یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آنتی اسکالانت

چرا باید از آنتی اسکالانت استفاده کنیم؟

آنتی اسکالانت (ماده ای که از تشکیل رسوب در سطح جلوگیری می کند یا آن را کند می کند) بعنوان یک ماده افزودنی در فرآیند پیش تصفیه در سیستم های اسمز معکوس یا RO، کاربرد بسیار دارد. آنتی اسکالانت ها خانواده ای از مواد شیمیایی هستند که جهت جلوگیری از تشکیل رسوب نمک های معدنی متبلور به کار می روند و پتروشیمی دانشمند تولید کننده آنتی اسکالانت میباشد.

انواع آنتی اسکالانت در بازار

  1.  

آنتی اسکالانت پایه فسفاته: دارای گروه های عاملی فسفات و اسید کربوکسیلیک است. از ضد رسوب فسفاته، بهترین نوع آنتی اسکالانت است اما خاصیت دیسپرس کنندگی کمی دارد.

  1.  

آنتی اسکالانت پایه پلیمری: دارای وزن مولکولی بالایی است و قدرت رسوب زدایی از انواع رسوبات مانند رسوبات کربناته و رسوبات سولفاته را دارد. به منظور جلوگیری از ایجاد رسوب در آب های شور مانند دریا و آب هایی با سختی بالا به کار می رود.

کاربرد آنتی اسکالانت در تصفیه آب چیست؟

آنتی اسکالانت به عنوان مرحله دوم تصفیه آب برای تبدیل آب سخت به آب نرم استفاده می شود. آب ورودی به دستگاه اسمز معکوس حاوی نمک های محلول کلسیم، منیزیم و سایر املاح می باشد که این نمک های محلول در اثر عبور از غشاهای دستگاه اسمز معکوس با گذشت زمان بر روی غشای اسمز معکوس رسوب می کنند. بنابراین، جهت از بین بردن رسوبات تشکیل شده بر روی ممبران ها، از مواد ضد رسوب مانند آنتی اسکالانت استفاده می نمایند.

آنتی اسکالانت فلوکن 260

ضرورت استفاده از آنتی اسکالانت

  • افزایش عمر ممبران: استفاده از آنتی اسکالانت در دستگاه اسمز معکوس RO باعث افزایش عمر ممبران ها و کاهش تعویض زود هنگام آنها می گردد.
  • کاهش راندمان تولید و افزایش TDS خروجی: استفاده نکردن از آنتی اسکالانت سبب افت راندمان تولید و افزایش میزان محلول جامدات خروجی می شود.
  • جلوگیری از توقف ممبران: تشکیل رسوبات بر روی ممبران ها ممکن است به توقف و خرابی آنها منجر شود.
  • کاهش ظرفیت تولید: استفاده از آنتی اسکالانت به عملکرد بهتر و کاهش احتمال افت ظرفیت تولید دستگاه، بهبود راندمان و تضمین کیفیت آب تصفیه شده منجر می شود.

مقدار آنتی اسکالانت مناسب بایستی با آب تصفیه شده رقیق شده و توسط دستگاه دوزینگ پمپ به داخل سیستم با دقت مشخص تزریق گردد. اهمیت دقت در تزریق آنتی اسکالانت از جهت جلوگیری از افزایش تعداد ششتوی ممبران و کاهش طول عمر آنها بیشتر می شود. استفاده از آنتی اسکالانت با کیفیت و تزریق مداوم آن به سیستم با میزان دوز مناسب، سبب افزایش طول عمر ممبران و افزایش راندمان جریان خروجی می گردد.

مقدار دوز مصرفی آنتی اسکالانت به میزان سختی آب و شرایط آب و همچنین نوع ممبران مورد استفاده بستگی دارد و لازم است که توسط متخصصان مجرب تعیین گردد.

به طور خلاصه آنتی اسکالانت ها به عنوان افزودنی های مهم در فرآیند پیش تصفیه در دستگاه های اسمز معکوس یا RO استفاده می شوند تا از تشکیل رسوبات و آسیب به ممبران ها جلوگیری کرده و کیفیت و کارایی تصفیه آب را بهبود دهند. استفاده از آنتی اسکالانت با کنترل دقیق دوز مصرفی، بهره وری و عمر مفید ممبران ها را افزایش می دهد و نقش مهمی در بهبود سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس ایفا می کند.

منبع:

https://golvani.ir/1400/10/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A2%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA/

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0c7qNDLi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه