دوشنبه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

پس از افزایش نسبی قیمت ارز طی روزهای پایانی هفته گذشته، قیمت خودرو نیز با افزایش اندکی همراه شد. البته این افزایش به صورت چشمگیر نبود؛ چرا که همچنان خریداری در بازار وجود ندارد. مشتریان همچنان منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند.

به گزارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، به نظر می رسد جریان افزایشی در قیمت خودرو توسط برخی افراد کنترل می شود. هفته گذشته سخنگوی سابق وزارت صمت نیز در جریان یک مصاحبه اعلام کرده بود که نباید انتظار افت قیمت بیشتر از این را داشت. به گفته او، قیمت خودرو طی ماه های بعد همگام با تورم ماهانه افزایش خواهد یافت.

مشخص نیست این اظهارات در راستای جریان افزایشی بازار بیان شده اند یا آنکه قصد انتقاد از مدیریت جدید وزارت صمت را دارند. از سوی دیگر، موج افزایش قیمت رسمی توسط خودروسازان نیز مجدداً آغاز شده است. مدیران خودرو و کرمان موتور لیست قیمت برخی خودروها را منتشر کرده اند که این لیست ها با افزایش قیمت همراه بوده اند.

بررسی قیمت خودرو در هفته سوم مردادماه 1402

آغاز جریان گرانی در بازار خودرو

به نظر می رسد این جریان قصد دارد با القای حس گرانی زودهنگام به مشتریان، آن ها را وادار به خرید خودرو کند. از اردیبهشت ماه سال جاری که روند کاهش قیمت ها آغاز شد، تا به امروز مشتریان درحال خروج از بازار بوده اند. دیگر مشتریان خودرو که سرمایه ای برای این کار در اختیار داشتند، در طرح یکپارچه خودرو ثبت نام کردند. به طور معمول با آغاز پاییز، بازارها وارد رکود می شوند و میزان تقاضا برای خرید کالاهای مختلف کاهش می یابد. بنابراین با تخلیه بیشتر مشتریان از بازار خودرو، رکود این بازار تشدید خواهد شد.

متقاضیان خرید خودروهای داخلی ترجیح می دهند که مدتی را صبر پیشه کنند و خودروی صفر داخلی را با قیمت کمتر از کارخانه خریداری کنند. متقاضیان خرید خودروهای مونتاژی نیز با توجه به فاصله اندک قیمت بین بازار و کارخانه، ترجیح می دهند خودرو را از بازار آزاد بخرند. این کار از چند جهت به سود آن هاست. نخست آنکه خودرو به صورت فوری در اختیار آن ها قرار می گیرد و لازم نیست تا 90 روز را برای دریافت اتومبیل صبر کنند. دوم آنکه پرداخت های قانونی خرید خودرو از بازار نسبت به خرید خودرو از کارخانه کمتر است.

لیست قیمت خودرو در بازار، مردادماه 1402:

خودرو قیمت (میلیون تومان)
وانت پراید (سایپا 151) 269
ساینا S 349
شاهین دنده‌ای 558
کوییک اس 348
وانت زامیاد 580
سورن پلاس فول آپشن 568
دنا پلاس توربو اتوماتیک 810
پژو پارس XU7P 510
پژو 207 با موتور TU3 524
پژو 207 تیپ 5 510
رانا پلاس 489
تارا اتوماتیک 780
ام‌وی‌ام X22 پرو 950
ام‌وی‌ام X55‌ پرو 1350
فونیکس تیگو 7 پرو 1790
فونیکس تیگو 8 پرو 2340
فونیکس FX 1910
کی‌ام‌سی J7 1480
کی‌ام‌سی K7 1830
لاماری ایما 1790
دیگنیتی پرایم 1630
فیدلیتی پرایم 1650

 

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KbFipNnp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه