تیک تاک به دنبال راهی جدید برای کسب درآمد است و می خواهد یک طرح اشتراکی پولی بدون تبلیغات برای کاربران عرضه کند. چنین موضوعی در دنیای پلتفرم های اجتماعی جدید نیست و برای مثال اسنپ چت پلاس یا ایکس پریمیوم (توییتر بلو سابق) در اختیار کاربران قرار دارند، بااین حال تیک تاک برای اولین بار در چنین مسیری گام برمی دارد.
وب سایت Android Authority برای اولین بار به امکان عرضه این طرح اشتراکی اشاره کرد. طبق این گزارش، جدید نسخه تیک تاک شامل یک رشته کد جدید است که نشان می دهد این پلتفرم اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه درحال آزمایش یک نسخه بدون تبلیغات در ازای دریافت هزینه ماهیانه از کاربران است.
تیک تاک و عرضه یک طرح اشتراکی پولی
تیک تاک آزمایش چنین نسخه ای را تأیید کرده است. این پلتفرم به وب سایت تک کرانچ گفته که درحال آزمایش طرح اشتراکی در خارج از ایالات متحده و با همکاری تعداد کمی از کاربران است. طبق یک تصویر، کاربران این شبکه اجتماعی می توانند از میان دو طرح، یکی را انتخاب کنند. یکی از این گزینه ها مربوط به طرح استاندارد می شود و دیگری نسخه بدون تبلیغات.
همانطور که می توان حدس زد، نسخه استاندارد شامل تبلیغات شخصی سازی شده است و کاربران در این حالت برای استفاده از تیک تاک هزینه ای نمی پردازند. در طرح دوم کاربران با پرداخت هزینه ماهانه 4.99 دلار، می توانند بدون مواجهه با تبلیغات از این شبکه اجتماعی استفاده کنند.
با توجه به اینکه طرح مدنظر تیک تاک در فاز آزمایشی قرار دارد، شاید این پلتفرم از عرضه آن منصرف شود یا اینکه شاهد تغییر قیمت آن باشیم. شاید براساس بازخوردهایی که تیک تاک از افراد آزمایش کننده دریافت می کند، تصمیم به کاهش قیمت ماهانه 4.99 دلار بگیرد.
احتمالاً به مرور زمان تمام شبکه های اجتماعی ازجمله اینستاگرام به یک طرح اشتراکی مجهز می شوند تا کاربران با پرداخت هزینه، از نمایش تبلیغات در پلتفرم های مورد استفاده خود جلوگیری کنند و البته شرکت ها هم به درآمدزایی ادامه دهند.