یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

خرید لنت ترمز ماشین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طور کلی سیستم ترمز خودرو نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت خودرو و سرنشینان آن دارد. زمانی که لنت خودرو تمام شده باشد، باید برای کنترل سرعت و حفظ امنیت ماشین آن را تعویض نمود. اما نکته قابل توجهی که وجود دارد انواع مختلف لنت ترمز است. به همین دلیل اکثر افراد هنگام خرید لنت دچار تردید می شوند که کدام لنت بهتر و مناسب تر می باشد. با توجه به این موضوع در ادامه شما را با نکات قابل توجه هنگام خرید لنت ترمز ماشین به طور کامل آشنا خواهیم کرد.

 

نکات مهم هنگام خرید لنت ترمز ماشین

 

لنت ترمز چیست؟

پیش از خرید لنت ترمز ماشین بهتر است به طور کامل این قطعه را بشناسید. در این صورت می توانید لنت مطمئن تر و مناسب تری را خریداری کنید. متاسفانه سرعت بالا به دلیل عدم عملکرد مناسب ترمز در شرایط بحرانی یکی از اصلی ترین دلایل تصادفات شهری و جاده ای محسوب می شود. لنت ترمز قطعه ای کوچک و بسیار مهم در سیستم ترمز خودرو می باشد که عملکرد ترمز ماشین را مدیریت می نماید. این قطعه موجب می شود تا با کاسه ترمز و یا دیسک اصطکاک ایجاد شده و سرعت ماشین کاهش پیدا کند.

بر اساس بررسی های انجام شده نیروی سیستم ترمز در هر خودرو باید حداقل 10 برابر نیروی موتور آن باشد. تنها در این صورت است که راننده توانایی کاهش سرعت و توقف خودرو در حال حرکت را دارد. با توجه به این موضوع کیفیت لنت ترمز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هنگامی که راننده پای خود را روی پدال ترمز فشار می دهد، لنت ترمز روی دیسک فشار ایجاد کرده و به آن متصل می شود. نیروی اصطکاک ایجاد شده میان لنت و دیسک منجر به کاهش سرعت و توقف خودرو می گردد.

لنت های ترمز چرخ جلو معمولا از نوع دیسکی بوده درون کالیپر های ترمز قرار میگیرد. دیسک ترمز نیز ما بین فک های سیلندر ترمز یا کالیپر قرار گرفته و با هر بار ترمز گرفتن راننده فک ها به هم نزدیک شده و موجب استحاک میشود.

لنت های ترمز چرخ عقب شامل دو مدل کاسه ای و دیسکی میباشد. سیستم دیسکی عقب عملکرد مشابهی با سیستم ترمز جلو دارد. ولی در سیستم ترمز کاسه ظاهر تشکیلات متفاوت است. در این مدل، لنت ترمز به صورت دایره ای درون کاسه چرخ قرار گرفته و در یک طرف از آن سیلندر ترمز قرار میگیرد و طرف دیگر آن توسط فنر های مخصوص کفشک ها را به صورت موازی رو به روی هم قرار میدهد. با هر بار عمل ترمز گیری سری های سیلندر بیرون زده و لنت ترمز را به کاسه نزدیک میکند. همین عملکرد موجب کاهش سرعت خودرو و در نهایت ایست کامل آن میشود.

 

لنت ترمز ماشین چیست؟

 

خرید انواع لنت ترمز ماشین

قبل از خرید لنت ترمز ماشین بهتر است با انواع آن به خوبی آشنایی پیدا کنید. در این صورت می توانید با توجه به خودرو و میزان حرکت آن، مناسب ترین لنت ترمز را خریداری نمایید. به طور کلی لنت های ترمز به انواع زینتری، فلزی، نیمه فلزی، سرامیکی و ارگانیک دسته بندی می شوند.

  • لنت ارگانیک یا NAO

این لنت ها از الیاف آرامید، کربن، کولار و فایبرگلاس تولید می شوند. معمولا در ساخت این لنت ها از فلز کمتری استفاده می شود و به همین دلیل از نرم ترین لنت های ترمز موجود در بازار می باشند. بازخورد مناسب هنگام فشردن پدال ترمز در کنار بی صدا و نرم بودن اصطکاک آن با دیسک از ویژگی های لنت NAO است. البته دوام کم این لنت ها در قیمت پایین آن ها بی تاثیر نیست.

  • لنت سرامیکی

لنت های Ceramic Brake Pad نیز از دوام بالا، حجم و صدای کم برخوردارند. پودرهای سرامیک و الیاف از مواد مورد استفاده در ساخت این لنت ها محسوب می شوند. از طرفی به دلیل استفاده از مواد ارگانیک و سرامیک در تولید این لنت ها می توان آن ها را نیز جزو لنت های NAO شناخت. از اصلی ترین معایب این لنت ها می توان به قیمت بسیار بالای آن ها اشاره نمود.

  • لنت زینتری

از دیگر لنت های مورد استفاده در سیستم ترمز خودرو می توان لنت های زینتری را معرفی کرد. این لنت ها ساخته شده از ذرات استیل و الیاف کامپوزیت هستند. لنت های زینتری معمولا در خودروهای مسابقه ای مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از آن ها در ماشین های معمولی می تواند قدرت بازدارندگی کمتری داشته باشد. از طرفی به دلیل خوردگی بالای آن ها، از طول عمر نسبتا کمی برخوردار هستند.

  • لنت فلزی و نیمه فلزی

این لنت ها نیز از متریال هایی مانند مس و آهن تولید می شوند و از قدرت بازدارندگی بسیار بالایی برخوردار می باشند. البته ایجاد صدای زیاد و گرد ترمز می تواند از معایب آن ها باشد. لنت های نیمه فلزی از پرکاربردترین لنت های خودرو می باشند که طول عمر بالایی دارند. از طرفی قیمت مناسب آن ها موجب شده تا انتخاب مناسبی برای خودروهای باری و مسافربری باشند.

 

انواع لنت ترمز ماشین

 

نکات قابل توجه هنگام خرید لنت ترمز ماشین

هنگام خرید لنت ترمز ماشین ممکن است صدها مدل لنت به شما ارائه شوند که انتخاب را برای شما سخت می کنند. با توجه به این موضوع اگر می خواهید لنت ترمز مرغوب و مناسبی را خریداری نمایید، به نکات زیر توجه کنید.

  • زمانی که برای خرید لنت ترمز ماشین اقدام می کنید به جنس و کیفیت آن ها دقت داشته باشید. لنت های ارزان و بی کیفیت صدای زیادی تولید می کنند. به همین دلیل پس از مدت کوتاهی مجبور می شوید برای خرید مجدد لنت اقدام نمایید.
  • هنگام خرید لنت ترمز ماشین باید نوع خودرو را در نظر بگیرید. در صورتی که خودروی سواری دارید، بهترین انتخاب لنت های نیمه فلزی هستند.
  • نکته دیگری که زمان خرید لنت ترمز ماشین باید به آن توجه داشته باشید توانایی تحمل دمای بالا توسط لنت است. زیرا افزایش دمای لنت می تواند منجر به ترمز بریدن خودرو شود.
  • در صورتی که صدای لنت ها برای شما در اولویت است، می توانید برای سبک ترین لنت های ترمز اقدام کنید.

راهنمای خرید لنت ترمز ماشین

برای خرید لوازم یدکی خودرو مانند لنت ترمز بهتر است از فروشگاه های معتبر خرید کنید. این فروشگاه ها لنت های باکیفیت و مرغوب را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. از آنجایی که لنت ترمز یکی از لوازم مصرفی خودرو محسوب می شود، تعویض به موقع آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هر چقدر کیفیت لنت ترمز بیشتر باشد، در فواصل زمانی طولانی تری باید آن را تعویض نمایید. فراموش نکنید که تعویض دیرهنگام لنت ترمز می تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

زمانی که با علائم زیر مواجه شدید باید برای خرید لنت ترمز ماشین اقدام نمایید.

  • لرزش شدید پدال و سیستم ترمز از ابتدایی ترین نشانه های تمام شدن لنت ترمز است.
  • عدم تعادل فرمان خودرو نیز از دیگر نشانه های نیاز به تعویض لنت می باشد.
  • صدای غیر طبیعی سیستم ترمز هنگام فشردن پدال از دیگر علائم خرابی لنت ترمز محسوب می شود.
  • پایین بودن سطح روغن ترمز و کاهش توانایی ترمزگیری خودرو از دیگر علائم خرابی لنت ترمز می باشند.

 

راهنمای خرید لنت ترمز ماشین

 

بهترین فروشگاه برای خرید لنت ترمز ماشین

خرید لنت ترمز ماشین اهمیت بسیار زیادی در حفظ امنیت خودرو و سرنشینان آن دارد. از طرفی به دلیل مصرفی بودن این قطعه انتخاب و تعویض به موقع آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین انتخاب فروشگاه مطمئن برای خرید محصولات باکیفیت و مرغوب نیز کار راحتی نیست. به طور کلی با توجه به تنوع بالای لنت های ترمز انتخاب لنت مناسب کمی سخت و پیچیده می باشد. یدک پارت از جمله فروشگاه های معتبر در زمینه ارائه لوازم مرتبط با خودرو است که بهترین ها را در اختیار شما قرار می دهد. از طرفی تنوع بالای لنت های موتور در این فروشگاه به شما کمک می کند تا خرید مطمئن تری داشته باشید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Y4Dps74D
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه