جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اکثر مردم در جامعه فکر می کنند که پرونده های حقوقی و کیفری از یک چهارچوب همیشگی برخوردارند. یا به عبارت دیگر، بر این باورند که اگر دو پرونده موضوعات مشابه داشته باشند، پس روند یکسانی نیز دارند. در صورتی که این باور نه تنها غلط است، بلکه باعث ضرر و زیان هایی بعضا غیر قابل جبران می گردد. بهترین وکیل در تهران با توجه به تخصص و تجربه خود در امور کیفری و حقوقی اذعان میدارد که افراد با ایفای نقش وکیل برای خود، علاوه بر شکست در پرونده ها، موجب اتلاف وقت و هزینه های گزاف می گردند. در این مقاله ضمن بررسی موضوع مطالبه ثمن معامله با راهنمایی بهترین وکیل در تهران، تاثیر استفاده از تخصص و تجربه وی را درک خواهید کرد.

در دفتر حقوقی محمد حاجیلو، بر آنیم تا با ارائه خدمات تخصصی در امور حقوقی و کیفری، جهت ارتقا آگاهی کاربران در زمینه های مخاف بکوشیم. با مراجعه به سایت حقوقی محمد حاجیلو جهت رزرو وقت مشاوره می توانید از راه های ارتباطی ارائه شده استفاده نمایید.

پیش از ورود به بحث مطالبه ثمن معامله باید بدانید که در هر معامله چهار رکن اصلی وجود دارد:

  • فروشنده: کسی که مورد معامله را در ازای دریافت مبلغی مشخص به خریدار می دهد.
  • خریدار: کسی که در ازای پرداخت مبلغی مشخص، مورد معامله را دریافت می کند.
  • ثمن معامله: مبلغی که خریدار برای داشتن مورد معامله باید به فروشنده بپردازد.
  • مبیع: مورد معامله ای که معامله درباره آن انجام می شود.

دفتر حقوقی محمد حاجیلو وکیل پایه یک دادگستری و همکاران

جهت مشاوره تخصصی با بهترین وکیل در تهران و شهرستان ها در امور حقوقی و کیفری می توانید به سایت محمد حاجیلو، وکیل پایه یک دادگستری مراجعه نمایید و با استفاده از راه های ارتباطی ارائه شده، در اسرع وقت از مشاوره تخصصی بهره مند گردید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

عقد بیع

مطالبه ثمن، به صورت قانونی در عقد بیع صورت می گیرد. حال باید ببینیم عقد بیع چیست؟ بهترین وکیل ملکی در تهران اذعان می دارد که عقد بیع نوعی عقد معاوضی است که در این عقد اموال اعم از منقول و غیرمنقول به فروش می رسند که به این خرید و فروش، بیع گفته می­گویند. در بیع به­ ازای دریافت مبیع، ثمن معامله پرداخت می شود. در همه قراردادهای خرید و فروش، پولی که در قبال انتقال مال از خریدار به فروشنده می رسد، ثمن معامله نام دارد. مطالبه ثمن معامله معمولاً همزمان با انتقال دارایی مورد معامله صورت می گیرد و مقدار ثمن معامله مشخص نیست و بستگی به ارزش آن دارد.

مطالبه ثمن معامله

برای مطالبه ثمن و وصول آن ابتدا طرفین باید به توافق برسند. توافق آنها درباره میزان و زمان پرداخت در قرارداد ذکر می شود. اگر خریدار مدعی شد ثمن را به فروشنده پرداخت کرده، باید ثابت کند پرداخت از طرف او انجام شده و مبلغ به حساب فروشنده واریز شده است. اما در صورت اثبات نشدن باید مبلغ معامله را مجدد به خریدار پرداخت کند.

گاهی قرارداد پیش از دریافت ثمن معامله توسط فروشنده، امضا می شود و او تأیید می کند که ثمن را دریافت کرده است. در چنین شرایطی فروشنده باید ثابت کند برخلاف توضیحات قرارداد و تأیید خودش وجهی را دریافت نکرده است. این اثبات، کار سختی خواهد بود. بسیاری از کلاهبرداری ها که در جریان رسیدگی اند، با موضوع مطالبه ثمن قرارداد شکل گرفته اند. در صورت مواجهه با این مورد، پیشنهاد ما به شما، استفاده از مشاوره تخصصی با بهترین وکیل کیفری در تهران است.

تقدیم دادخواست مطالبه ثمن معامله در دادگاه

در شرایطی که خریدار حاضر به پرداخت ثمن به فروشنده نباشد، فروشنده برای مطالبه ثمن معامله دادخواست الزام به مطالبه را ثبت می کند. در این دادخواست، خواهان و خریدار به ­عنوان طرفین دعوی خواهند بود. رسیدگی اولیه به دعاوی در صلاحیت دادگاه عمومی و انقلاب است. طرح شکایت باید به دادگاهی اقامه شود که در حوزه قضایی خوانده قرار داشته باشد. درباره اموال غیرمنقول، دعوا در دادگاه استقرار آن محل خواهد بود.

طبق قوانین فعلی پس از تنظیم دادخواست و برای مطالبه ثمن معامله باید در دفتر خدمات قضایی دادخواست خود را تقدیم کنید.

نحوه اجرای حکم دادگاه در مطالبه ثمن معامله چگونه است؟

اجرای حکم دادگاه پس از صدور رأی مطالبه ثمن به نفع خواهان انجام می شود. حکم پس از ابلاع به خریدار یا همان خوانده، تحویل دادورز می گردد تا حکم را اجرا کند. خوانده یا همان خریدار باید مبلغ تعیین شده توسط دادگاه را بپردازد. اگر پرداخت را انجام نداد، خواهان اموال خوانده را به اجرای احکام معرفی می کند و با استعلام از بانک مرکزی، شهرداری، راهنمایی و رانندگی می تواند اموال خوانده را شناسایی و توقیف کند. پس از توقیف کارشناس رسمی دادگستری اموال توقیف شده را ارزش گذاری کرده و از طریق مزایده به فروش می رساند.

حق فسخ ناشی از عدم پرداخت ثمن معامله

مطابق مفاد ماده 402 قانون مدنی، چنانچه در عقد بیع ، تاریخ مشخصی برای پرداخت ثمن و تسلیم مال تعیین نشده باشد، بعد از گذشت سه روز از تاریخ عقد، فروشنده حق فسخ معامله را خواهد داشت؛ مشروط بر اینکه تمام مال یا ثمن پرداخت نشده باشد.

همچنین طرفین میتوانند ضمن عقد بیع شرط کنند در صورتی که تا موعد معینی، ثمن پرداخت نشود، فروشنده حق فسخ خواهد داشت.

مشاوره با وکیل برای مطالبه ثمن معامله

نکات مهم در خصوص مطالبه ثمن قرارداد

  1. اگر شخص ثالثی پرداخت ثمن را ضمانت کرده باشد، فروشنده حق مراجع به خریدار بابت ثمن را ندارد، صرفاَ می تواند از ضامن مطالبه وجه کند. مگر آنکه شرط شده باشد که مسئولیت خریدار و ضامن به صورت تضامنی است که در این حالت فروشنده می تواند به طور همزمان به خریدار و ضامن مراجعه کند.
  2. اگر مبلغ ثمن، وجه نقد از نوع وجه رایج باشد، خواهان می تواند ضمن دادخواست، خسارت تأخیر تادیه ثمن را نیز مطالبه کند، البته اگر در قرارداد وجه التزامی جهت تأخیر خریدار از پرداخت ثمن در نظر گرفته شده باشد نمی توان خسارت تأخیر تادیه را مطالبه کند.
  3. اگر در قرارداد برای پرداخت ثمن، مهلتی تعیین نشده باشد، اصل بر این است که خریدار باید ثمن را فوراَ پرداخت کند، مگر اینکه عرف معاملات ترتیب دیگری را پیش بینی کرده باشد.
  4. دادخواست مطالبه ثمن معامله از جمله دادخواست های مالی بوده و نیازمند هزینه دادرسی به میزان سه و نیم درصد مبلغ خواسته برای مبالغ بالای ۲۰ میلیون تومان و دو و نیم درصد مبلغ خواسته برای مبالغ زیر ۲۰ میلیون تومان است.
  5. دریافت ثمن معامله عنوان غرامت در صورت مستحق للغیر درآمدن مبیع، زمانی قابل مطالبه است که خریدار در زمان وقوع معامله از مستحق للغیر بودن مبیع آگاه نباشد.

مشاوره با وکیل برای مطالبه ثمن معامله

برای مشاوره حضوری و انعقاد قرار داد وکالت با یکی از بهترین وکلا در تهران در امور حقوقی و کیفری، می توانید پس از هماهنگی با شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری به آدرس زیر مراجعه نمایید:

تهران ، ظفر، خیابان مصدق شمالی ، کوچه یازدهم(دامغانی) ، پلاک ۳۸ ، واحد ۲

در صورت تمایل به عقد قرارداد همکاری تمامی مراحل به جهت پیشبرد پرونده بر عهده بهترین وکیل در تهران خواهد بود که در زمینه مورد نظر شما تخصص کافی را دارد.

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۱۲۷۵۵۸۸ و ۲۸۴۲۵۶۸۸-۰۲۱

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4Z4Nkjxh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه