سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
۲ دلیل اصلی افت قیمت خودرو چیست؟

نمودار تغییرات قیمت خودرو های داخلی در سال جاری

1 سال پیش ( 1402/5/2 )
 

به گزارش فرصت امروز به نقل از تابناک، تازه ترین گزارش وزارت صمت از وضعیت بازار خودرو که خبرگزاری تسنیم آن را منتشر کرده است، نشان می دهد پس از به روزرسانی قیمت خودرو های داخلی به خصوص همزمان با روند ثبات همراه با افت نسبی دلار در سال جاری، قیمت ها در بازار خودرو و حتی قیمت برخی خودرو های مونتاژی کاهش یافته است. به عبارت دیگر خروج قیمت گذاری خودرو های داخلی از وضعیت سرکوب قیمت ها که در سال های قبل شاهد آن بودیم، بهبود نسبی قیمت ها در بازار خودرو را رقم زده است. جزئیات این گزارش را به همراه چند نموداردر ادامه بخوانید.


نمودار تغییرات قیمت خودرو های داخلی در سال جاری 

وزارت صمت در گزارشی، وضعیت قیمت خودرو طی امسال را بررسی کرد. این گزارش حاکی از افت نسبی روند قیمت خودرو ها در بازار است. در نمودار های منتشر شده، ملاحظه می شود که روند نزولی قیمت خودرو در بازار همزمان با دو اتفاق رخ داده است.

۱-تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت تولیدات ایران خودرو و سایپا: به گزارش تسنیم، ۲۰ فروردین امسال، کارگروه تخصصی خودرو در شورای رقابت، قیمت های جدید تولیدات ایران خودرو و سایپا را اعلام کرد که بر اساس آن، به طور میانگین، افزایش ۲۸ درصدی قیمت انواع خودرو های داخلی تصویب شد. این موضوع، به معنای کاهش فاصله قیمت کارخانه ای خودرو های داخلی با بازار و به عبارت دیگر کاهش سود دلالی این خودرو ها بود.

۲- ثبات و کاهش نرخ ارز در بازار: بر این اساس مشاهده می شود نرخ دلار (غیر رسمی) از حدود ۵۶ هزار و ۳۷۰ تومان در اوایل اسفند سال گذشته به حدود ۴۹ هزار و ۴۵۰ تومان در ۲۶ تیر امسال رسیده است.

نکته جالب توجه این که به رغم افزایش قیمت خودرو های وارداتی و حواشی پیرامون آن در روز های اخیر، کاهش نسبی قیمت این خودرو ها نیز با مقداری تاخیر نسبت به خودرو های داخلی دیده می شود. در این زمینه به نظر می رسد افزایش قیمت خودرو های داخلی که موجب کاهش سود دلالی این خودرو ها در بازار می شود و همچنین افت نرخ دلار، موجب شده تا تقاضای سفته بازی در کل بازار خودرو تحت تاثیر قرار بگیرد و همین موضوع کاهش قیمت ها را رقم بزند. طبق جدول منتشر شده در این گزارش، همزمان با افت ۳ درصدی دلار در بازه زمانی ۲۱ فروردین تا ۲۶ تیر امسال، افت ۲۸ تا ۵۵ درصدی قیمت خودرو های منتخب داخلی و مونتاژی رقم خورده است.

نمودار تغییرات قیمت خودرو های داخلی در سال جاری

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OpmIYjAT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
امیر :
10 ماه پیش
. رفیقم سال 96 یعنی 6 سال پیش یه کیا اسپورتیج خرید 165 میلیون الان شده 4 میلیارد و 350 میلیون تومن یعنی در عرض 6 سال حدود 4 میلیارد و 200 میلیون گرونتر شده .اگه مسئولان تو این 44 سال میشستن خونشون الان وضع مون بهتر بود . آمریکا که نمیتونست هیچ غلطی بکنه .کاری که ترامپ تو چهار سال با ما مردم کرد، چنگیز و اسکندر باید جلوش لنگ بندازن.ایران رو به 1400 سال عقب برد. بازم خودتونو جر بدین بگید مرگ بر آمریکا .بدبختیش واسه ملت .ولی شیرینیش به کام مسئولان که تو تحریما با دلالی ها و اختلاس ها از فرش به عرش
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه