یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

2 روش اعتراض به رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش سال 1402

اعتراض به رتبه بندی از روش های مختلفی قابل انجام است و معلمان و فرهنگیان عزیز در صورت وجود هرگونه اعتراض نسبت به این امر میتوانند از طریق rtb.medu.ir اقدام به اعتراض کرده و پاسخ اعتراض خود را دریافت کنند.

همانطور که میدانید رتبه بندی معلمان در پایان سال 1400 تصویب شده و از شهریور 1401 به مرحله اجرایی رسید. هدف اصلی آن بالا بردن سطح کیفی زندگی این عزیزان است اما بر اساس یک رتبه بندی مشخص این اقدام صورت میپذیرد که گاها موجب اعتراض معلمان است.

قبل از هر چیز نیاز به تاکید است که تمامی معلمانی که پیش از تاریخ قید شده به بازنشستگی رسیده اند مشمول این طرح نمیشوند و در واقع اعتراض آنان وارد نیست.

دو روش اعتراض به رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش سال 1402

رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش

تمامی معلمان برای حضور در این طرح و استفاده از مزایای آن لازم است وارد سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش به نشانی rtb.medu.ir شده و پس از ثبت نام اقدام به پر کردن فرم شایستگی خود کنند.

سیستم رتبه بندی معلمان در واقع یک فرایند است که با امتیاز دهی به معیار های گوناگون معلمان آن ها را در دسته بندی های مختلفی به شرح زیر تقسیم بندی میکند:

  • آموزشیار معلم – 10% پرداخت فوق العاده
  • مربی معلم – 25% پرداخت فوق العاده
  • استادیار معلم – 37% پرداخت فوق العاده
  • دانشیار معلم – 47% پرداخت فوق العاده
  • استاد معلم – 52% پرداخت فوق العاده

همانطور که مشاهده میکنید با پیشرفت معلمان عزیز و رسیدن ایشان به درجات بالاتر میزان دریافتی آنان نیز به درصد متناسب افزایش میابد. از همین رو اعتراض به رتبه بندی برای بسیاری عزیزان اهمیت زیادی پیدا میکند.

رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش

نحوه اعتراض به رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش

رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش یکی از موضوعات مهم در حوزه آموزش است. اما گاهی اوقات این رتبه بندی ممکن است با مشکلاتی همراه باشد و اعتراضاتی را به دنبال داشته باشد. در این مقاله، به روش ثبت اعتراض به رتبه بندی معلمان پرداخته خواهد شد.

اعتراض به رتبه بندی معلمان به دو صورت آنلاین و حضوری امکان پذیر است که در ادامه این مقاله به تفصیل به آن خواهیم پرداخت. برای اعتراض به صورت آنلاین باید به سامانه rtb.medu.ir مراجعه کرده و برای اعتراض حضوری نیز میتوانید به ادارات وزارت آموزش و پرورش مراجعه نمایید.

اعتراض به رتبه بندی معلمان به صورت آنلاین

همانطور که اشاره شد برای اعتراض به رتبه بندی معلمان به صورت آنلاین باید به سایت rtb.medu.ir مراجعه نمایید. در هنگام مراجعه به این سامانه سیستم v p n خود را خاموش نمایید.

یکی از اصلی ترین مراحل ثبت اعتراض به رتبه بندی معلمان بارگزاری مدارک شایستگی ایشان در سامانه مربوطه است. همانطور که گفته شد معلمان برتر و با سطح توانایی بالاتر مزایای ویژه ای دریافت میکنند.

مدارک شایستگی در واقع منظور کارنامه معلمان است که به منظور ارزیابی عملکرد آنان صادر میگردد و معیار اصلی سنجش برای رتبه بندی آنان است. مراحل ثبت اعتراض نیز به ترتیب زیر است.

  1. ابتدا وارد سامانه medu.ir شوید.
  2. با نام کاربری و کلمه عبور خود وارد حساب کاربری شوید.
  3. در صورتی که با موفقیت وارد سامانه شدید روی گزینه اعتراض به رتبه بندی کلیک نمایید.
  4. در صفحه جدید، نوع اعتراض، دلیل آن و توضیحات آن را به طور مفصل توضیح دهید.
  5. برای بارگزاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان نیز میتوانید از همین بخش اقدام نمایید.
  6. پس از ثبت اعتراض خود منتظر پاسخگویی از سوی مسئولان مربوطه باشید.

فرایند اعتراض و پاسخگویی به آن ممکن است مدتی طول بکشد. پس شکیبا باشید و مطمئن باشید مدارک و مستندات شما از سوی مراجع ذیربط مشاهده شده و تصمیم منصفانه ای در خصوص رتبه بندی شما اتخاذ خواهد شد.

بازنشستگان نیز میتوانند دقیقا از همین روش استفاده کرده و در صورتی که نیاز میدانند پرونده شان مورد بررسی مجدد قرار بگیرد به همین سامانه مراجعه نمایند.

بازیابی رمز عبور سامانه rtb.medu.ir

در صورتی که بنا به هر دلیلی رمز خود را فراموش کرده اید میتوانید در هنگام ورود به سامانه روی گزینه بازیابی کلمه عبور کلیک کنید.

در صفحه بعد شماره پرسنلی، شماره ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. در قسمت پایینی صفحه گزینه ای مربوط به روش احراز هویت وجود دارد. در صورتی که تلفن همراهی که سیم کارتش به نام خودتان است را در دسترس دارید روی گزینه احراز هویت با ارسال پیامک از گوشی کلیک کنید.

پس از این مرحله یک کد برای شما ارسال میشود که با وارد کردن آن در بخش احراز هویت میتوانید یک رمز عبور جدید برای خود تعیین کنید.

زمان اعتراض به رتبه بندی معلمان

دوره های متفاوتی از لحاظ زمانی برای ثبت اعتراض اعلام میگردد که آخرین آن اسفند ماه 1401 بوده است. برای اطلاع از زمانبندی اعتراض به رتبه بندی معلمان میتوانید به سامانه مربوطه یعنی rtb.medu.ir مراجعه کنید و کسب اطلاع نمایید.

با این حال، باید توجه داشت که درخواست های اعتراض ممکن است نتیجه مثبتی نداشته باشند و رتبه بندی معلمان در نهایت تغییر نکند. بنابراین، قبل از اقدام به اعتراض، بهتر است معلمان به دقت و با دلیل و مستندات کافی، نتایج رتبه بندی خود را بررسی کنند.

همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهلت ثبت اعتراض به رتبه بندی فرهنگیان ونحوه انجام آن با شماره 9099075307 بصورت 24 ساعته و آنلاین با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید.

زمان اعتراض به رتبه بندی معلمان

سوالات متداول در خصوص اعتراض به رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش

  • آیا معلمان برای تغییر و تصحیح رتبه بندی امکان اعتراض دارند؟

بلی. برای اینکار معلمان باید به آدرس اینترنتی rtb.medu.ir مراجعه کرده و وارد پنل کاربری خود شوند. پس از ورود به سامانه در بخش اعتراض، متن و توضیحات و اسناد خود را بارگزاری کنید.

  • در صورت فراموشی رمز عبور سامانه رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش باید چه اقدامی انجام دهند؟

درصورتی که رمز خود را فراموش کرده اید میتوانید با کلیک روی گزینه فراموشی رمز عبور و انتخاب روش احراز هویت با پیامک به گوشی را زده و با استفاده از کد ارسال شده برای تلفن همراه رمز جدیدی برای خود تعیین کنید.

  • پاسخگویی به اعتراض به رتبه بندی چقدر طول میکشد؟

مدت زمان دقیقی نمیتوان برای این موضوع ارائه کرد اما مسلما این اقدامروندی است که تا حدی به طور خواهد اننجامید.اما حدودا 2-3 هفته پس از ثبت اعتراض خود سامانه را بررسی کنید.

خلاصه مطلب

با توجه به اسناد و مدارک و سابقه معلمان، ایشان در یک سیستم امتیاز دهی قرار گرفته و هرکس بنا به میزان تجربه، میزان تحصیلات، ضمن خدمت و... امتیازی دریافت میکند.

این امتیاز بندی در نهایت منجر به سطح بندی معلمان میشود که خود سبب افزایش حقوق و مزایای معلمان است. در نتیجه معلمان باید در راستای بهبود و پیشرفت خود کوشا باشند.

در برخی موارد معلمان از رتبه دریافتی خود راضی نیستند و نیاز میبینند مدارک آن ها بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد. از همین رو سامانه rtb.medu.ir راه اندازی شده است تا پذیرای شکایات معلمان در زمینه رتبه بندی های خود شوند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zogNewo3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
یلدا بختیاری :
9 ماه پیش
من اعتراض دارم من نتونستم اعتراضمو ثبت کنم
شهزاد مرادی :
8 ماه پیش
من به رتبه اعتراض دارم ولی نتونستم اعتراض بزنم کاشکی زمان دیگری برای اعتراض باشه
ایمان مظفری :
8 ماه پیش
من اعتراض دارم به علت مشکلات نتونستم اعتراض ثبت کنم
ایمان مظفری :
8 ماه پیش
من اعتراض دارم به علت مشکلات نتونستم اعتراض ثبت کنم
ایمان مظفری :
8 ماه پیش
من اعتراض دارم به علت مشکلات نتونستم اعتراض ثبت کنم
ایمان مظفری :
8 ماه پیش
من اعتراض دارم به علت مشکلات نتونستم اعتراض ثبت کنم
ایمان مظفری :
8 ماه پیش
لطفا فرصت مجدد برا ثبت اعتراض بدهید
مهناز اختیاری :
8 ماه پیش
من اعتراض دارم و قبلاً نتونستم اعتراضمو ثبت کنم لطفا دوباره فرصت اعتراض دهید
پروین صادقی :
7 ماه پیش
من به رتبه بندی خود اعتراض دارم.من رتبم سه بوده، با بیست هفت سال سابقه حالا بهمن رتبه ۱دادن علت چیه؟
نوروزی :
7 ماه پیش
سلام .من به رتبه خود اعتراض دارم باسابقه ۳۱ سال خدمت وجمع امتیاز ۹۰۲ رتبه ۳ راگرفتم . علت چیست؟
غفارب :
7 ماه پیش
سلام .من به نتیجه رتبه بندی اعتراض دارم اما نتونستم اعتراضمو ثبت کنم .کاش راهی برای اعتراض مجدد باشه
امیرحسینی :
6 ماه پیش
سلام .از نظر امتیاز دهی ،بارگزاری مدارک رتبه بندی اشکالات زیادی داشت . رتبه بندی یعنی نادیده گرفتن حق و حقوق بسیاری از معلمان !ونتیجه رتبه بندی یعنی نشنیدن صدای بسیاری از معلمان !
شهلا شلیمانی :
5 ماه پیش
من با ۳۱ سال خدمت رتبه ۲ گرفتم به خاطر مشکلات نتونستم اعتراض کنم کاش راهی باشه برا اعتراض دوباره
جمشید صداقت دلیوند :
5 ماه پیش
من با سی و شش سال خدمت رتبه 2 به من دادند و به من اعلام کردند که رتبه شما 3هستش ولی بعداً متوجه شدم که 2شده ام چون مشکل خانوادگی برام پیش اومده بود فر صت نکردم اعتراض کنم آیا امکان دارد دو باره بشه اعتراض کرد
معصومه محمدی :
5 ماه پیش
من با۱۸ سال سابقه کار آموزشی واداری در سطح اداره کل فاقد رتبه شدم. واقعا بی انصافیه
امیرعباس امیدی :
2 ماه پیش
یک سری ازمدارکم ثبت نشده بود گفتند اعلام می کنیم با22سابقه بدون رتبه اعلام شدم آقایان چاره کار کجاست
علی حیدری :
2 ماه پیش
تمام حرف های شما دروغ است
فاطمه بادی :
2 هفته پیش
من به رتبه خود اعتراض دارم ولی به دلیل مشکلاتی که داشتم نتونستم اعتراض بزنم لطفا فرصت مجدد برای ثبت اعتراض بدهید .
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه