شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ساختمان های بسیاری را می توان مشاهده کرد که دارای پله هایی هستند که ساکنان مجبورند روزانه چندین بار از مسیر آن تردد کنند. این پله ها می تواند در داخل خانه یا در راهرو و همچنین فضای آزاد باشند.

وقتی افراد چندین سال به صورت مداوم از پله ها بالا و پایین بروند، در معرض دردهای عضلانی و ساییدگی مفاصل قرار می گیرند و ادامه ی این روند منجر به استفاده از پله پیما می شود. بهترین سازندگان پله پیما در ایران، راهکارهای متنوعی برای پاسخگویی به این نیاز جامعه آماده کرده اند.

پله پیما چیست؟

پله پیما

پله پیما یک نوع بالابر است که وظیفه ی جابجایی افراد دچار زانودرد و کم توان را از مسیر پله به عهده درد. این وسیله مشکل جابجایی در پله را برای ساختمان های بدون آسانسور حل می کند و موجب می شود که افراد در منزل خود برای سالیان بیشتری سکونت داشته باشند و نیاز به تغییر محل سکونت را برطرف می کند.

نحوه ی کارکردن پله پیما چگونه است؟

با استفاده از پله پیما، افراد به جای استفاده از نیروی عضلات خود برای بالا رفتن از پله، از یک موتور الکتریکی کمک می گیرند که زیر یک صندلی قرار دارد. صرفا با فشار دادن یک دکمه، پله پیما بر روی یک ریل حرکت می کند و سرنشین به طبقه فوقانی می رسد و پیاده می شود. این دستگاه مانند یک وسیله کم مصرف خانگی از برق ساختمان استفاده می کند و فشار مضاعفی بر روی سیستم برق ساختمان ندارد. پله پیما بدون نیاز به هیچ تخریب یا تغییری در ساختمان در عرض چند ساعت نصب می شود و برعکس آسانسور، نیاز به اخذ مجوز از ادارات و سازمان های دولتی ندارد.

از آنجا که سرنشینان این دستگاه عموما افراد مسن و دارای ضعف حرکتی در پله هستند، اقدامات ویژه ای در جهت حفظ ایمنی سرنشین تحت هر شرایطی پیش بینی می گردد و برای آن تدبیرات لازم اندیشیده شده است. لذا میزان حوادث در پله پیمای استاندارد تقریبا صفر است.

تاثیر پله پیما بر کیفیت زندگی ساکنان ساختمان

در ساختمان هایی که از قبل آسانسور تعبیه نشده است و افراد به صورت مستمر با پله سروکار دارند، خطر زانودرد در کمین افراد است. این موضوع صرفا به افراد مسن و سالمند خلاصه نمی شود و چه بسا کودکان و جوانان را نیز در معرض آسیب قرار می دهد. بررسی ها نشان می دهد زنان خانه دار در خط مقدم آسیب های ناشی از پله در ساختمان هستند.

پله پیما می تواند عمر مفید زانوهای ساکنان ساختمان را افزایش دهد. این امر به معنای کاهش هزینه های پزشکی موردنیاز، جلوگیری از پیری زودرس و افزایش سن سلامتی می باشد.

انواع پله پیما در بازار ایران

پله پیما پیچشی

شکل و طول راه پله در ساختمان های مختلف متفاوت است و برای هرکدام، یک نوع خاص پله پیما موردنیاز است. برای مثال، برای راه پله آپارتمان، از پله پیما پیچشی استفاده می شود. سرنشین می تواند با استفاده از این دستگاه کل مسیر راه پله را به صورت یکپارچه طی کند و به واسطه ی فضای کم اشغال شده، محدودیتی برای همسایگان ایجاد نمی کند. برای مثال، استفاده از پله پیما در تهران تاثیر زیادی بر سلامتی افراد ساکن در ساختمان های بدون آسانسور دارد.

پله پیما در تهران

پله پیما مستقیم

همچنین برای خانه های دوبلکس با یک ردیف پله، از پله پیما مستقیم استفاده می شود. از آنجا که این دستگاه عموما در فضای داخلی خانه نصب می شود، به صورتی است که صدای کم و آرامی داشته باشد.

 نوع دیگر بالابر پله، پله پیما ایستاده است که برای پله های کوتاه استفاده می شود. سرنشین نیاز به نشستن در نقطه ی شروع و برخاستن در انتهای مسیر ندارد. لذا زمان کمتری برای طی کردن پله نیاز است و فشار اضافی بر زانوهای سرنشین وارد نمی شود.

همچنین از بالابر پله ویلچربر برای جابجایی معلولان و ویلچرسواران در پله ها استفاده می گردد. این نوع از پله پیما، دارای بازوهایی است که از لغزش ویلچرسوار بر روی دستگاه جلوگیری می کند. لذا ایمنی شخص معلول همواره تضمبن شده است.

نکات مهم در انتخاب پله پیما

یهترین شرکت پله پیما در ایران

استفاده از پله پیما به همان مقدار که می تواند به رفاه حال ساکنان ساختمان کمک کند، در صورت انتخاب نادرست می تواند موجب نارضایتی و حتی ایجاد خطر برای ساکنان کند.

برای مثال، تولید صدای زیاد توسط پله پیما موجب آزردگی خاطر همسایگان خواهد شد. همچنین فضای اشغال شده توسط دستگاه نباید مزاحمتی برای تردد افراد داشته باشد. لذا در زمان جابجایی وسایل بزرگ مانند یخچال و مبلمان از مسیر پله، نباید محدودیتی ایجاد نماید.

در نظر داشته باشید که یک پله پیما برای بیمارستان، با یک پله پیما برای آپارتمان فرق دارد. این تفاوت ها در سیستم برق و مدل دستگاه اثرگذار است و باید در مرحله خرید پیش بینی شوند.

برای مثال، برای بیمارستان ها لازم است پله پیما بتواند افراد با وزن های مختلف را جابجا کند، لذا ظرفیت و استحکام لازم دستگاه نسبت به نوع خانگی بیشتر است. همچنین دستگاه باید به صورت مستقیم به برق وصل باشد. به عبارت دیگر، نباید دستگاه به صورت باتری دار و شارژی باشد، چرا که در ساعات شلوغ، نمی تواند ترافیک کاری بالا را پوشش دهد.

بهترین تولیدکننده پله پیما در ایران

میزان رضایت مشتریان یک دستگاه ریشه در تناسب کارایی با نوع محصول ، توجه به جزئیات، کیفیت بالا، سهولت استفاده ، پشتیبانی سریع و در دسترس، و استمرار در این عوامل است.

یهترین شرکت پله پیما در ایران را می توان شرکت آلفاتک نام برد که با بهره گیری از سیستم روز دنیا در بالابر پله های خود، توانسته است کیفیت و زیبایی این محصول را در کشور ارتقا دهد و به عنوان یک شرکت معتبر پله پیما با خدمات و پشتیبانی عالی، رضایت مصرف کنندگان را جلب کند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ajR6gujD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه