شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انتشارات صهبا شروع فعالیت خود را از سال 88 با تمرکز بر بیانات مقام معظم رهبری آغاز کرد. کتاب هایی همچون طرح کلی اندیشه اسلامی و انسان 250 ساله جزین این دسته قرار دارند.

دسته بندی موضوعی دیگری که این انتشارات در آن فعالیت دارید حول زندگی شخصی امام خامنه ای می باشد که این امر نیاز به تحقیقات میدانی زیادی دارد. کتاب هایی مانند: کتاب «تا خمینی شهر» که راجع به حاج عبدالله نوشته شده، کتاب «بر تبعید»، و یا برای کتاب های «مؤمن انقلابی» که هر کدام سه ـ چهار سال درباره آن تحقیق شده است.

طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن: سلسله جلسات استاد سید علی حسینی خامنه ای - مشهد مقدس مسجد امام حسن مجتبی (ع)

کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" به شیوه ای نوین و بی مثال مفاهیم اساسی دینی را از دیدگاه مقام معظم رهبری مورد بررسی قرار داده و نگاه نو و برجسته ی معظم له به این مفاهیم دینی را بازتاب داده است. این اثر برگرفته از سلسله جلساتی است که مقام معظم رهبری در مسجد امام حسن مجتبی (ع) در مشهد مقدس در سال 1353 شمسی برگزار کرده و در هر روز از ماه مبارک رمضان پس از نماز ظهر و عصر، قرآن را مورد تفسیر و شرح قرار می دادند. متن این کتاب به عنوان نتیجه ای از این سخنرانی ها گردآوری شده است.

آیت الله خامنه ای در این سخنرانی ها به مدت یک ساعت به شیوه ای گرم و پرشور اصول اعتقادی اسلامی را تبیین می کردند. این کتاب به عنوان یک اثر استثنایی در زمینه ی اندیشه اسلامی معرفی می شود. در مقایسه با بسیاری از کتاب های دیگر با عنوان های مشابه که به اصول اعتقادی پرداخته اند و معمولاً این اصول را به عنوان مفاهیم ذهنی مطرح کرده اند و سعی در اثبات و تبیین درستی این اصول دارند، "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" به شیوه ای منحصر به فرد و تعهدآفرین، مباحث ضروری دین را معرفی کرده است.

این کتاب با تمرکز بر آیات قرآن، اصول اعتقادی اسلامی را تبیین می کند و وحدت امت اسلامی را ترویج می دهد. در زمانی که استعمارگران تلاش می کردند تا با ایجاد اختلافات در امت اسلامی، تفرقه و تمدن اسلامی را ضعیف کنند، این کتاب با تکیه بر اصول اعتقادی اسلامی اساسی مانند توحید، زمینه ای برای وحدت امت اسلامی فراهم آورد.

انسان 250 ساله: بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی - مبارزاتی ائمه معصومین (ع)

کتاب "انسان ۲۵۰ ساله" آثار بزرگان و عمده تاریخ اسلام را به وسیله سخنان آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در مورد زندگی سیاسی ائمه شیعه مورد بررسی قرار می دهد. این کتاب به مبنای نظریه انسان ۲۵۰ ساله پایبند است که زندگی ائمه شیعه را به عنوان یک مسیر پیوسته از لحظه وفات پیامبر اسلام(ص) تا سال ۲۶۰ق در طی مدت ۲۵۰ سال تصور می کند. آنها در این بازه زمانی همگی به دنبال تأسیس حکومت اسلامی بوده اند.

محتوای اصلی کتاب، از میان گفته ها و سخنان آیت الله خامنه ای در دوره ی اردیبهشت ۱۳۵۹ تا اسفند ۱۳۸۹انتخاب شده است. پس از نشر اولیه، این کتاب به شکل دسته بندی جدید و با افزودن مطالبی از سخنرانی های دیگر آیت الله خامنه ای با عنوان "حلقه اول" و "حلقه سوم" نیز منتشر شده است.

این کتاب به عنوان یکی از اثرات بزرگ در مفهومی ترین مباحث تاریخ اسلام، نه تنها به عنوان آثار آیت الله خامنه ای بلکه به عنوان یکی از مؤلفات برجسته دینی و سیاسی شناخته می شود. این کتاب همچنین در ایران به منظور دوره های آموزشی و مسابقات با محوریت مطالب آن مورد استفاده قرار می گیرد.

سید حسن علی العماد، دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العداله در یمن، اعلام کرده است که این کتاب به طور معنوی نگاه و تفکر شیعیان یمن درباره جهاد و مبارزه را تغییر داده است.

نام این کتاب به معنای دوران ۲۵۰ ساله امامت امامان شیعه از لحظه وفات پیامبر اسلام(ص) در سال ۱۱ هجری تا آغاز غیبت صغری در سال ۲۶۰ق اشاره دارد، که آیت الله خامنه ای آن را به عنوان انسانی با عمر ۲۵۰ ساله توصیف می کند.

در مقدمه کتاب آمده که این اثر چندین رویکرد اساسی دارد:

ائمه شیعه نه تنها بر مبارزات علمی و مذهبی تمرکز نداشتند، بلکه دارای بعد سیاسی نیز بودند.

ائمه معصوم داشتندگان شخصیت، هدف، و رویکرد واحدی داشتند و در طول تاریخ از لحظه وفات پیامبر اسلام تا سال ۲۶۰ق به تشکیل حکومت اسلامی کوشیدند.

ائمه به شکل مستقیم در مبارزات نظامی شرکت نمی کردند، اما افرادی که در این مبارزات شرکت می کردند را محکوم نمی کردند.

کتاب انسان ۲۵۰ ساله

این کتاب شامل یک مقدمه و ۱۷ فصل است که به شرح زیر است:

پیامبر اعظم(ص)

امامت

امیرالمؤمنین(ع)

حضرت فاطمة الزهرا(س)

امام حسن(ع)

امام حسین(ع)

حرکت زینب کبری و سفیران کربلا

شرایط اجتماعی و سیاسی پس از واقعه کربلا

امام سجاد(ع)

امام باقر(ع): دوران سازندگی فکری و تشکیلاتی

اواخر حکومت بنی امیه و امامت امام صادق(ع)

امام صادق(ع)

تشکیلات پنهان

امام کاظم(ع)

امام رضا(ع)

امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام عسکری(ع)

غایت حرکت انسان ۲۵۰ ساله

کتاب "انسان ۲۵۰ ساله" در سال ۱۳۹۰ش توسط انتشارات مرکز صهبا با ۳۷۵ صفحه منتشر شد و تا پایان سال ۱۳۹۹ش ۸۵ بار چاپ مجدد شده است. این کتاب به زبان های مختلفی مانند عربی، انگلیسی، اردو، آذری، کردی، ترکی استانبولی، هندی، سندی، آلمانی، تایلندی، هوسا و فرانسوی ترجمه شده است.

تا خمینی شهر: روایت زندگی مجاهدانه حاج عبدالله والی

کتاب "تا خمینی شهر" یک اثر استثنایی است که به دقت و جزئیات زندگی و تلاش مجاهدانه عبدالله والی را در راه خدا روایت می کند. این کتاب نمونه ای فراتر از عالم مادی و بیشتر در عالم انسانیت و ایمان است. زندگی این مجاهد واقعی، بر اساس شعارهای جهادی انقلاب اسلامی شکل گرفته و به عنوان الگویی برای تلاش و ایمان در راه خدا به تصویر کشیده شده است.

این کتاب در بخش های مختلف خود، نگاهی دقیق به زندگی خانوادگی و اجتماعی این فرد شجاع دارد، کسی که از میان مبارزان حقیقی انقلاب اسلامی برخاسته و در پاسخ به دعوت حضرت امام (ه) تمام زندگی خود را به خدمت به مردم و آبادانی منطقه بشاگرد در استان سیستان و بلوچستان اختصاص داد.

"تا خمینی شهر" اثری است که با تلاش محققان موسسه جهادی تدوین شده و از طریق مصاحبه با نزدیکان و آشنایان عبدالله والی، بررسی اسناد مکتوب و تصویری از زندگی و اعمال وی تدوین و منتشر شده است. این کتاب شامل بیش از ۳۰۰ مصاحبه با نزدیکان و آشنایان عبدالله والی است که در تهران و مناطق مختلف ایران زندگی می کرده اند.

همچنین برای تدوین این کتاب، از بیش از ۱۱۰۰ برگه سند مکتوب، ۲۰ جلد کتاب، گزارش های مرتبط با بشاگرد و ۱۵۰ ساعت صوت و تصویر، همچنین ۷۰۰۰ قطعه عکس از عبدالله والی و منطقه بشاگرد استفاده شده است.

کتاب "تا خمینی شهر" با داستان سفر سه تن از دوستان عبدالله والی به منطقه بشاگرد آغاز می شود. این کتاب به شرح جزئیات روزهای پرسه زنی و مخاطبه های این گروه ۳۰ نفره، که در نهایت به ۳ نفر کاهش می یابد، روی می دهد.

فصل دوم کتاب به عنوان "مرشد"، زندگی عبدالله والی را از تولد تا دوران حضور او در منطقه بشاگرد به تصویر می کشد و ساختار خانوادگی وی را نیز معرفی می کند.

فصل سوم با موضوع "جبهه ای غریب" به بررسی چگونگی آشنایی عبدالله والی با منطقه بشاگرد و حرکت به سمت آن می پردازد. این بخش به تصویر کشیدن سختی ها و چالش هایی که در مسیر این حرکت جهادی برخورد کردند نیز می پردازد.

کتاب "تا خمینی شهر" همچنین به دلیل موضوع خود، دو پرونده مستقل به معرفی منطقه بشاگرد و دفتر عمران حضرت امام (ره) در کردستان که الگوی عمل عبدالله والی در بشاگرد بوده است، اختصاص داده است. این کتاب همچنین نقشه های منطقه و تصاویر آن را نیز در خود جای داده است.

چغک

رمان "چغک"، داستانی جذاب از مبارزات مردم مشهد در جریان انقلاب اسلامی و نقش بی قیاس آیت الله خامنه ای در رهبری این مبارزات را به تصویر می کشد. این داستان از زبان یک نوجوان شجاع روایت می شود که در ایام نهضت اسلامی، جایگاه ویژه ای در میان مبارزان برجسته انقلاب دارا بود و آیت الله خامنه ای به او لقب "چغک" داده بود.

ماجراهایی که در این رمان به تصویر کشیده شده، مربوط به روزهای نهم و دهم دی ماه ۱۳۵۷ در شهر مشهد می باشد. این دو روز از جمله مهم ترین وقایع دوران مبارزات مردم ایران علیه نظام پهلوی را شکل می دهند که در این رمان با دقت و زیبایی به تصویر کشیده شده است.

دغدغه های فرهنگی: شرح مزجی یکی از بیانات محوری مقام معظم رهبری در سال 1373 با استفاده از دیگر بیانات معظم له

متن اصلاحی کتاب معتبری به عنوان "دیدار مقام معظم رهبری با عناصر جبهه فرهنگی" به توصیف دیدار مقام معظم رهبری با اعضای جبهه فرهنگی می پردازد. در این جلسه، علاوه بر اعضای جبهه فرهنگی، مسئولان دولتی نیز در حوزه فرهنگ حضور داشتند. بنابراین، تمامی خوانندگان کتاب می توانند خود را در جلسه ای فرض کنند که به کلام مبارک مقام معظم رهبری گوش می دهند.

کتاب به علاوه فصل اول که به "طرح دغدغه" اختصاص دارد، در فصول "منشأ انقلاب اسلامی"، "فرهنگ و هنر ایران و انقلاب" و "جریان روشنفکری" به تفصیل تاریخچه جریان فرهنگی در ایران از زمان ورود اسلام تا پیروزی انقلاب پرداخته است. در ادامه کتاب، مسائل مرتبط با تهدیدات و انتظارات انقلاب از جبهه فرهنگی به تفصیل بیان شده است.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ULJGIOBk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه