جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فواره آبنما (Fontis)، چشمه یا مخزن تزیینی است که به منظور تخلیه آب استفاده می شود.

برای نخستین بار انواع فواره آبنما در 3000 سال پیش از میلاد در بین النهرین، روم باستان و ایران ساخته شدند. در سده 15 میلادی نخستین آبنمای مکانیکی و مدرن در ایتالیا طراحی و ساخته شد و در سده های 16 و 17 میلادی در میان مردم رواج یافت. 

در اروپا افراد از آبنما در میدان ها، عمارات مجلل، باغ، ویلاها و همچنین کاخ ها استفاده می کردند.

با گذشت زمان آبنماهای ایتالیایی با ترکیب فواید و تاثیرات فیزیکی آب با افزونه های هنری و نمایش های احساسی، موفق شدند تا جلوه های جدید و زیباتری از هنر را خلق کنند.

چرا باید از آبنما یا فواره استفاده کنیم؟ 

دلیل استفاده از فواره آبنما از این قرار است: 

  1. فراهم کردن محیطی آرامش بخش
  2. زیبایی شناسی، جذابیت زیبا
  3. تعمیر و نگهداری کمتر
  4. بهبود کیفیت هوا

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. فراهم کردن محیطی آرامش بخش

صدای آرامش بخش آب موجب کاهش یافتن فشار های روانی می شود، همچنین باعث کاهش آلودگی های صوتی خواهد شد. 

2. زیبایی شناسی، جذابیت زیبا

در حال حاضر به دلیل سبک، شکل و متریال به کار رفته در آبنماهای داخلی می توان از آن در انواع دکوراسیون ها و طراحی های داخلی استفاده کرد. 

با استفاده از فواره آبنما می توانید یک پس زمینه زیبا و جذاب برای محیط ایجاد کنید. 

3. تعمیر و نگهداری کمتر

نگهداری از آبنماهای خانگی بسیار آسان است. از هفته ای دوبار برای پر کردن آب و تمیز کردن عمیق به ماهی 4 تا 6 ماه می رسد. 

تمیزکردن فواره آبنما بسیار سریع و آسان است تنها با خاموش کردن آبنما، تخلیه آب، تمیز کردن سطح بیرونی آن، لوله های داخلی، موتور و لوله کشی آبنما.

4. بهبود کیفیت هوا 

زمانی که آب از آبنمای داخلی تبخیر شد. یون های منفی آزاد خواهند شد و شما می توانید تنفس بهتری داشته باشید. هوای تمیز کمک می کند تا بهتر تمرکز کنید.

فروشگاه آبنما، اتصالات آبیاری و کشاورزی کیا ثمین 

معرفی انواع فواره آبنما

به طور کلی 11 مدل فواره آبنما وجود دارد که عبارتند از:

  • سرپوشیده
  • باغی
  • جوشان یا دمنده
  • ژاپنی
  • استخر
  • پایا یا مخفی شونده 
  • دیواری
  • مستقل پویا
  • رومیزی
  • خودکفا
  • طبقه ای

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. فواره سرپوشیده

معمولا افراد از فواره های سرپوشیده در منزل خود حس آرامش دریافت می کنند. 

2. فواره های باغی

بیشتر افراد برای طراحی دکوراسیون در باغ ها و ویلاهای خود از فواره استفاده می کنند. با توجه به تنوع سبک های مختلف فواره می توانید سبک و مدلی را از مراکز فروش فواره آبنما انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی با محوطه شما همخوانی داشته باشند. 

بیشتر افراد فواره ها را در مرکز باغ خود قرار می دهند تا علاوه بر تزیین و زیباتر شدن باغ، باعث خنک و طراوت محوطه گردد.

فروشگاه آبنما، اتصالات آبیاری و کشاورزی کیا ثمین

برخی از مواقع فواره های باغ در نقاط حساس یک باغ قرار می گیرند تا باعث جذابیت آن شوند. افراد با استفاده از وسایل آبنما باغ خود را زیباتر می کنند. زمانی که مساحت باغ شما بسیار بزرگ است می توانید از چندین آبنما در اطراف محوطه خود استفاده کنید. 

3. فواره های جوشان یا دمنده

در واقع این سبک از فواره ها، همان تصوریست که از یک آبنما برای شما تداعی می کند. فواره جوشان بسیار چشمگیر است، زیرا آب را به هوا پرتاب می کند. نصب آن بسیار راحت است حتی می توان در منزل هم از آن استفاده کرد. 

4. فواره های ژاپنی

استفاده از فواره در ژاپن بسیار رواج دارد. معمولا در مقابل معابد و محوطه هایی که از اهمیت معنوی برخوردارند نصب می شود. 
در فرهنگ و اعتقاد مردم ژاپن، فواره ها نماد پاکسازی جسم و معنوی برای سال های طولانی بوده اند. 

5. فواره استخر

از دیگر انواع فواره آبنما، فواره استخر است. با این ترفند می توانید یک تجربه خاص و لذت بخشی در هنگام شنا کردن تجربه کنید. فرایند نصب فواره استخر بسیار راحت و ساده است. 

6. فواره پایا یا مخفی شونده 

یکی از ویژگی های متمایز فواره پایا نداشتن حوضچه است که به جای آن از یک منبع آب جهت تغذیه پمپ در خود آبنما استفاده می شود. 

با استفاده از این سبک آبنما می توانید در فضاهای سربسته و فضاهای آزاد از تجهیزات سمعی و بصری برای زیبایی و جذابیت بیشتر کار بهره بگیرید. 

فواره آبنما پایا براساس ابعاد و وزن قابل نصب و راه اندازی بر روی مکان های صاف و یکدست است که تحمل وزن این آبنماها را دارند. با توجه به جاذبه سمعی گزینه مناسبی برای مکان های آرام است. 

البته طراحی فواره آبنما مخفی شونده در طیف های رنگی گسترده ای قرار دارد. آنچه در ذهن است را به صورت منحصر به فرد و هنری در قالب این آبنما می توان ارائه کرد. 

7. آبنما دیواری

معمولا از آبنماهای دیواری برای مکان های سربسته و فضاهای سرباز استفاده می شود. بیشتر افراد از این نوع آبنماها در محل زندگی خود استفاده می کنند تا علاوه بر جلوه بصری از آن آرامش دریافت کنند. 

سبک طراحی آبنما دیواری بسیار خلاقانه و هنری است. این سبک آبنما برای محیط هایی که با محدودیت فضا مواجه هستند انتخاب بسیار مناسبی است. 

8. آبنما مستقل پویا

قابلیت نصب این مدل فواره بسیار سریع و راحت است در عین اینکه بسیار مقاوم است. آبنما مستقل پویا برای فضاهای باز استفاده می شود. آبنما مستقل پویا فیلتر، تصفیه کننده آب، پمپ، انواع نازل با کیفیت دارد همچنین داخل خود آبنما حوضچه آب وجود دارد. 

9. آبنما رومیزی

این سبک از آبنما که بر روی میز شخصی قرار می گیرد و می تواند تاثیرات مثبت روانی همانند سایر آبنماهای دیگر را در قالبی کوچک تر برای شما تداعی کند. 

فروشگاه آبنما، اتصالات آبیاری و کشاورزی کیا ثمین

این نوع آبنما دارای مخزن آبی کوچکی است که آب داخل آن، پمپ را تغذیه می کند و مصرف انرژی کمی دارد. 

10. آبنما خودکفا

این نوع آبنما بیشترین کاربرد را در فضاهایی مانند پاسیو دارد و به راحتی نصب می شود. برای نصب فواره خودکفا تنها نیاز به یک زمین هموار و یک منبع برق است. این آبنما معمولا از جنس سنگ، فایبرگلاس یا سرامیک ساخته می شود. 

11. آبنما طبقه ای

فواره آبنما طبقه ای در مناطق مدیترانه بسیار پرطرفدار است و بیشتر برای تزیین میدان ها و حیاط ها کاربرد دارد. این نوع آبنماها بهترین انتخاب برای مناظر کلاسیک و سنتی هستند. 

با افزایش تعداد طبقات صدای آب بلندتر خواهد شد، اگر قصد دارید که یک آبنمای آرام، ملایم داشته باشید این گزینه را باید مدنظر قرار دهید. 

انواع آبنما در مدل های مختلف و با قیمت مناسب در فروشگاه آبنما، اتصالات آبیاری و کشاورزی کیا ثمین موجود است، برای دریافت مشاوره رایگان و سفارش انواع آبنما می توانید از طریق شماره ی 09335224228 با همکاران ما تماس بگیرید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/T08d8Hkx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه