یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سال کنکور بدون شک یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین سال ها در زندگی هر یک از افراد به شمار می آید، به طوری که کوچک ترین خطایی می تواند پشیمانی های بزرگی به بار بیاورد. انتخاب منابع کنکور انسانی 1403 یکی از سرنوشت سازترین انتخاب ها در این سال به شمار می آید، به طوری که اگر شما دانش آموز رشته انسانی هستید باید به عنوان اولین قدم بهترین منابع کنکور انسانی را شناسایی و تهیه کنید.

حال از آنجایی که انتشارات مختلفی مشغول به فعالیت در این حوزه هستند انتخاب یک منبع مناسب برای شما سخت خواهد شد؛ از همین رو ما در ادامه نکاتی را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید با کمک آن ها منابع کنکور 1403 انسانی که برای شما مناسب هستند را انتخاب کنید و با کمک آن ها به موفقیت موردنظرتان برسید.

رازهایی که مشاوران کنکور انسانی در انتخاب کتاب تست به شما نمیگویند

نکاتی که باید هنگام انتخاب بهترین منابع کنکور انسانی به آن ها توجه داشت

انتشارات کتاب

اولین موضوعی که شاید ذهن شما را درگیر کند این است که از میان انتشارات مختلفی که وجود دارد کدام یک را برای تهیه منابع مورد نیاز انتخاب کنید که در پاسخ به این موضوع به شما می گوییم تصور اینکه باید تمام کتب کمک درسی خود را از یک انتشارات تهیه کنید کاملا غلط است، چراکه تمام کتاب های یک انتشارات خوب و کامل نیستند؛ برای مثال ممکن است انتشارات گاج کتاب عربی بهتری نسبت به انتشارات مبتکران داشته باشد، اما کتاب زبان آن ضعیف باشد و کتاب زبان مبتکران مناسب تر به نظر برسد.

انتخاب کتاب

در بخش قبل به این موضوع اشاره کردیم که نمی توانیم بگوییم تمام کتاب ها از یک انتشارات خوب هستند و باید بررسی های لازم را انجام دهیم و بهترین کتاب از هر انتشارات را پیدا کنیم. حالا شاید شما برای انتخاب بهترین منابع کنکور انسانی به دنبال اسم یک کتاب باشید؛ به عنوان بهترین کتاب یا منبع!

باید گفت چنین طرز فکری اشتباه است. بسیاری از دانش آموزان فکر می کنند که اگر کتاب و منبع رتبه برتر سال قبل را تهیه کنند می توانند به چنین موفقیتی برسند، اما باید گفت که اصلا چنین چیزی وجود ندارد و نمی توان گفت فلان کتاب برای تمام دانش آموزان مناسب است و می توانند با آن رتبه برتر شود.

کتاب مناسب برای هر شخص متفاوت خواهد بود و این موضوع به سطح دانش آموز و جایگاهی که دارد بستگی دارد. برای مثال دانش آموزی است که اطلاعات کاملی در رابطه با موضوعات درس دارد، اما نمی تواند به تست های آن درس پاسخ دهد. این دانش آموز باید کتابی تهیه کند که تست محور است تا تعداد تست بیشتری ببیند و ضعف خود را در این موضوع برطرف کند.

البته حالت دیگری نیز وجود دارد و آن این است که دانش آموز اطلاعات اولیه از درس را ندارد، بنابراین نمی تواند به سراغ کتاب های تست برود و در وهله اول باید کتابی انتخاب کند که درسنامه خوبی دارد تا اطلاعات خود را تکمیل کند و سپس به سراغ کتاب تست برود. پس نمی توانیم بگوییم که فلان کتاب برای همه مناسب خواهد بود، زیرا شرایط یک داوطلب کنکور با داوطلب دیگر تفاوت بسیاری دارد!

توجه به ماهیت درس و انتخاب منبع

برای اینکه بتوانید بهترین منابع کنکور انسانی را انتخاب کنید باید با ماهیت هر درس آشنا شوید. ما در ادامه با توجه به دروس اختصاصی منابع کنکور انسانی 1403 که برای شما مناسب هستند را معرفی می کنیم تا بتوانید از میان آن ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • درس ریاضی و آمار یکی از دروس مهم اختصاصی انسانی به شمار میآید که باید بهترین منابع را برای آن انتخاب کرد، زیرا اکثر دانش آموزان با آن مشکل دارند و این درس بیشترین ضریب را به خود اختصاص داده است. ریاضی و آمار جامع انسانی مهر و ماه یکی از بهترین منابع کنکور انسانی به شمار می آید که شما می توانید برای این درس آن را تهیه کنید؛ البته باز همه چیز به خودتان و شرایطی که دارید بستگی خواهد داشت.
  • از دیگر منابع کنکور 1403 انسانی باید به درس اقتصاد اشاره کرد که یکی از مباحث خواندنی به شمار میآید و معمولا دانش آموزان با آن راحت تر کنار می آیند اما ممکن است سوالات کنکور برای آن ها چالش برانگیز باشد؛ از همین رو وجود یک کتاب کار سطح قوی می تواند انتخاب مناسبی برای افزایش اطلاعات و تثبیت آن ها باشد.
  • تاریخ یکی از درسهای تخصصی رشته انسانی است که علاوه بر شیرین و لذت بخش بودنش، جزئیات بسیار ریزی دارد و برای آنکه بتوانید به تست های آن پاسخ دهید، باید تمام این جزئیات را بدانید. از همین رو بهترین منابع کنکور انسانی 1403 برای این درس، منابعی هستند که جزئیات را با یک نظم خاص در اختیار شما قرار دهند تا شما بتوانید دائم آن ها را مرور کنید و به ذهن بسپارید.
  • جغرافیا نیز یکی از درسهایی است که در آزمون کنکور از آن سوال مطرح می شود و داوطلبان اکثرا درصدهای خوبی از آن بدست می آورند؛ البته این درس مانند تاریخ جزئیات بسیاری دارد و شما با تهیه یک منبع مناسب می توانید این جزئیات را به خوبی یاد بگیرید. جغرافیا جامع خیلی سبز یکی از منابع مناسب برای یادگیری و تست زدن این درس است.
  • عربی اختصاصی جامع خیلی سبز دیگر پیشنهاد ما به شما است. همانطورکه میدانید عربی یکی از درس های تخصصی به شمار می آید که باید سطح شما در آن بالاتر از سطح کلاس و کتاب باشد؛ چراکه قواعد بسیار زیاد و مختلفی دارد. از همین رو یک کتاب کمک درسی مناسب انتخاب کنید تا کمبودهای کتاب کمک درسی شما را برطرف کند و نکات لازم را به شما آموزش دهد.
  • علوم و فنون رشته انسانی بیشترین ضریب را در کنکور دارد و یکی از دروس سخت نیز بشمار میآید، اما اگر بتوانید به تست های آن پاسخ دهید، بدون شک قبولی شما را در رشته موردنظرتان تضمین خواهد کرد. پس کتابی تهیه کنید که مناسب باشد و شما را به تسلط کافی روی این درس برساند. علوم و فنون ادبی جامع خیلی سبز کتاب تقریبا مناسبی برای این درس بنظر می رسد که می توانید آن را بررسی و درصورتی که مناسب بود از آن استفاده کنید.
  • در کنکور 1403 از درس فلسفه و منطق نیز سوال طرح میشود و دروس و مباحث آن به گونه ای هستند که به یکدیکر مرتبط می باشند؛ از همین رو کتابی برای شما مناسب است که بتواند این پیوستگی را به خوبی برای شما آماده کند. کتاب جامع خیلی سبز یکی از منبع های مناسب به شمار می آید که پیشنهاد می شود آن را بررسی کنید و در صورتی که برای شما مناسب بود آن را تهیه کنید.
  • جامعه شناسی و روانشناسی نیز از دیگر دروس تخصصی رشته انسانی به شمار میآیند، اما از آنجایی که نسبت به سایر دروس ضریب کمتری دارند، بسیاری از داوطلبان نسبت به آن ها بی توجه هستند. باید گفت که این دو درس ساده هستند و اگر شما منبع مناسبی برای آن ها تهیه کنید می توانید به راحتی درصد بالایی از آن ها کسب کنید و رتبه خود را بهبود ببخشید. کتاب های انتشارات خیلی سبز مناسب بنظر می رسند، اما فراموش نکنید که یک کتاب برای همه مناسب نیست!

دقت داشته باشید هر درس روش مطالعه مخصوص به خود را دارد و شما نمی توانید با روشی که تاریخ می خوانید، ریاضی و آمار را نیز مطالعه کنید. از همین رو در جلسات مشاوره کنکور رشته انسانی به شما گفته خواهد شد که هر درس را به چه شکل بخوانید و تست بزنید تا با روش مطالعه درست هرکدام آشنا شوید

بهترین منابع کنکور انسانی

کمک گرفتن از یک مشاور کنکور انسانی

ما تا به اینجا در رابطه با اهمیت انتخاب بهترین منابع کنکور انسانی صحبت کردیم و نکاتی را در اختیارتان قرار دادیم که بتوانید با کمک آن ها منابع کنکور 1403 انسانی که برای شما مناسب هستند را تهیه کنید. اما با وجود این نکات، شاید بسیاری از داوطلب ها نتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند و از آنجایی که در سال کنکور زمان حرف اول را می زند جا برای آزمون و خطا نیست؛ از همین رو بسیاری از افراد ترجیح می دهند که برای انتخاب منابع کنکور انسانی 1403 مشاوره کنکور انسانی بگیرند.

بدون شک مشاور توانایی شناسایی و تشخیص شرایط تحصیلی شما را دارد و می تواند با توجه به وضعیت شما بهترین منابع را به شما پیشنهاد دهد. البته انتخاب دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آن نیز کمک بگیرید و آن انتخاب یک سایت مشاوره کنکور است. البته سایتی که انتخاب می کنید باید مطمئن و معتبر باشد تا به شما کمک کند، در غیر این صورت نه تنها به شما کمکی نمی کند، بلکه مشکلات دیگری را نیز برای شما به همراه خواهد داشت.

سایت مشاوره کنکور

جمع بندی

همانطورکه گفته شد، انتخاب منابع کنکور انسانی 1403 به آن سادگی که فکر می کنید نیست و از طرفی نمی توان یک کتاب را برای تمام داوطلب ها مناسب دانست. از همین رو ما در این مقاله نکاتی را در اختیارتان قرار دادیم تا با کمک آن ها بتوانید بهترین منابع کنکور انسانی را انتخاب کنید و به نتیجه موردنظر برسید. فراموش نکنید که برای انتخاب منابع کنکور 1403 انسانی می توانید از یک مشاور یا سایت مشاوره ای نیز کمک بگیرید!

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nFtzjdCb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه