جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

0 تا 100 دستگاه لپینگ

8 ماه پیش ( 1402/7/26 )
 

دستگاه لپینگ یکی از ابزارهای حیاتی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است، که برای بهینه سازی و اصلاح سطح دقیق و صاف قطعات مختلف استفاده می شود. این دستگاه توانایی ایجاد سطحی بسیار صاف و دقیق بر روی مواد مختلف از جمله فلزات، سرامیک ها و سایر مواد را دارد. از مهمترین ملزومات استفاده در این دستگاه می توان به خمیر الماسه، پودر لپینگ، روغن لپینگ، لامپ مونوکروماتیک و صافی سنج اشاره کرد.

دستگاه لپینگ چیست؟

این دستگاه با استفاده از یک صفحه چرخان و یک ماده ساینده مانند الماس، آلومینا، سیلیسیوم کارباید، فشار و حرکت نسبی را بین قطعه و صفحه اعمال می کند تا سطح قطعه را به میزان دقت بالایی تخت و صاف کند. این دستگاه همچنین قابلیت پولیش کاری و افزایش شفافیت و روانسازی سطح قطعات را نیز دارد. همچنین لپینگ هم یک عملیات سایشی با سرعت در فشار و دمای پایین است، که سبب می شود نواقص ریز و جزئی در سطح قطعه رفع شود.

انواع دستگاه لپینگ

این دستگاه می تواند در انواع سایزها، مدل ها و ظرفیت های مختلف تولید و عرضه شود. برخی از مدل های رایج دستگاه لپینگ عبارتند از:

لپینگ ماشین فلت (Flat Lapping Machine)

لپینگ ماشین دور (Orbital Lapping Machine)

لپینگ ماشین پرتابل (Portable Lapping Machine)

لپینگ ماشین دو طرفه (Double Sided Lapping Machine)

هر یک از این مدل ها برای نوع خاصی از قطعات مناسب و دارای ویژگی های خاص خود هستند.

ملزومات دستگاه لپینگ

ملزومات دستگاه لپینگ چیست؟

1- خمیر الماسه : یکی از مهم ترین اجزا در فرایند لپینگ می باشد، این خمیر به عنوان یک ابزار سطحی به کار می رود و مواد گوناگون را با استفاده از ذرات الماسه در سطحی صاف و بدون نقص تراش می دهد.

2- پودر لپینگ : این پودر به عنوان یک مواد سایشی جهت ایجاد تراش صاف و دقیق در سطوح قطعات مورد استفاده قرار می گیرد.

3- روغن لپینگ : این مواد باعث کاهش اصطکاک و گرمایش سطحی و باعث بهبود کیفیت قطعات می شود. همچنین فرایند لپینگ را تسهیل می کند.

4- لامپ مونوکروماتیک : با استفاده از طول موج خاص این لامپ می توان اطلاعات دقیقی از سطح قطعات بدست آورد.

5- صافی سنج : این ابزار به کنترل کیفیت و اصلاح سطحی قطعات کمک می کند.

کاربرد دستگاه لپینگ

برخی از قطعات که با استفاده از دستگاه لپینگ تخت و صاف می شوند، عبارتند از: مکانیکال سیل، شیرهای صنعتی، پمپ های هیدرولیک، قطعات دقیق الکترونیک، قطعات گرافیت، قطعات پلیمر، قطعات سرامیک و غیره. این قطعات باید پس از فرآیند ماشین کاری، لپ شده تا آببندی، نفوذپذیری، خوردگی، سایش و عملکرد بهینه را داشته باشند.

دریچه های پنوماتیک، چرخ دنده های دوار، کمپرسورها، ماشین آلات چاپ، سرسیلندرهای خودرو و سینک های حرارتی از جمله وسایلی هستند که با دستگاه لپینگ می توانیم سطح آن ها را کاملا صیقلی کنیم.

کاربرد دستگاه لپینگ

نحوه کار دستگاه لپینگ

برای استفاده از دستگاه لپینگ به تنظیمات صحیح و مناسب نیاز است. برخی از تنظیمات دستگاه مورد نظر عبارتند از: تنظیم سرعت چرخش صفحه، تنظیم فشار بین صفحه و قطعه، تنظیم زمان عمل لپینگ، تنظیم نوع و مقدار ماده ساینده، تنظیم حالت جامد یا مایع ماده ساینده، تنظیم دمای صفحه و قطعه، تمیز کردن صفحه و قطعه پس از لپینگ با توجه به موارد فوق حتما سعی کنید قبل از کار با این دستگاه از افرادی با تجربه در این حوزه کمک بگیرید.

با توجه به موارد ذکر شده در فوق هنگام انتخاب و سفارش این دستگاه و ملزومات آن به منابع معتبر از جمله کارشناس فنی و برند معتبر و مورد اعتماد نیاز است. از منابع معتبر و مورد اعتماد جهت ثبت سفارش و خرید دستگاه لپینگ می توان از برندهای بزرگ که در این راستا فعالیت دارند مانند JETLUBE (جت لوب) و شرکت آرمه را نام برد.

نکات مهم هنگام استفاده از دستگاه لپینگ

اولین نکته حفظ دمای اتاق از 23 تا 25 درجه سلسیوس است. با افزایش سایز صفحه لپینگ تغییرات رفتاری صفحه نسبت به دما زیاد می شود و کیفیت عملیات پایین می آید. برای حفظ دمای اتاق عملیات باید از یک سیستم تهویه هوای استاندارد استفاده کرد. باتوجه به حساس بودن این عملیات تمیز بودن اتاق لپینگ بسیار ضروری است و باید از ورود گرد و غبار جلوگیری کرد. همچنین باید از کیفیت مواد مصرفی اطمینان حاصل کرد، چرا که یک عملیات تخصصی است و بایستی مواد مصرفی استاندارد و اورجینال تهیه کرد.

سخن پایانی

شرکت آرمه تامین و تجهیز ابزار دقیق از جمله دستگاه ها و مواد مصرفی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فعالیت می کند. دستگاه و مواد لپینگ شامل صفحات کامپوزیت، خمیر و روغن الماسه، خمیر و روغن لپینگ و نمد پولیش و پودر اکسید آلومینیوم هم جز محصولات شرکت آرمه می باشد. جهت مشاوره و استعلام قیمت در مورد دستگاه لپینگ و ملزومات آن می توانید با شماره 02177788004 تماس حاصل فرمائید و همچنین جهت مشاهده محصولات شرکت آرمه می توانید به سایت این شرکت به آدرس https://armecompany.com مراجعه نمائید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3dMCGRr3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
احمد رضا :
8 ماه پیش
ممنون از شما مقاله خوبی بود
علی :
2 ماه پیش
ملزومات لپینگ رو از کجا باید تامین کرد؟
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه