شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای خرید مداد رنگی

10 ماه پیش ( 1402/5/24 )
 

راهنمای خرید مداد رنگی

مداد رنگی ها یکی از کاربردی ترین لوازم تحریر برای کودکان و نقاشان و طراحان حرفه ای هستند و استفاده از آن ها برای خیلی از افراد حس نوستالژیک دوران کودکی را تداعی می کند. بازار خرید مداد رنگی علاوه بر داشتن تنوع و جذابیت ظاهری، دارای کاربرد گسترده ای نیز هست.

این محصول در رنگ بندی های متنوعی تولید شده و بسته بندی های مختلف آن دارای تعداد و رنگ های متفاوتی هستند. کودکان با استفاده از مداد رنگی می توانند آنچه را در ذهن دارند روی کاغذ بیاورند و با این کار، خلاقیت ذهنی خود را تقویت کنند. در این مطلب از چی بخونم قصد داریم راهنمای خرید مداد رنگی را ارائه دهیم تا بتوانید با خیال راحت به سراغ محصولات باکیفیت بروید. با ما همراه شوید.

انواع مداد رنگی

خرید مداد رنگی و غوطه ور شدن در دنیای رنگ ها سن و سال نمی شناسد. فرقی نمی کند هفت ساله باشید یا هفتاد ساله، در هر دو صورت نقاشی کردن یکی از لذت بخش ترین سرگرمی هایی است که می توانید در تمام طول عمرتان تجربه کنید. انواع مختلف مداد رنگی در یکی از دسته های زیر جای می گیرند

مداد رنگی مومی

مداد رنگی های مومی، یکی از رایج ترین مدل های مداد رنگی مدرسه هستند. مغز این محصولات ترکیبی از موم و رنگدانه بوده و به دلیل داشتن بافت نرم، نقاشی را برای کودکان بسیار لذت بخش و ساده کرده اند. تنوع رنگی بالایی که مدادهای مومی دارند، باعث شده بین کودکان بسیار محبوب و پرطرفدار باشند.

مداد رنگی روغنی

یکی دیگر از انواع مداد رنگی، نوع روغنی آن است که ساختاری خشک و محکم دارند. این نوع مداد رنگی ها که ترکیبی از روغن و رنگدانه هستند، به نقاشی ها رنگ واقعی تری می بخشند و دردسر شکستن و تراشیدن را ندارند.

مداد رنگی آبرنگی

مدادهای آبرنگی جذاب ترین عنوان را در خرید مداد رنگی مدرسه دارند. این محصولات همان طور که از نامشان مشخص است، محلولی از رنگ و آب را روی کاغذ به تصویر می کشند. در ابتدا کار کردن با آن ها کمی سخت است اما بعد از مدت کوتاهی به یکی از کارآمدترین ابزارها در نمایش ذوق و قریحه نقاش تبدیل می شوند.

مداد رنگی پلی کروم

امکان اضافه کردن لایه های متعدد رنگ یکی از مهم ترین تفاوت های این مداد رنگی با سایر مدل هایش است. مداد رنگی های پلی کروم این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا بدون پخش شدن رنگ، روی رنگ های قبلی رنگ جدیدی را اضافه کنید و حتی با ترکیب چند رنگ، رنگ جدید بسازید. علاوه بر این، در تهیه این نوع مداد رنگی از رنگدانه های بسیار مرغوبی استفاده شده و نوک آن ها بافتی نرم و شبیه به پاستل روغنی دارد. به همین دلیل اثری زنده و زیبا بر جای می گذارند.

معیارهای خرید مداد رنگی

معیارهای خرید مداد رنگی

مهم ترین معیارهای خرید مداد رنگی مناسب شامل موارد زیر می شوند:

کاربرد مداد رنگی

حین خرید مداد رنگی حتما به این نکته توجه داشته باشید که قرار است از آن برای چه منظوری استفاده کنید و متناسب با آن نسبت به خرید اقدام کنید؛ مثلا اگر می خواهید برای کشیدن نقاشی های معمولی مداد رنگی داشته باشید، بهتر است آن هایی را بخرید که قیمت های مقرون به صرفه تری دارند؛ اما اگر از مداد رنگی برای کارهای حرفه ای استفاده می کنید، انواع باکیفیت تر را انتخاب نمایید.

بودجه قیمت مداد رنگی

حتما قبل از خرید مداد رنگی میزان بودجه اختصاص داده شده را مشخص کنید تا بتوانید آن هایی را که در بازه بودجه شما بهترین هستند دسته بندی کرده و از بینشان، باکیفیت ترین مداد رنگی را بخرید. با این کار حین خرید سردرگم نخواهید بود.

کیفیت مداد رنگی

مهم ترین نکته ای که در انتخاب بهترین مداد رنگی باید به آن توجه شود، در نظر گرفتن کیفیت آن است. برای اینکه بتوانید کیفیت مداد رنگی را تشخیص بدهید باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

مغز مداد رنگی

اصلی ترین بخش در هر مداد و مداد رنگی، مغز آن است. مغز از ترکیب موم یا روغن، رنگدانه و مواد چسبنده ساخته می شود. هرچه درصد رنگدانه های به کار رفته در مداد رنگی بیشتر باشد، مداد رنگی پررنگ تر، مرغوب تر و گران تر خواهد بود.اگر رنگدانه با موم ترکیب شده باشد، مغز مداد نرم تر است و در ترکیب با مواد روغنی، مغز سخت تر بوده و نسبت به آب مقاوم تر خواهد بود.

از مداد رنگی های دارای مغز سخت می توان برای کشیدن جزئیات ظریف و از مداد رنگی های دارای مغز نرم برای رنگ آمیزی بخش های وسیع تر استفاده کرد.

بدنه مداد رنگی

برای ساخت بدنه مداد رنگی در بیشتر مواقع از چوب استفاده می شود و گاهی هم به دلیل دوستی با محیط زیست، روزنامه های باطله در بدنه به کار برده می شود. در هر صورت بدنه ای خوب خواهد بود که علاوه بر داشتن استحکام، راحت و نرم تراشیده شود. از بهترین متریال شناخته شده در جهان برای ساخت بدنه مداد می توان به چوب درختان مناطق سردسیر اشاره کرد.

رنگ و جلد

عامل مهم دیگر در تعیین کیفیت مداد رنگی، رنگ و جلد آن است. لایه ای که روی بدنه مداد رنگی را می پوشاند، باید باکیفیت باشد. در غیر اینصورت ممکن است حساسیت زا بوده و باعث آسیب به پوست دست شود. از طرف دیگر، کیفیت چاپ برند و دیگر اطلاعاتی که روی بدنه نوشته می شود نیز بسیار مهم است. برند های خوب و مطرح با دقت و ظرافت به این قسمت می پردازند.

تعداد رنگ های مورد نیاز

اینکه تعداد رنگ های مورد نیاز مداد رنگی باید چقدر باشد، به میزان حرفه ای بودن شما، دقت و ظرافت کارتان و همچنین طرح هایی که برای کشیدن انتخاب می کنید بستگی دارد. برخی از مداد رنگی های دارای بیش از 150 رنگ بوده و در جعبه های بزرگ چند طبقه قرار می گیرند.

برخی هم با وجود داشتن تعداد کمتر، باز هم برای کارهای حرفه ای مناسب هستند. خرید مداد رنگی با تعداد انگشت شمار، مناسب مصارف دانش آموزی و نقاشی کودکانه است.

بهترین برند های تولیدکننده مداد رنگی

بهترین برند های تولیدکننده مداد رنگی

برند های تولید کننده مداد رنگی متفاوت بوده و هر کدام از آن ها برای تولید محصولاتشان از مواد اولیه با درجه کیفی گوناگون استفاده می کنند. از آنجا که این موضوع روی قیمت مداد رنگی تاثیرگذار است، امروزه شاهد قیمت های مختلفی از این محصول در بازار هستیم. در ادامه قصد داریم تعدادی از برند های تولید کننده مداد رنگی ایرانی و خارجی را معرفی کنیم.

فکتیس

فکتیس یکی از برند های معروفی است که در زمینه تولید مداد رنگی و دیگر انواع لوازم تحریر فعالیت دارد. این برند مداد رنگی ها را در تنوع رنگی گسترده تولید و روانه بازار می کند. کیفیت مداد رنگی های تولید شده توسط این برند بسیار خوب و قابل قبول بوده و افراد حرفه ای و مبتدی می توانند از آن استفاده کنند.

بسته بندی هایی که فکتیس برای محصولاتش در نظر گرفته بسیار متنوع است و در بسته بندی های 6 تایی،12 تایی،24 تایی و بیشتر عرضه می شود.

در طراحی بدنه مداد رنگی ها، سعی شده قواعد ارگونومیک رعایت شود؛ به همین دلیل افرادی که طولانی مدت آن ها را در دست می گیرند، متوجه فشاری نخواهند شد. مداد رنگی های برند فکتیس در جعبه های مقوایی و چوبی موجود بوده و به قدری شیک هستند که می توانند به عنوان هدیه ای ارزشمند مورد استفاده قرار بگیرند.

لیرا

لیرا یکی دیگر از برند های معتبری است که مداد رنگی های باکیفیت و مرغوبی را روانه بازار می کند. مداد رنگی های تولید شده توسط این برند دارای رنگ های مختلفی بوده و پخش رنگ بسیار خوبی دارند.

لیرا یکی از برند های معتبر آلمانی است که برای تهیه محصولاتش، مواد سمی و آلاینده ها را وارد محیط زیست نمی کند؛ به همین دلیل مداد رنگی هایش توسط دوستداران محیط زیست مورد استفاده قرار می گیرند. افرادی که به صورت حرفه ای از مداد رنگی ها برای طراحی لباس یا طراحی گرافیک استفاده می کنند، با خرید مداد رنگی برند لیرا می توانند خروجی خوب و قابل قبولی ارائه دهند.

استدلر

استدلر یکی از برند های پرطرفدار بین نوشت افزارها است. طراحی شش ضلعی و ارگونومیک مداد رنگی های این برند باعث شده نقاشی برای علاقه مندان این هنر بسیار لذت بخش باشد. از این گذشته مداد رنگی های استدلر دارای جعبه هایی با طراحی خاص و منحصربه فرد بوده و رنگدانه های شفافی دارند. کنار هم قرار گرفتن این دو قابلیت باعث شده کیفیت نقاشی را به طور قابل توجهی ارتقا دهند.

آریا

آریا نام یکی از برند های معتبر ایرانی است که با تولید محصولات باکیفیت توانسته است به یکی از برند های معتبر جهانی تولید کننده مداد رنگی تبدیل شود. محصولات این برند علاوه بر ایران به دیگر کشورهای جهان هم صادر می شوند که این موضوع برای گسترش پیشرفت و آبادانی کشور بسیار خوب است.

مداد رنگی های آریا علاوه بر اینکه کیفیت خوبی دارند، دارای قیمت های مقرون به صرفه ای نیز هستند و همین موضوع باعث شده در بازار داخلی بسیار پرفروش باشند. شش ضلعی بودن این مداد رنگی ها باعث شده افراد هنگام استفاده از آن ها احساس راحتی داشته باشند و فشاری به انگشتانشان وارد نشود. از این گذشته، پخش رنگ بسیار خوب و قابل قبولی دارند.

کنکو

مداد رنگی های برند کنکو کیفیت بسیار خوبی دارند و نقاشی هایی که با استفاده از آن ها کشیده می شود دارای جلوه زیبایی هستند. کیفیت بسته بندی مدادهای این برند نیز بسیار قابل توجه است و با عرضه مدادهایش در بسته بندی های چوبی، مشتریان زیادی را جذب کرده است. افرادی که مداد رنگی های کنکو را می خرند، می توانند محصولاتی داشته باشند که علاوه بر کیفیت بالا، دارای بدنه ارگونومیکی خوبی نیز هستند.

پیکاسو

پیکاسو یکی دیگر از برند های مداد رنگی است که محصولاتش کیفیت خوبی دارند. بیشتر افرادی که فرزند دانش آموز دارند این برند را به خوبی می شناسند. به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب، مداد رنگ های پیکاسو در ایران، پرفروش ترین نوع مداد رنگی بوده و دارای دو مدل معمولی و آرتیست هستند. علاوه بر این، مطابق با استانداردهای اروپایی ساخته شده اند.

خرید مداد رنگی از فروشگاه آنلاین لوازم تحریر

مداد رنگی باکیفیت از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید مداد رنگی باکیفیت و دیگر ادوات نقاشی را دارید، می توانید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. یکی از بهترین فروشگاه هایی که در این زمینه فعالیت دارد، فروشگاه آنلاین لوازم تحریر چی بخونم است. چی بخونم فروشگاهی است که تمامی محصولاتش از برند های معروف و اصل بوده و امکان خرید آنلاین و ارسال سریع را برایتان فراهم می کند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qageGlmu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه