یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

محدوده گرمایش پکیج بوتان تا چه متراژی است؟

ظرفیت مناسب پکیج بوتان برای متراژ های مختلف چقدر است؟ چطور ظرفیت دقیق برآورد می شود؟ حتما می دانید که پیکج های با ظرفیت های کم گرمایش لازم برای مساحت های بزرگ را فراهم نمی کنند و پکیج های با ظرفیت بالا نیز برای محیط های با مساحت کم مناسب نیست. ظرفیت پکیج باید طبق: مساحت، تعداد اتاق های هر ساختمان، اقلیم جغرافیایی و جهت جغرافیاییِ هر ساختمان مورد بررسی محاسبه شود. در ادامه به طور دقیق به همه این موارد می پردازیم. همچنین چند ابزار آنلاین به شما معرفی خواهیم کرد.

تعمیرات پکیج بوتان را حتما به تکنسین های نمایندگی بوتان بسپارید.

پکیج بوتان

ظرفیت پکیج های بوتان

ظرفیت پکیج نشان دهنده میزان گرمای تولید شده توسط دستگاه است که با واحد کیلو وات اندازه گیری و نمایش داده می شود. این عامل بسیار مهم است که در هنگام خرید پکیج به آن دقت کنید. زیرا ظرفیت پکیج تاثیر بزرگی بر راندمان، مصرف سوخت و هزینه های نگهداری دستگاه دارد. اگر پکیج با ظرفیت مناسب برای فضای ساختمان انتخاب نشود، علاوه بر نداشتن دمای مطلوب، عمر پکیج هم کوتاه خواهد شد. ظرفیت پکیج به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ مانند: حجم منبع انبساط، تعداد پره های مشعل، قدرت فن و اندازه مبدل های دستگاه. پکیج بوتان در مدل های متنوع (بیتا، پارما، پاویا و پرلاپرو) و ظرفیت های مختلف (۲۲، ۲۴، ۲۸، ۳۲ و ۳۶ هزار واتی) تولید می شوند.

ظرفیت پکیج ها برای اقلیم های جغرافیایی مختلف

برای انتخاب پکیج مناسب برای گرمایش و سرمایش خانه، باید به نوع اقلیم جغرافیایی توجه کرد. در ایران معمولا سه نوع اقلیم وجود دارد که بر اساس آن ها می توان ظرفیت پکیج را به ازای هر متر مربع محاسبه کرد. این ظرفیت ها با توجه به هر اقلیم، به شرح زیر هستند:

1- اقلیم معتدل و مرطوب (مثل شهرهای شمال کشور)

  • برای ساختمان های با پنجره های دوجداره: 80 تا 100 وات در هر متر مربع
  • برای ساختمان های معمولی: 100 تا 120 وات در هر متر مربع
  • برای ساختمان های قدیمی: 120 تا 140 وات در هر متر مربع

2- اقلیم گرم و خشک (مثل مشهد و تهران)

  • برای ساختمان های با پنجره های دوجداره: 100 تا 120 وات در هر متر مربع
  • برای ساختمان های معمولی: 120 تا 140 وات در هر متر مربع
  • برای ساختمان های قدیمی: 140 تا 160 وات در هر متر مربع

3- اقلیم گرم و مرطوب (مثل شهرهای جنوب کشور)

  • برای ساختمان های با پنجره دوجداره: 60 تا 80 وات در هر متر مربع
  • برای ساختمان های معمولی: 80-100 وات در هر متر مربع
  • برای ساختمان های قدیمی: 100-120 وات در هر متر مربع

این روش بسیار ساده و کاربردی است و بنابر شرایط آب و هوایی ایران است.

محاسبه ظرفیت پکیج بوتان با توجه به اتاق ها و متراژ بنا

در این قسمت، برای هر ساختمان، پکیج هایی با ظرفیت های مختلف بر اساس تعداد اتاق ها و مساحت آن پیشنهاد داده شده اند.

  • برای آپارتمان های ۲ تا ۳ خوابه با مساحت کمتر از ۱۵۰ متر مربع: ۸ عدد رادیاتور یا پکیج های ۲۴KW مناسب هستند.
  • برای آپارتمان های ۳ تا ۴ خوابه با مساحت بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ مترمربع: ۱۰ یا ۱۱ عدد رادیاتور یا پکیج های ۲۸KW مناسب هستند.
  • برای آپارتمان های با مساحت بین ۲۲۰ تا ۳۰۰ مترمربع، پکیج های ۳۰KW مناسب هستند.
  • برای آپارتمان های ۳ تا ۴ خوابه بزرگ: ۱۳ عدد رادیاتور یا پکیج های ۳۲KW مناسب هستند.
  • برای آپارتمان های با مساحت بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ مترمربع، پکیج های ۳۶KW مناسب هستند.

نرم افزار های آنلاین محاسبه ظرفیت پکیج

راه دقیق تر برآورد ظرفیت پکج بوتان، استفاده از نرم افزار های آنلاین است که توسط متخصصین تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرند. چند نمونه از این نرم افزار ها عبارتند از:

  • نرم افزار Carrier Hap
  • نرم افزار Chave
  • نرم افزار Rhave

مواردی که باید هنگام تعیین ظرفیت مناسب پکیج ها در نظر داشت:

برای تعیین ظرفیت پکیج های تاسیسات ساختمان، باید به چند عامل مهم توجه کرد. این عوامل عبارتند از:

جهت جغرافیایی ساختمان

ساختمان اگر شمالی باشد نور آفتاب بیشتری دریافت می کند و گرم تر است. بنابراین نیاز به گرمایش کمتری دارد. برعکس بنایی که جنوبی است سرد تر است و نیاز به گرمایش بیشتری دارد. همچنین طبقات اول و آخر آپارتمان ها سردتر هستند و نیاز به پکیج با ظرفیت بالاتری دارند.

نوع کاربری (ساختمان مسکونی یا تجاری)

ساختمان های مسکونی نسبت به ساختمان های تجاری مصرف آب گرم و گرمایش بالاتری دارند. لذا باید از پکیج های با ظرفیت بالاتر استفاده شود.

اقلیم و دمای معمول شهر

در اقلیم های سرد و کوهستانی، نیاز به گرمایش بالاتر است و باید از پکیج های با ظرفیت بالاتر استفاده کنید. در اقلیم های گرم و خشک، نیاز به گرمایش کمتر است و می توانید از پکیج های با ظرفیت پایین تر استفاده کنید.

محل نصب پکیج

نوع پکیج تعیین کننده محل نصب آن است. پکیج های بدون فن می توانند داخل ساختمان نصب شوند. اما پکیج های فن دار باید خارج از ساختمان نصب شوند. همچنین محل نصب پکیج باید در سایه باشد تا راندمان آن بالاتر باشد.

عایق بندی ساختمان

عایق بندی درها، پنجره ها و دیوارها باعث ماندگاری گرما در محل شده و هدر رفتِ انرژی را کاهش می دهد. پس با عایق بندی مناسب، مصرف گرمایش کاهش می یابد و می توانید از پکیج های با ظرفیت کمتر استفاده کنید.

تعداد اتاق ها

هر چه تعداد اتاق خواب ها و سرویس بهداشتی ها بيشتر باشد، نياز به گرمایش و آب گرم بيشتر است. بنابراین باید از پکیج های با ظرفیت بالاتر استفاده کنید.

تعداد رادیاتورها

هر چه تعداد رادیاتورهای بیشتری در یک واحد نصب شده باشد، انرژی گرمایی بیشتری برای گرم کردنشان مورد نیاز است. پس باید از پکیج های با ظرفیت بالاتر استفاده کرد.

میزان فشار آب ساختمان

یکی از عوامل مهم در زمان خرید پکیج، میزان فشار آب ورودی به ساختمان است. اگر فشار آب کم باشد، نمی توانید از پکیج بدون مخزن استفاده کنید. باید از پکیج های چگالشی که توان تولید حرارت بالاتری دارند یا پمپ آب خانگی همراه با منبع آب برای رفع مشکل فشار کم آب استفاده کنید. پکیج دیواری باید در جایی نصب شود که فشار آب شهر بین 1 تا 3.5 اتمسفر باشد.

فن دار یا بدون فن بودن پکیج

پکیج شما ممکن است در داخل یا خارج از واحد نصب شود. اگر در خارج از واحد باشد، حتما باید از نوع فن دار باشد که محفظه احتراق آن بسته است و تحت تاثیر باد یا طوفان قرار نمی گیرد. اگر در داخل واحد باشد، فقط در صورتی می توانید از نوع بدون فن استفاده کنید که متراژ واحد بالای 700 متر، قطر دودکش 15 سانتی متر و ارتفاع آن بیشتر از 4 متر باشد. اگر پکیج دیواری است و قسمتی از دودکش به صورت افقی (بیشتر از 30 سانتی متر) باشد، باید از پکیج های دارای فن استفاده کنید. در هر حال، بهتر است که نوع پکیج را با کمک کارشناسان شرکت تعیین کنید.

دو مبدل و تک مبدل

پکیج های دیواری براساس نوع دودکش و ظرفیت خود به دو گروه تک مبدل و دو مبدل تقسیم می شوند. پکیج های تک مبدل فقط یک مبدل حرارتی دارند که هم برای تولید آب گرم مصرفی و هم برای گرم کردن مدار گرمایشی استفاده می شود. اما پکیج های دو مبدل دارای دو مبدل حرارتی هستند که یکی برای تأمین آب گرم مصرفی و دیگری برای گرم کردن مدار گرمایشی کار می کند. بنابراین برای انتخاب ظرفیت پکیج باید به نیازهای خود و شرایط جغرافیایی و اقلیمی منطقه سکونت خود توجه کنید. شاخص های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید ظرفیت لازم پکیج را محاسبه و انتخاب کنید.

جمع بندی:

در این مقاله، درباره ظرفیت پکیج های بوتان و عوامل مؤثر بر آن صحبت کردیم. ظرفیت پکیج نشان دهنده میزان گرمای تولید شده توسط دستگاه است و بستگی به حجم منبع انبساط، تعداد پره های مشعل، قدرت فن و اندازه مبدل های دستگاه دارد. ظرفیت پکیج باید با توجه به مساحت، تعداد اتاق های هر ساختمان، اقلیم جغرافیایی و جهت جغرافیاییِ هر ساختمان تعیین شود. در غیر این صورت، علاوه بر عدم رسیدن به دمای مطلوب، عمر پکیج هم کوتاه خواهد شد. برای محاسبه دقیق ظرفیت پکیج، می توانید از نرم افزار های آنلاین استفاده کنید که توسط متخصصین تاسیسات طراحی شده اند. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و در انتخاب پکیج مناسب برای خانه تان به شما کمک کند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cwhOu86e
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه