سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دنیای خودرو، بازار خودرو درشرایطی از اواسط هفته گذشته افزایش قیمت را تجربه کرد که بهای خودرو، چند ماهی بود که روند نزولی خود را در بازار حفظ کرده بود. این درحالی است که در بازار روز گذشته، نرخ ارز از کانال ۴۷ هزارتومان به مرز ۴۹ هزارتومان رسیده بود و همین امر سبب شد نرخ خودروهای داخلی و چینی در بازار آزاد افزایش چشمگیری داشته باشد؛ البته خودروهای خارجی همچنان به امید واردات، با کاهش بها کار خود را در بازار آزاد ادامه می دهند.

کارشناسان معتقدند قیمت خودرو در هفته های اخیر تا ۳۵ درصد کاهش را تجربه کرده بود. آن ها با اشاره به افت قیمت خودرو می گویند: «قیمت خودرو در بازار ۲۰ تا ۳۰ درصد و در یکی دو مورد هم تا ۴۰ درصد کاهش یافته است. به عبارت دیگر می توان گفت به صورت میانگین قیمت خودروها ۲۵ تا ۳۵ درصد افت کرده است. از طرفی افت بهای ۴۵ درصدی نرخ خودرو شامل تمام مدل ها نمی شود. شاید برخی خودروها به دلیل جدید بودن یا کمبود عرضه، حباب قیمتی زیادی داشتند که گزارش ها از شکسته شدن ۳۰ تا ۴۰ درصدی بهای آن ها حکایت می کند.

آیا روند کاهشی قیمت خودرو در بازار متوقف شده است؟

البته ممکن است درمورد خودروهای پرتیراژ، این درصد تا حدی کمتر باشد. از طرفی گفتاردرمانی و خبردرمانی در بازار مبنی بر این که واردات خودروهای دست دوم آزاد شده است و مردم هم می توانند خودرو دست دوم وارد کنند، برخی اخبار پیرامون صنعت خودرو، قیمت گذاری های دستوری اخیر در بازار خودرو و همچنین انتشار برخی اخبار سیاسی درباره مذاکرات خارجی، سبب شد قیمت خودرو در بازار تا حدودی کاهش یابد.

البته این میزان کاهش در برابر حباب قیمتی شکل گرفته که اندکی پیش از این، از آن به عنوان طنز یاد می شد. به عنوان مثال در آن زمان قیمت پژو ۲۰۷ به یک میلیارد تومان رسیده بود!»این درحالی است که قیمت خودرو به یک باره و با روند صعودی نرخ ارز، افزایش یافت. اتفاقی که سبب شد دوباره کارشناسان درباره بازار خودرو اظهارنظرهای متفاوتی را بیان کنند.

برخی کارشناسان در این زمینه معتقدند: «واردات خودرو هنوز انجام نشده است و معلوم هم نیست که موفقیت آمیز باشد. از طرفی بعید به نظر می رسد حدود ۳ هزار دستگاه خودرو وارداتی به مردم تحویل داده شود. سال گذشته نیز واردات خودرو دارای مجوز بود؛ اما به دلیل کمبود ارز، خودرویی وارد کشور نشد. تا به امروز چندین بار اخباری از واردات خودرو اعلام شده، اما هنوز خودرویی به دست مردم نرسیده است. از طرفی اردیبهشت ماه بود که بدون این که اتفاق خاصی رخ بدهد، بهای خودرو رشد چشمگیری داشت؛ زیرا در آن زمان بهای ارز بالا رفته بود و قیمت پژو پارس به ۷۰۰ میلیون تومان رسید. هم زمان بورس نیز صعودی شد. از طرفی این امکان نیز وجود دارد که در کمتر از ۳ یا ۴ ماه آینده نرخ ارز جهش پیدا کند و باز هم شاهد افزایش قیمت ها در بازار خودرو باشیم.»

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wiS8QDNJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه