جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چرا باید یک چاپگر لیزری سیاه و سفید بخریم؟

می خواهید پرینتر بخرید، اما؛ نمی دانید که چه نوع چاپگری لازم دارید؟ پیش از خرید دستگاه چاپگر بهتر است، ابتدا تکلیف تان را با خودتان روشن کنید که از دستگاه چه توقعی دارید و قرار است، چاپگر چه مشکلی را از شما حل کند؟

اگر ناشر کتاب هستید، یا پرینتر را برای مدرسه، دفتر یا سازمان می خواهید و قصدتان تنها چاپ اسناد باکیفیت است، پیشنهاد می شود، سراغ چاپگرهای لیزری سیاه و سفید بروید و به قول معروف؛ دور پرینترهای جوهرافشان را خط بکشید. می پرسید چرا؟ با ما همراه باشید تا دلیل این پیشنهاد ما را بهتر متوجه شوید.

مهم ترین ویژگی های چاپگر لیزری سیاه و سفید

چاپگر های لیزری سیاه و سفید، یکی از مفیدترین ابزار حرفه ای در دنیای چاپ و نگارش هستند. این دستگاه ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم:

·         کیفیت چاپ با رزولوشن مناسب

اغلب چاپگرهای لیزری سیاه و سفید، دارای قابلیت چاپ با رزولوشن بالا 600 تا 2400 DPIهستند. این به این معناست که متن و تصاویری که توسط این دستگاه ها چاپ می شود، بسیار واضح و دقیق است.

دلیل این امر نیز در کنار کیفیت کاغذ، تنظیمات چاپگر و نوع فایل چاپی؛ تونری است که در چاپگرهای لیزری سیاه و سفید استفاده می شود. تونر یک پودر بسیار ریز است که روی کاغذ قرار می گیرد و موجب چاپ تصویر و متن باکیفیت می شود. البته، اگر شما می خواهید، از پرینتر برای چاپ تصاویر حرفه ای استفاده کنید، چاپگر لیزری سیاه و سفید را پیشنهاد نمی کنیم. این دستگاه برای چاپ متن، بسیار عالی است و اندازه فونت های آن نیز بسیار بزرگ و ناهماهنگ نیست. خرید پرینتر HP برای این گروه از افراد پیشنهاد میشود.

·         سرعت چاپ بالا

یکی دیگر از ویژگی های بارز چاپگرهای لیزری سیاه و سفید، سرعت بالای آن ها در چاپ متن است. پرینترهای لیزری سیاه و سفید اغلب؛ بین 10 تا 20 برگ در دقیقه چاپ می کنند.

چاپگرهای لیزری سیاه و سفید به دلیل آن که برای چاپ متن، تعداد پیکسل کمتری نیاز دارند، در چاپ، از سرعت بالاتری نسبت به چاپگرهای جوهر افشان برخوردارند. بنابراین اگر سرعت چاپ برای تان اهمیت زیادی دارد، سراغ پرینترهای لیزری بروید.

·         قابلیت چاپ دورو

برخی از مدل های چاپگر لیزری سیاه و سفید هستند که می توانند به صورت دورو اسناد را چاپ کنند. این قابلیت موجب کاهش مصرف کاغذ و صرفه جویی در هزینه ها می شود.

·         مقاومت و دوام بیشتر

چاپگرهای لیزری سیاه و سفید در مقایسه با پرینترهای جوهرافشان، دوام بیشتری دارند. دلیل این امر نیز به تونر مصرفی آن ها بر می گردد که آسیب کمتری به قطعات داخلی دستگاه وارد می کند.

·         خرید به صرفه تر

شاید در نگاه اول، قیمت چاپگر لیزری سیاه و سفید بیشتر از نوع جوهرافشان آن باشد، اما؛ با توجه به دلایلی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، خرید چاپگر سیاه و سفید به صرفه تر است:

  1. تونر چاپگر لیزری سیاه و سفید، قابلیت شارژ مجدد داشته و عمر بیشتری نسبت به نوع کارتریج جوهرافشان دارد. کارتریج جوهرافشان در صورت اتمام باید مجدد خریداری شود و شارژ آن پیشنهاد نمی شود.
  2. از سوی دیگر، ظرفیت کارتریج جوهری بسیار کمتر از تونر است. بنابراین برای چاپ اسناد در تعداد و سرعت بالا، کارتریج سریع تمام می شود. درحالیکه، تونر این گونه نیست.
  3. هزینه خرید کارتریج جوهرافشان بسیار بیشتر از شارز تونر پرینتر لیزری است.
  4. دوام و ماندگاری تونر بسیار بیشتر از کارتریج جوهرافشان است و نیاز نیست، به طور مداوم دستگاه را روشن کنید. اگر زیاد از پرینتر استفاده نمی کنید، خرید آن به صرفه تر است، هرچند از لحاظ قیمت، پرینتر لیزری گران تر از نوع جوهرافشان است.

·         صدای کمتر

چاپگر لیزری سیاه و سفید، در مقایسه با نوع جوهرافشان، صدای کمتری دارد. دلیل این امر نیز به تونر دستگاه برمی گردد. همانطور که اشاره شد، تونر یک پودر ریز است که با استفاده از لیزر روی کاغذ قرار می گیرد. این امر موجب می شود تا قطعات داخلی دستگاه، کمتر در معرض آسیب قرار بگیرند.

البته قطعات داخلی چاپگرهای لیزری، اغلب بسیار باکیفیت هستند و این امر نیز موجب کاهش صدای آن ها می شود.

کاربردهای چاپگر لیزری سیاه و سفید

پس از آن که در قسمت قبل درباره ویژگی های پرینتر لیزری سیاه و سفید صحبت کردیم، حال نوبت آن رسیده که در مورد کاربردهای چاپگر لیزری سیاه و سفید نیز با شما سخن بگوییم.

1.     کاربرد اداری

چاپگر لیزری سیاه و سفید برای چاپ اسناد اداری، نامه ها، رزومه ها و مدارک مهم متنی در محیط های اداری مناسب است.

2.     چاپ کتاب

ناشرها برای چاپ کتاب و متون چاپی از پرینتر لیزری سیاه و سفید استفاده می کنند.

3.     چاپ سریع به مقدار زیاد

وقتی نیاز به چاپ سریع اسناد سیاه و سفید دارید، پرینتر لیزری انتخاب مناسبی است.

4.     استفاده در مدارس و محیط های دانشگاهی

چاپگر لیزری سیاه و سفید برای چاپ جزوات، پروژه ها و اسناد تحصیلی انتخاب خیلی خوبی است.

جمع بندی نهایی

چاپگر لیزری سیاه و سفید با کیفیت چاپ بالا، سرعت و پایداری مناسبی که دارد، یک ابزار مهم در محیط های اداری و تجاری است. از آنجایی که مصرف مواد چاپی نیز به حداقل می رسد، به صرفه ترین گزینه برای چاپگرهای حرفه ای و کاربردی در بسیاری از صنایع مختلف است.

اگر می خواهید یک چاپگر لیزری سیاه و سفید باکیفیت خریداری کنید، اما نمی دانید از کجا می توانید آن را تهیه کنید، ما «خانه پرینتر» را به شما پیشنهاد می کنیم.

خانه پرینتر، یک فروشگاه زیر مجموعه شرکت «سرزمین کالاهای هوشمند خاورمیانه» است که مدعی است، تمامی محصولاتش با ضمانت «اصل بودن کالا» و «پایین ترین قیمت» به مشتریان عرضه می شوند.کافی است؛ سری به سایت شان بزنید و از محصولات متنوع آن ها دیدن کرده و قیمت ها را بررسی کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/98Itmz6c
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
یاس :
7 ماه پیش
سلام من یک پرینتر با کیفیت عالی میخوام برای پرینت رنگی و پرینت سیاه و سفید چه مدل پرینتر باید بخرم فقط لطفا دروغ نگید
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه