یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مزایای مهم ضد رسوب آنتی اسکالانت در تصفیه آب

آنتی اسکالانت بهترین گزینه برای سیستم های تصفیه آب در برابر رسوب گرفتگی است. کاربرد این ضد رسوب ها بدین صورت است که که قبل از ورود جریان آب به غشای تصفیه RO اسمز معکوس یا فیلتر ممبران، به آب تزریق میشوند. مزایای ضد رسوب آنتی اسکالانت عبارتند از:

  • افزایش طول عمر و بازدهی پمپ و سایر تجهیزات سیستم که باعث کاهش قابل توجه هزینه های عملیاتی میشود.
  • استفاده در مرحله پیش تصفیه آب موجب افزایش کیفیت آن به میزان قابل توجه میشود.
  • باعث بهبود عملکرد سیستم و در عین حال افزایش خلوص آب میشود.
  • تاثیر بسیار خوب در کاهش رسوب مواد معدنی بر روی غشای فیلترهای ممبران که سبب افزایش عمر فیلترها میشود.
  • موجب کاهش تعداد دفعات تمیز کردن غشاهای دستگاه اسمز معکوس میشود.
  • در کاهش میزان پساب تولیدی در صنایع به دلیل کاهش مصرف آب در تجهیزات موثر است.
  • باعث استفاده کمتر از سایر مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع، از قبیل اسید ها و بازها، به علت مهار و کنترل رسوب های سخت میشود.
  • باعث کاهش مصرف انرژی میشود زیرا رسوب های سخت به عنوان عایق عمل کرده و انتقال حرارت را کاهش می دهند. 

مزایای آنتی اسکالانت

ضرورت استفاده از آنتی اسکالانت

آب خوراک که وارد سیستم اسمز معکوس می شود، دارای نمک های قابل انحلال کلسیم، منیزیم و سایر محلول ها است. این نمک های قابل انحلال به سبب گذر از غشاء های دستگاه اسمز معکوس بر روی فیلتر این سیستم تشکیل رسوب میدهند لذا استفاده از این ماده مهم تصفیه آب و خرید آنتی اسکالانت اسپوتا در صنعت تصفیه آب بسیار کاربردی می باشد.

رسوباتی که بر روی سطح فیلترهای ممبران تشکیل می شوند، موجب کاهش راندمان غشاء های دستگاه اسمز معکوس در حذف ذرات محلول می شوند. بنابراین از مواد ضد رسوب یا آنتی اسکالانت برای حذف رسوبات انباشته شده بر روی فیلترها استفاده میشود.

در شهرهایی که آب دارای درجه سختی بالایی است استفاده از آنتی اسکالانت بسیار ضروری است. در این مواقع استفاده از مواد ضد رسوب روشی با صرفه برای کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه اسمز معکوس است.

همچنین در صنایع حساس از قبیل صنایع غذایی، پزشکی، دارویی و الکترونیکی، استفاده از آنتی اسکالانت به عنوان یک ماده مقاوم و پیشگیری از تاثیرات سوء رسوبات بر کیفیت محصول، ضروری و الزامی میباشد.

خرید آنتی اسکالانت اسپوتا

استفاده از آنتی اسکالانت برای سلامتی انسان چه مزایایی دارد؟

استفاده از آنتی اسکالانت در فرآیند تصفیه آب در دستگاه اسمز معکوس برای پیشگیری از تشکیل رسوب متداول است. این ترکیبات اصلاً تاثیرات منفی بر سلامتی انسان ندارند. معمولاً این ترکیبات سمی نیستند. زیرا برای استفاده در تصفیه آب آشامیدنی تایید و استفاده نمی شوند. 

هر دو نوع آنتی اسکالانت فلوکن 260 بر پایه فسفونات و پلیمر در گذر زمان تجزیه می شوند و سمی نیستند. لذا قابلیت استفاده در تولید آب خالص را دارا میباشند. طی سالهای اخیر انواع “سبز” این ترکیبات نیز ساخته و به بازار عرضه شده اند. انواع سبز با طرح ادعای " سرعت بیشتر در تجزیه" در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته اند. بهترین را در بازرگانی اسپوتا می توانید پیدا کنید.

مضرات استفاده از آنتی اسکالانت نامناسب در تصفیه آب

آنتی اسکالانت ماده ای است که برای ممانعت از تشکیل رسوب و نمکهای معدنی آب خوراک استفاده میشود. چندین مواد شیمیایی وجود دارند که به عنوان ضد رسوب برای بهبود راندمان دستگاه اسمز معکوس و دستگاه NF استفاده میشوند. پلیمرهای آلی ساخته شده، ضد رسوب ترین مواد شیمیایی هستند. پلی اکریلیک اسید، اسیدهای کربوکسیلیک، پلی آمید اسیدها و… از جمله این مواد هستند. این مواد شیمیایی واکنش بین کلسیم، منیزیم و بی کربنات را به تاخیر انداخته در نتیجه از تشکیل رسوب جلوگیری میکنند.

مهمترین فاکتور در استفاده از آنتی اسکالانت، انتخاب نوع مناسب آن برای استفاده در دستگاههای تصفیه آب است. مثلاً در استفاده از آنتی اسکالانت ساخته شده از پلی آکرولیک باید احتیاط کرد. زیرا در صورت وجود مقادیر بالایی از یون آهن، مستعد تشکیل رسوب بر روی فیلترهای ممبران خواهد بود. 

همچنین اگر از منعقد کننده کاتیونی در دستگاه پیش تصفیه استفاده شود، بایستی در انتخاب آنتی اسکالانت آنیونی دقت به خرج داد. زیرا امکان تشکیل یک رسوب بسیار چسبناک وجود دارد. همچنین بطور کلی استفاده از آنتی اسکالانت نامناسب مضراتی در پی دارد. این مضرات عبارتند از:

  • افزایش دفعات شستشوی فیلترهای ممبران و کاهش طول عمر آنها
  • افزایش فشار بر روی پمپهای طبقاتی و کاهش طول عمر پمپها
  • افزایش میزان نمکهای محلول در آب تولید شده
  • افزایش برق مصرفی
  • کاهش عملکرد سیستم و ظرفیت تولید

مزایای مهم ضد رسوب آنتی اسکالانت در تصفیه آب

بکارگیری صحیح ضد رسوب آنتی اسکالانت

در صورت عدم بکارگیری صحیح آنتی اسکالانت معضلاتی ایجاد میشود. با اینکه ترکیبات آن نقش مهمی در ممانعت از تشکیل رسوب بر روی غشاها دارد، ولی با تغییر خصوصیات سطحی فیلتر ممبران یک منبع تغذیه برای رشد میکروارگانیسم ایجاد میشود. 

همچنین برای استفاده از مواد ضد رسوب باید دقت نظر داشت تا علاوه بر مصرف مقدار مجاز از این مواد برای ممانعت از ایجاد رسوب، تاثیر آنها بر فیلترها، آب مصرفی و همچنین محیط زیست موثر باشد. بکارگیری صحیح از این ماده ارتباط مستقیم به مقدار مجاز مصرف و بازه زمانی دفعات استفاده از آن دارد. 

مهمترین نکات استفاده از آنتی اسکالانت

هلدینگ بازرگانی اسپوتا از عرضه کنندگان باکیفیت ترین آنتی اسکالانت در سراسر ایران است. آنتی اسکالانت در کنار مزیتها و کاربردها دارای نکات قابل توجهی نیز میباشد. در واقع تمامی محصولات ساخت بشر در عین پیشبرد اهداف صنعتی و انسانی معایبی نیز با خود به همراه دارند. از جمله نکات مهم استفاده از آنتی اسکالانت به موارد زیر پرداخته شده است. این موارد عبارتند از:

  • باید به نگهداری و حمل ونقل صحیح مواد شیمیایی همچنین آنتی اسکالانت به دلیل خطرات ایجاد شده توسط آنها توجه کرد.
  • برای تولید آنتی اسکالانت به نسبت نوع مواد شیمیایی ساختاری آنها احتمالاً از هزینه زیادی برخوردار باشد.
  • باید انتخاب محصولات آنتی اسکالانت، متناسب با شرایط محیطی و شیمیایی در صنایع باشد.
  • گاهی اوقات برخی از مواد شیمیایی مورد استفاده در آنتی اسکالانت ها می توانند به عنوان آلاینده در محیط زیست عمل کنند.
برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/76ttSNDk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
سعید ره گوی :
11 ماه پیش
سلام وقت بخیر در مورد آنتی اسکالانت جنسیسی هم میتونستین توضیحات ارائه بدین اونی که کاربردی تره کم نوشتین
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه