جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

۴ ماده معدنی که باید در دوران باردهی و شیردهی حتما مصرف کنید!

مصرف مکمل های دوران بارداری و شیردهی برای اطمینان از رشد و سلامتی کودک شما بسیار مهم است. بهترین راه برای برآورده کردن نیازهای بدن خود و نوزادتان، داشتن رژیم غذایی متنوع و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است؛ اما ممکن است گاهی به دلایل مختلف ویتامین های لازم از طریق مواد غذایی جذب نشوند یا رژیم خیلی خوبی نداشته باشیم، اینجاست که اهمیت مصرف مکمل های دوران شیردهی و بارداری مشص می شوند. هنگامی که باردار هستید، به مقدار بیشتری از مواد مغذی از جمله پروتئین، ید، آهن و برخی ویتامین ها نیاز دارید. مادران شیرده هم اغلب به اندازه کافی مواد مغذی ضروری مثل کلسیم، روی و منیزیم را دریافت نمی کنند. هنگام شیردهی، بخشی از ویتامین های A، B۱، B۲، B۶، B۱۲، D و ید که از طریق رژیم غذایی دریافت می کنند، صرف تولید شیر می شود. با مصرف مکمل های دوران بارداری و شیردهی تمام کمبودهای بدن مادر تامین شده و نوزاد هم در شرایط سالمی رشد خواهد کرد.

 

مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز در بارداری و شیردهی

تغذیه‌ی باکیفیت و رژیم غذایی صحیح در دوران بارداری و شیردهی، به فرایند تامین تغذیه برای تکامل حداکثری مغزی و رشد تمام اندام های نوزاد کمک می کند. این بازه زمانی در زندگی انسان، بستر سلامتی برای نسل های آینده را ایجاد می کند. کمیت و کیفیت تغذیه درون رحمی در زمان تکامل جنین و پس از آن در نوزادی و بزرگسالی می تواند زمینه بیماری های دوران بزرگسالی را فراهم می کند. آشنایی با مواد مغذی و ویتامین های مهم می تواند کمک کند تا سلامت خود و فرزندتان را تضمین کنید.

 

آهن

 در سه ماهه دوم و سوم بارداری، به دلیل گسترش گلبول قرمز، نیاز به آهن افزایش می یابد. این میزان افزایش نیاز به آهن برای رشد جفت و جنین به حدی است که به هیچ وجه از طریق مصرف مواد غذایی به تنهایی تامین نمی شود و مادران باردار حتما نیاز به مصرف قرص آهن دارند. مصرف قرص آهن ممکن است پس از زایمان هم ضروری باشد و در مادران شیردهی به دلیل دفع آهن بی خطر است. به مادران شیرده توصیه می شود که روزانه ۱۰ میلی گرم آهن دریافت کنند. علاوه بر استفاده از قرص و مکمل های دوران بارداری و شیردهی، مصرف غذاهای غنی از آهن از جمله گوشت قرمز، ماهی و مرغ هم می تواند به شما در افزایش ذخایر آهن کمک کند.

 

ید

ید یک ماده معدنی است که به میزان کم در بدن انسان وجود دارد. ید کمک می کند تا هورمون های تیروئیدی تولید شوند که برای استخوان سازی، انقباضات عضلانی، ضربان قلب و جذب مواد مغذی ضرورت دارند. ید همچنین به رشد مغز جنین کمک می کند و کمبود آن ممکن است منجر به اختلالات رشدی نوزاد شود.

 

روی

روی که با نام زینک هم شناخته می شود، نقش حیاتی در تقسیم سلولی، تمایز و عملکردی که برای رشد بافت های بدن دارد شناخته می شود. آنزیم های وابسته به روی برای مکانیسم های پیچیده مختلفی در طول تکثیر سلولی، بلوغ، متابولیسم DNA و RNA، تشخیص و انتقال سیگنال، بیان ژن و تنظیم هورمون مورد نیاز هستند. درنتیجه، روی یک ماده مغذی کلیدی در طول بارداری، رشد و نمو جنین و عملکرد غدد پستانی برای سنتز و ترشح شیر است.

 

کلسیم

نیاز به کلسیم در بانوان باردار به دلایل مختلف از جمله استخوان سازی، تشکیل جوانه های دندان در جنین و پیشگیری از برداشت املاح از استخوان های مادر، به ویژه در سه ماهه سوم بارداری و دوران شیردهی، افزایش می یابد. کلسیم در محصولات لبنی مانند شیر، قهوه، چای و زرده تخم مرغ می توانند مانع جذب آهن در بدن شوند. توصیه می شود هنگام خوردن غذاهای غنی از آهن، از این موارد اجتناب کنید.

در دوران بارداری و شیردهی، نوزاد تمام مواد مغذی لازم را از بدن مادر دریافت می کند و نیاز مادر به ویتامین ها و مواد معدنی بیشتر از قبل می شود. دریافت تمام مواد ضروری بدن از طریق رژیم غذایی ممکن نبوده و برای سلامتی مادر و کودک توصیه می شود حتما از مکمل های دوران بارداری و شیردهی استفاده شود. در این متن سعی کردیم تعدادی از بهترین مکمل های دوران بارداری و شیردهی را معرفی کنیم و شما می توانید بر اساس نیاز خودتان اقدام به تهیه آن ها کنید.

 با ثبت سفارش از داروخانه آنلاین داروتامین خریدی مطمئن و اقتصادی را تجربه خواهید کرد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xnblDsxg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه