می دهد ورود دلار به کانال 53 هزار تومانی، قیمت طلا را تنها 100 هزار تومان افزایش داد، اما قیمت سکه افزایش قابل توجهی داشت و به کانال 30 میلیون تومانی وارد کرد. این مسأله نشان می دهد بازار طلا کمتر از بازار سکه تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار است.

آینده قیمت طلا و سکه

اما کارشناسان درباره آینده قیمت طلا و سکه چه می گویند؟ جواد فلاحیان، کارشناس اقتصادی با اشاره به افت و خیزهای قیمت در بازارها به تجارت نیوز گفت: «در بررسی حرکت بازارها ابتدا بورس، بعد طلا و بعد دلار به ترتیب روند شارپ تری دارند. بنابراین رخدادهای سیاسی و اقتصادی نسبت به بازارهای مورد اشاره، فراز و فرودهایی را در روند قیمت ها ایجاد می کنند.»

وی با اشاره به تاثیر پذیری روند قیمت طلای داخلی از بازار طلای جهانی و نرخ دلار ادامه داد: «این دو پارامتر روی بازار داخلی طلا اثر دارد. ما در هفته های اخیر شاهد نوسانات نسبتا بالایی در انس جهانی طلا بودیم که به نظر می رسد در حال تعدیل شدن است.»

همچنین عبدالله مشکانی، کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بخشی از نوسانات طلا با قیمت دلار و بخشی نیز با طلای جهانی تراز می شود به تجارت نیوز گفت: «با اتفاقات هفته های اخیر و افزایش تنش در منطقه، قیمت طلای جهانی رشد کرد و این موضوع به افزایش قیمت در بازار طلا کمک کرد. اما در صورت فروکش کردن جنگ حماس و اسرائیل، قیمت طلای جهانی نیز به کانال های پایین تر برمی گردد.»

وی دلیل صعودی شدن قیمت در بازارهای مالی بعد از اخبار تنش منطقه ای اخیر را، واکنش هیجانی معامله گران برای تقاضا عنوان کرد و افزود: «واکنش بازار هیجانی بوده و بعد از آن شاهد کاهش قیمت دلار و متعاقب آن طلا و سکه بودیم. اما به نظر نمی رسد قیمت ها در بازار طلا پایین تر از نرخ های فعلی بیاید.»

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/u9fhwJO1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه