دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصاد آنلاین، قیمت طلا در دو هفته اخیر تحت تاثیر جنگ حماس و اسرائیل و اخبار سیاسی منتشر شده قرار گرفته است. قیمت طلا از شروع سال جاری کاهشی شد. در نیمه اول سال جاری قیمت طلا حدود 350 هزار تومان ارزان شد که این رقم تاریخی و غیر قابل منتظره بود. قیمت طلا حالا در روند افزایشی قرار گرفته و این نگرانی به وجود آمده که در پنج ماه باقیمانده از سال به یکباره فنر آن در رود و مانند سال قبل با رشد قابل ملاحظه ای همراه شود. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

یک کارشناس بازار طلا با بیان اینکه در روند طبیعی ممکن است هر مثقال طلا روی عدد ۱۱ میلیون تومان تثبیت شود تخلیه حباب سکه را غیرممکن دانست.

پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده بازار

عباداله محمدولی، کارشناس بازار طلا درباره وضعیت بازار طلا و سکه به اقتصاد آنلاین گفت: در ۲۰ روز اخیر به دلیل بحرانی که در فلسطین شکل گرفت در بازار شاهد روند افزایشی بودیم پس از سه چهار روز اول با کنترل این روند مجدداً قیمت ها کاهشی شد.

وی افزود: هر مثقال طلا حدوداً در ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت شده بود اما از روز دوشنبه این هفته با توجه به خبرهایی که حول محور غزه و اظهارنظرهای سیاسی بود مجدداً قیمت طلا ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان افزایش یافت.

این فعال بازار طلا با بیان اینکه نوسانات بازار طلا تحت تأثیر خبرهای غزه و اسرائیل بود، اظهار داشت: در این مدت انس جهانی نیز روند افزایشی داشت و از ۱۸۶۰ دلار به حدود ۱۹۸۰ دلار رسید، انتظار این بود مرز ۲۰۰۰ هزار دلار را نیز بشکند اما این اتفاق رخ نداد و قیمت انس جهانی هم۲۰ دلار کاهش یافت.

محمدولی در پیش بینی از قیمت طلا و سکه نیز گفت: با توجه شرایط موجود هفته آینده بازار همین روند قیمت را خواهد داشت، احتمال دارد هر مثقال طلا به ۱۱ میلیون تومان نزدیک شود.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی پایان سال میلادی حجمی از تقاضا وارد بازار می شود و ما شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود. قیمت انس جهانی در همین حدود ۱۹۷۰ باقی می ماند اما احتمال دارد در بالاترین قیمت به ۲۰۲۰ دلار نیز برسد. در بازار طلای داخلی هر مثقال طلای ۱۷ عیار حدود ۱۱ میلیون تومان خواهد شد.

به گفته این کارشناس این پیش بینی برای زمانی است که بازار روند طبیعی خود را طی کند و با تغییر سینگال های مختلف، چه مثبت چه منفی، ممکن است بازار روند دیگری را در پیش گیرد.

محمدولی درباره اینکه احتمال دارد قیمت طلا با توجه به تورم کنونی جهش چشمگیری داشته باشد نیز اظهار داشت: هر چیزی که اقتصاددان ها پیش بینی می کنند قرار نیست در بازار اتفاق بیفتد، به نظر من مدیریت هر چند در گذشته ضعیف عمل کرده است اما به دنبال این است که بازار را کنترل کند و بازارسازها وارد نشوند بنابراین اگر تقاضایی که ممکن است در آینده ایجاد شود پاسخ داده نشود و به نوعی بازار از عرضه خالی باشد این احتمال افزایش قیمت ممکن است رخ دهد اما به عقیده من تقاضا نیز کنترل خواهد شد.

این فعال بازار طلا در پایان درباره حباب بالای سکه نیز گفت: حباب باید روزی بشکند، وجود این حباب ریسک است اما فکر می کنم این حباب فعلا همراه سکه در بازار باشد.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NwYt82la
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه