یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

جاهای دیدنی ترابزون

ترابزون از پدیده های نوظهور گردشگری ترکیه بوده که بیشتر تفریحات آن بر پایه طبیعت و تفریحات ساحلی قرار دارد؛ بنابراین اگر از علاقه مندان به طبیعت و تفریحات آبی هستید، ترابزون مقصد گردشگری بسیار مناسبی برای شما است. در این مقاله به معرفی ۴ تا از بهترین جاهای دیدنی ترابزون پرداختیم که بدون شک گردش در آن ها زمینه ساز خاطراتی خوش برای شما خواهد بود.

اکوپارک ترابزون

اکوپارک ترابزون

اکوپارک ترابزون از جمله مکان هایی است که گشت و گذار در آن و استفاده از امکاناتش می تواند یک روز کامل از شما وقت بگیرد. این پارک از بهترین مکان ها برای یک گردش خانوادگی، ورزش در فضای باز و بازدید از حیات وحش بوده که در منطقه نولو بشیرلی قرار گرفته است. اکوپارک از محبوب ترین و مشهورترین پارک های ترابزون در بین ترک ها بوده و به صورت ۲۴ ساعته میزبان گردشگران است.

در این پارک مسیرهای متعدد و قابل توجهی برای دوچرخه سواری تعبیه شده و دوچرخه سواران می توانند بدون نگرانی از برخورد با خودرو یا عابرین پیاده، از طبیعت این پارک لذت ببرند. در اکوپارک ترابزون چندین پل معلق ساخته شده که افراد در حین پیاده روی می توانند از روی آن ها عبور و عکس های بسیار زیبا و به یادماندنی ثبت کنند.

در بخش های مختلف پارک مسیرهای پیاده روی مشخص شده و در این بخش ها هیچ وسیله نقلیه ای از جمله خودرو و موتور عبور نمی کند. از طرف دیگر، اکوپارک یک باغ گیاه شناسی نیز محسوب می شود و بازدید از آن فرصت مناسبی برای آشنایی با انواع گیاهان بومی ترکیه را فراهم آورده است. اگر دوست دارید این پارک را در اوج سرسبزی، طراوت و زیبایی ببینید، بهتر است بازه زمانی اواخر زمستان تا اواخر بهار را برای بازدید انتخاب کنید. اکوپارک در تمامی روزهای هفته به صورت ۲۴ ساعته باز بوده و برای ورود به آن نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نیست.

ساحل ترابزون

ساحل ترابزون

ساحل ترابزون یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این شهر بوده که به معنای واقعی زیبایی های طبیعت را به نمایش گذاشته است. این ساحل یک ساحل کوهستانی بوده و مناظر طبیعی بسیار چشم نواز و زیبایی دارد. ساحل ترابزون ازیک طرف به دریا و از طرف دیگر به کوهستان می رسد و در واقع یک مجموعه ساحلی است.

از جمله ساحل های مجموعه ترابزون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چارشی باشی
  • آکچاکال
  • آلباتروس
  • کومسال
  • کالجیک

از بین موارد نام برده شده، ساحل های آکچاکال و کالجیک مساحت بیشتری نسبت به سایر سواحل دارند و بزرگ تر هستند.

ساحل ترابزون دارای یک بزرگراه ساحلی بوده که این بزرگراه چشم اندازی بی نظیر به ساحل، دریا و منطقه کوهستانی دارد. رانندگی در بزرگراه ترابزون بسیار زیبا و لذت بخش بوده و تجربه ای منحصربه فرد از سفرهای جاده ای را برای شما به ارمغان می آورد. در این منطقه چندین هتل نیز قرار دارد که چشم انداز اتاق های آن ها نیز بسیار رؤیایی و رو به دریا است.

از جمله تفریحات ساحل ترابزون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع تفریحات دریایی (شاتل، بنانا، جت اسکی و...)
  • کلوپ های غواصی
  • حمام آفتاب
  • و...

ساحل ترابزون در خط ساحلی شمال این شهر و به طول ۱۱۴ کیلومتر قرار دارد. این مجموعه ساحلی به صورت شبانه روزی باز بوده، اما ممکن است بعضی از ساحل های آن در طول شب بسته باشند. ورود به ساحل ترابزون رایگان است؛ اما در بعضی از مناطق آن هزینه پارکینگ دریافت می شود. این ساحل از جمله بهترین جاهای دیدنی ترابزون بوده که سالیانه بسیاری از افراد علاقه مند به طبیعت آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند.

پارک آبی دیلک ترابزون

پارک آبی دیلک ترابزون

پارک آبی دیلک (Dilektaşı waterpark) از مشهورترین پارک های آبی ترابزون بوده و در بین ترک زبانان و گردشگران این شهر محبوبیت بسیاری دارد. اگر دوست دارید تفریحات ساحلی را تجربه کنید، اما امکانات رفاهی بیشتری در دسترس داشته باشید، این پارک آبی گزینه مناسبی پیشروی شما است. امکانات بسیار مختلف و متعددی در پارک آبی دیلک تعبیه شده که به تمامی نیازها و سلایق افراد پاسخ می دهد.

فضاهایی در این پارک قرار دارد که می توانید با خیال راحت روی صندلی های مخصوص دراز بکشید و از حمام آفتاب لذت ببرید. چندین سرسره مارپیچ در پارک دیلک قرار دارد که می تواند آدرنالین خون شما را بالا ببرد. استخرهای متعدد، فضای بازی کودکان، سونا، جکوزی، باشگاه و... از دیگر امکانات این پارک آبی تازه ساز هستند. پارک آبی دیلک ترابزون در تمامی روزها به غیراز تعطیلات هفتگی و رسمی فعال بوده و از ساعت ۸:۰۰ الی ۲۱:۰۰ میزبان گردشگران است.

فلات حیدر نبی

فلات حیدر نبی

اگر شما نیز از علاقه مندان به گردش در طبیعت و لذت بردن از هوای پاکیزه روستاهای سرسبز اطراف شهرها هستید، بازدید از فلات حیدر نبی را فراموش نکنید. این فلات از جذاب ترین جاهای دیدنی ترابزون بوده و در منطقه آکچبات روستای کوروچام قرار دارد. طبیعت مه آلود و سرسبز این منطقه شما را به یاد فیلم ها می اندازد و فرصتی مناسب را برای عکاسی فراهم می کند.

از این فلات به عنوان ییلاق حیدر نبی نیز یاد شده و حدود ۱۶۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. این ییلاق از جمله بهترین جاذبه های طبیعی ترابزون در فصل تابستان بوده که شرایط آب و هوایی بسیار مناسب و دلچسبی دارد. رستوران های محلی فلات حیدر نبی به بهترین شکل ممکن غذاهای سنتی و محلی ترکیه را طبخ می کنند؛ پیشنهاد می کنیم که حتماً خوراک ماهی این رستوران ها را امتحان کنید. دوچرخه سواری در بعضی از بخش های ییلاق حیدر نبی امکان پذیر بوده و اگر دوست داشتید می توانید به اسب سواری در چمنزارهای تازه و سرسبز این منطقه بپردازید.

رزرو هتل ترابزون و خرید بلیط ارزان هواپیما

ترابزون از اقتصادی ترین و مقرون به صرفه ترین مقاصد نوظهور گردشگری ترکیه بوده و جاذبه های طبیعی بسیاری را در دل خود جای داده است. فلای تودی از بهترین سایت های مرجع در زمینه رزرو اقامتگاه در ترکیه بوده و خدمات دیگری همچون خرید بلیط هواپیما ترابزون را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/goAmOUIE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه