یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

با شنیدن نام تناسب اندام ناخوداگاه تمارین ورزشی و رژیم غذایی سخت را به خاطر می اوریم. همه ما انسان با فیزیک خاص و منحصر به فردی به دنیا آمده ایم. برخی از ما به اصطلاح با خوردن آب هم چاق می شویم و برخی دیگر از ما برعکس هستند، یعنی همیشه وزن ثابت و برای وزن گرفتن مشکل دارند. تناسب اندام در هر دوره با ویژگی های مختص زمانه ، تحت عوامل فرهنگی ، مد و تبلیغات رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفت. انجام فعالیت های فیزیکی سنگین و کار در مزرعه ، باعث شد مردان قرون وسطی ناخواسته به تقویت عضلات وحجیم کردن آن ها بپردازند. از قرن بیستم به بعد ، قد بلند و اندام های ساعت شنی به عنوان نمادی از تناسب اندام در نظر گرفته که بعدها سوپرمدل ها با اندام هایی ورزشکارانه و پر منحنی ، معیاری برای زیبایی معرفی شدند که بسیار با انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی ، لیپوماتیک و غیره به آن دست می یابند.

دکتر رجب پور، بهترین جراح شکم

از همان زمان که معیار مشخصی برای تناسب اندام افراد تعریف شد ، بسیاری به متدهای مختلف روی آوردند که بتوانند با داشتن فاکتورهای تناسب اندام ، در زمره خوش تیپان قرار بگیرند. با این اقدام علاوه بر افزایش اعتماد به نفس می توان روابط موثر با اطرافیان برقرار کرد. این موضوع یک جز جدایی ناپذیر از شخصیت انسان ها است که با مشاهده فرد خوش اندام و چهره ، به صورت غیر ارادی تمایل به برقراری ارتباط با آن ها خواهند داشت. شاخص توده بدنی یا BMI همان معیاری است که می توان از طریق آن تعیین کرد که فرد دارای تناسب اندام می باشد یا خیر. به طور کلی افراد با BMI در محدوده 5/18 تا 25 دارای شاخص توده بدنی استاندارد هستند.

اکثر افراد با افزایش وزن شاهد تجمع چربی ها در نواحی پهلوها و شکم خود می باشند. با نادیده گرفتن این انباشت ها و عدم رعایت رژیم غذایی به تدریج نواحی مختلفی از بدن نیز تحت تاثیر قرار می گیرد ؛ به همین دلیل طبیعی است که تخت بودن ناحیه میانی بدن دال بر خوش اندامی فرد و جراحی شکم متقاضیان زیادی داشته باشد. بسیاری از افراد متوجه افزایش وزن و تجمع چربی ها در ناحیه پهلو و کمر خود نیستند تا اینکه در مقابل اینه قرار می گیرند و حس می کنند که نیاز هست اقدامی برای تناسب اندام خود انجام دهند. از آن پس آن ها با انجام تمارین ورزشی و رعایت رژیم غذایی سفت و سخت شاهد کاهش وزن خواهند بود ، اما خوش اندامی برای آن ها موثر نمی شود. اگر شما هم می خواهید بدانید که تناسب اندام بی برو برگرد چگونه حاصل می شود با دکتر رجب پور ، بهترین جراح شکم همراه باشید.

تاثیر ابدومینوپلاستی بر خوش اندامی

بعد از کاهش وزن شدید پوست بدن به حالت قبل از چاقی برنمی گردد ، بادکنکی را تصور کنید که بعد از اینکه آن را باد کردیم و حجیم شد می خواهیم آن را به حال قبل بازگردانیم با تخلیه هوای داخل آن آیا بادکنک به فرم قبلی بازخواهد گشت ؟ خیر ، آثار حجیم شدن بر خوبی بر آن مشخص خواهد بود. بادکنک یک مثال بارز است که می توانیم آن را به پوست و بدن انسان ، نسبت دهیم. بعد از تجمع چربی ها پوست به کشیده ترین حالت خود تبدیل می شود که با آب شدن چربی ها هیچگاه به حالت طبیعی خود باز نخواهد گشت. به همین دلیل پوست نواحی حجیم دچار شلی و افتادگی می شود. این موضوع برای افرادی که کاهش وزن شدیدی داشتند بیشتر صدق می کند. این افراد با وجود اینکه تمام تلاش خود را برای خوش اندامی کرده اند ، بعد از اب کردن چربی ها باز هم از اندام خود رضایت نخواهند داشت. درست در این قسمت از ماجرا است که معجزه ابدومینوپلاستی به روشنی آشکار خواهد شد. در این تکنیک پزشک با حذف بافت های اضافه که می تواند هم پوست و هم چربی باشد ، می پردازد. لازم به ذکر است که این متد راهی برای کاهش وزن نیست ، بلکه مکملی برای آن تلقی می شود. در طی این پروسه پزشک با اعمال برش های خاص در نواحی مشخص ، پوست شما را به نحوی می کشد که انگار از همان ابتدا به همان شکل بوده است. دلیل اینکه می گوییم جراحی شکم مانند ابدومینوپلاستی ، نمی تواند باعث کاهش وزن شما شود این است که طی این پروسه تنها لایه های رویی عضو که ممکن است شامل بافت های چربی و پوست باشد حذف خواهد شد. برداشت عمیق تر بافت های چربی نیاز به فرایند مجزا دارد و از طریق اعمال برش امکان پذیر نیست. اگر بخواهیم با ایجاد برش چربی ها و لایه های عمیق عضوی مانند شکم را حذف کنیم ، با ایجاد زخم های بزرگ تنها ریسک عفونت را در شما افزایش خواهیم داد ، بنابراین نمی توان قسمت های وسیعی از بدن را از این طریق تحت تاثیر قرار داد.

منبع دکتر رجب پور

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9hMXBLvv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه