جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اردبیل را می توان بهشت طبیعت بکر ایران دانست. این شهر در دامنه کوه های سبلان و تالش قرار داشته و به پاس همین موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، آب و هوای بسیار معتدلی در اوج گرمای تابستان دارد؛ علاوه بر موارد ذکر شده، جاذبه های گردشگری طبیعی این شهر زبانزد خاص و عام بوده و سالیانه بسیاری از افراد علاقه مند به طبیعت و کمپینگ به این شهر سفر می کنند. اگر شما نیز جزو این گروه از افراد هستید، بهتر است هر چه سریع تر بلیط هواپیما اردبیل را تهیه کنید. 

1. دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی اردبیل بوده که بازدید از آن برای عموم رایگان است. گشت گذار در منطقه دریاچه شورابیل بین ۲ الی ۴ ساعت از شما زمان خواهد گرفت. این دریاچه در جنوب غربی شهر اردبیل قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید خود را به بلوار برزگر واقع در میدان عوض زاده برسانید. عمق دریاچه شورابیل تا ۱۱ متر نیز رسیده و در اطراف آن تفریحات متعددی از جمله قایقرانی، دوچرخه سواری، جت اسکی و... قرار دارد.

2. پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر یکی دیگر از جاذبه های گردشگری برتر اردبیل بوده که در طبیعتی دلچسب و زیبا واقع شده است. این مکان از جمله مکان هایی است که می توان در آن عکس های بی نظیری را به ثبت رساند. این پل مرتفع ترین پل در خاورمیانه بوده که بیشتر از ۷۰ متر ارتفاع دارد. از جمله تفریحات و امکانات رفاهی پل معلق مشگین شهر می توان به زیپ لاین، بالن سواری، پاراگلایدر و... اشاره کرد.

3. جنگل فندقلو

جنگل فندقلو یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی اردبیل بوده که در جنوب شهر نمین واقع شده است. این مکان بهشت علاقه مندان به طبیعت، کمپینگ و گیاهشناسان بوده که جاهای دیدنی بسیار منحصر به فردی دارد. از جمله این جاهای دیدنی می توان به آبگرم مشه سویی و دشت گل های بابونه اشاره کرد. جنگل فندقلو زیستگاه بیش از ۱۹ گونه گیاهی جنگلی بوده که از مهم ترین آن ها می توان بیدمشک، سوسن چلچراغ و ممرز را نام برد. اگر علاقه دارید که در یک محیط زیبا و بکر کمپ بزنید، بهتر است به تهیه بلیط هواپیما اردبیل و رزرو هتل ارزان بپردازید و بازدید از این جاذبه گردشگری را در اولویت برنامه های خود قرار دهید.

4. دشت مغان

دشت مغان

دشت مغان یکی دیگر از جاذبه های طبیعی خیره کننده اردبیل بوده که بخش بزرگی از آن در کشور آذربایجان قرار دارد. برای رسیدن به این منطقه باید به شهرستان دشت مغان بروید و بهتر است برای گشت و گذار در آن از یک راهنمای محلی کمک بگیرید. دشت مغان زیستگاه تعداد زیادی از پرندگان مانند پلیکان های خاکستری، اردک تاجدار، اردک چشم طلایی، غاز خاکستری و... است. تابستان و اوایل پاییز بهترین زمان های بازدید از این منطقه زیبا به شمار می آیند.

5. گردنه حیران

گردنه حیران در سراسر ایران شهرت زیادی دارد. این جاذبه طبیعی زیبا یکی از دیدنی ترین و خوش آب و هواترین مناطق اردبیل بوده که بسیاری از علاقه مندان به طبیعت گردی را به سمت خود رهسپار می کند. این منطقه در میانه جاده ارتباطی اردبیل و آستارا قرار داشته و از یک طرف به دره و از طرف دیگر توسط جنگل های انبوه احاطه شده است. رانندگی در جاده گردنه حیران نیز می تواند بسیار خاطره انگیز باشد. تله کابین این منطقه از محبوب ترین امکانات رفاهی آن بوده که اگر بلیط هواپیما اردبیل را تهیه و به این شهر سفر کردید، حتما به آن سر بزنید.

6. آبشار آقبلاغ

آبشار آقبلاغ از زیباترین آبشارهای استان اردبیل بوده که در منطقه حفاظت شده آق داغ واقع شده است. برای رسیدن به این منطقه باید به شهرستان خلخال سفر کنید. این آبشار به آبشار سفیدکوه نیز مشهور بوده و در بلندترین نقطه شهرستان خلخال قرار دارد. منطقه اطراف آبشار آقبلاغ زیستگاه تعداد زیادی از گونه های گیاهی دارویی از جمله پونه، کتیرا، بابونه، نعنا و... است. بهتر است فصل بهار را برای بازدید از این منطقه زیبا انتخاب کنید؛ زیرا در این زمان بوده که آبشار آقبلاغ و مناطق اطراف آن در سرسبزترین حالت ممکن قرار دارند. می توانید با رزرو هتل ارزان در شهرستان خلخال از دیگر جاذبه های طبیعی این منطقه در روزهای بعد دیدن کنید.

7. پارک جنگلی خیاوا چایی

پارک جنگلی خیاوا چایی یکی از بهترین جاذبه های طبیعی برای گردش ها و تفریحات خانوادگی است. در این منطقه جاده هایی تعبیه شده که برای پیاده روی های طولانی مدت مناسب هستند. قطع به یقین پیاده روی در جاده هایی با منظره های فوق العاده حس نشاط را به وجود شما تزریق خواهد کرد.

8. غار یخگان

اگر به غارنوردی و کوهنوردی حرفه ای علاقه داشته و در این زمینه ها تجربه دارید، می توانید توانایی های خود را در غار یخگان به چالش بکشید. ورودی این غار حدود نیم متر بوده و بعد از آن باید از یک دالان باریک و تنگ به طول ۱۰ و قطر ۵۰ سانتی متر عبور کنید تا به تالار بزرگ غار برسید. به هیچ عنوان بدون حضور یک راهنمای خبره از این غار بازدید نکنید.

9. آب گرم سرعین

آب گرم سرعین

آب گرم سرعین یکی دیگر از مشهورترین جاذبه های طبیعی اردبیل بوده که در شهرستان سرعین این استان قرار دارد. خواص درمانی این آب گرم بر کسی پوشیده نیست و می توانید برای بهره مندی از آن ها در استخرهای تعبیه شده این منطقه، به آب تنی بپردازید.

10. تالاب جیران گلی

تالاب جیران گلی یکی از جالب ترین جاهای دیدنی اردبیل بوده که طبیعت متفاوت آن برای بسیاری از افراد جذاب است. در اطراف این تالاب صخره هایی عظیم و منحصربه فرد وجود دارد که جلوه ای خاص به محیط آن می بخشند.

سفر به اردبیل و رزرو هتل ارزان

می توانید بلیط هواپیما اردبیل را با تخفیف های ویژه در زمان مدنظر خود از سایت فلای تودی رزرو کنید. این سایت با ارائه بلیط ایرلاین های مختلف دامنه انتخاب گسترده ای را برای مشتریان خود فراهم آورده است؛ همچنین می توانید تمامی اقامتگاه های اردبیل را نیز به صورت یک جا در این سایت مشاهده و بهترین آن ها را رزرو کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VYu7jtvc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
علیرضا :
9 ماه پیش
چرا شما رسانه ها میل به ایجاد تنش و درگیری بین اقوام داخل کشور دارین. آیا اجرا کننده نقشه های شوم برای تجزیه هستین. اگر شما سواد دارین میتونید به نقشه داخلی و نقشه های خارجی دسترسی داشته باشید که گردنه حیران کلا در خاک گیلان قرار داره و هیچ بحث و جدلی در این مورد خلاف عقل هست. ادعای شما عین این میمونه که بنده بیام آبگرم سرعین رو جزو جاذبه های توریستی گیلان این ببرم. توروخدا از عقل استفاده کنید واینقدر تنفر ایجاد نکنید. هر چی آدم میخواد از دست نژاد ایرانی حرص نخوره انگار که انگار.فقط باید فرارکرد
هموطن :
9 ماه پیش
گردنه حیران در شهر آستارا و استان گیلان واقع شده است...لطفا در متن بازنگری شود...باتشکر...
یعقوب :
9 ماه پیش
قوتور سویی یادتان رفته!!!!
مسلم :
9 ماه پیش
پل معلق مشکین شهر نیست در شهرستان هیر می باشد
بهذاد :
9 ماه پیش
موئیل رو یادت رفت!!!!!
عظیم :
9 ماه پیش
سلام قبل تونل استان گیلان است بعد تونل استان اردبیل ولی در یک متن خبری در مورد ی استان مختصر مفید توضیح می دهند بنده بعداز رفتن به استان اردبیل متوجه این موضوع شدم کسی هم ایران را نمی تواند تجزیه کند یا حق
زهرا :
9 ماه پیش
دقت کنید من نمی خوام تنشی نمی دونم دعوایی راه بندازم و نمی گم بدین به اردبیل در تاریخ حدود ۵۰ سال قبل بوده که آستار جز اردبیل و (در واقع تبریز بوده ) که بعدا جدا شدن به دلیل اینکه راهی برای رفتن به آستارا نبوده و هیچ جاده ای نبوده از اونجا به بعد مال گیلان میشه
رضا :
9 ماه پیش
دوستان گرامی گردنه حیران مال اردبیله که اداره راه استان اردبیل درستش کرده اگه مال گیلان بود پس چرا اداره راهش کاری نکرد فقط ۵ کیلومتر تا آستارا جزو استان گیلانه.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه