جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

لیست قیمت گوشت قرمز در شهریور ۱۴۰۲

قیمت گوشت قرمز نسبت به سه ماه اول سال علی رغم وعده های مسئولین شاهد رشد چشمگیری بوده است به طوری که هر کیلو گوشت ران گوساله با ۳۹ درصد رشد نسبت به سه ماه نخست سال به ۵۰۹,۸۵۰ تومان رسیده است. همچنین قیمت گوشت ران گوسفندی در کشتارگاه های تهران نیز با ۳۵ درصد افزایش به هر کیلو ۴۹۹,۹۵۰ تومان رسیده است. هر چند به گفته وزیر کشاورزی ارز کافی برای واردات گوشت قرمز تخصیص یافته است اما صادرات بی رویه و افزایش هزینه های تولید و عرضه در داخل کشور باعث این رشد قیمتی شده است.

به طور کلی قیمت گوشت گوسفندی نسبت به تورم نقطه به نقطه سال پیش حدود ۱۰۸ درصد رشد داشته است و قیمت گوشت گوساله با ۱۱۴ درصد افزایش نسبت به تورم نقطه به نقطه سال قبل رکورد جدیدی را ثبت کرده است. در ادامه لیست قیمت روز انواع گوشت قرمز داخلی به صورت عمده فروشی در کشتارگاه های تهران را مشاهده می کنید.

ردیف

نوع محصول

قیمت

1

ران گوساله

۵۰۹,۸۵۰ تومان

2

سردست گوساله

۴۹۵,۰۰۰ تومان

3

راسته گوساله

۶۰۸,۸۵۰ تومان

4

ران گوسفندی (با استخوان)

۴۹۹,۹۵۰ تومان

5

سردست گوسفندی (با استخوان)

۳۹۴,۰۲۰ تومان

6

گردن گوسفندی

۳۶۵,۳۱۰ تومان

7

راسته گوسفند بی خَص

۸۳۱,۶۰۰ تومان

8

راسته گوسفند با استخوان

۳۹۵,۰۱۰ تومان

9

قلوه گاه گوسفند بی خَص

۳۴۶,۵۰۰ تومان

عوامل موثر بر قیمت گوشت قرمز

قیمت گوشت قرمز در ایران تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می گیرد که مهمترین آن ها شامل موارد زیر است:

نژاد دام: برخی نژادهای دامی برای گوشت بسیار مرغوب و باکیفیت شناخته شده اند و این موضوع می تواند قیمت گوشت را تحت تأثیر قرار دهد.

روش پرورش دام: روش پرورش گوساله یا گوسفند به صورت های مختلفی ممکن است اجرا شود؛ برخی از گوشت دامها با استفاده از رژیم غذایی ارگانیکی نسبتا قیمت بالایی را دارند.

سن دام: عمر دام نیز بر روی قیمت گوشت قرمز اثرگذار است؛ گوشت گوساله یا گوسفند جوان تر به دلیل لذیذ و خوشپخت بودن به مراتب بیشتر از دام های با سن بیشتر است.

وزن گوشت: وزن گوشت دام یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت آن است. برخی از خریداران می بایست یکی دیگر از معیارها برای قیمت را در نظر بگیرند.

محل تولید: محلی که گوساله پرورش یافته است نیز بر روی قیمت آن تأثیر می گذارد. گوشت گوساله هایی که در مناطق روستایی پرورش داده شده اند، می تواند بیشتر شناخته شده باشد و قیمت بیشتری داشته باشد.

بازار: وضعیت بازار و میزان عرضه و تقاضا نیز بر روی قیمت گوشت قرمز تأثیرگذار است. در بازارهایی که تقاضا برای گوشت قرمز بیشتر است، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

متغیرهای دیگر: متغیرهای دیگر مانند قوانین دولت، محیط زیست، شرایط آب و هوایی، قیمت نهادها و سطح تولید نیز می تواند بر روی قیمت گوشت قرمز تأثیرگذار باشند.

منبع: https://stdt.ir/

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CWpkvxxx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه