یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اهمیت وجود دستگاه حضور و غیاب در شرکت ها و ادارات

اهمیت وجود دستگاه حضور و غیاب در شرکت ها و ادارات

نظارت بر ورود و خروج کارکنان در شرکت ­ها مطابق با زمان­بندی کاری یکی از اصول مهم مدیریتی به­ شمار می ­رود که روند بررسی این فرایند با استفاده از دستگاه حضور و غیاب به شکل خودکار انجام خواهد شد.

بررسی تردد کارکنان موضوعی است که همیشه برای سازمان­ ها اهمیت دارد و تا پیش از عرضه دستگاه­ های حضور و غیاب معمولا از روش دست ­نویس و ثبت در دفاتر استفاده می­شد که علاوه ­بر درصد خطای بالا، امکان تقلب نیز در این حالت وجود داشت.

از همین رو مدیران سازمان­ ها و مراکز اداری می ­توانند با صرف هزین ه­ای مناسب برای تهیه دستگاه­ های حضور و غیاب، از هدررفت منابع مالی و انسانی تا حد زیادی جلوگیری کنند و نظارت مناسب و دقیقی بر عملکرد افراد داشته باشند.

مزایایی که استفاده از دستگاه حضور و غیاب به­ همراه دارد

بدون شک یکی از قوانین مهم در هر اداره و سازمانی، حضور به ­موقع کارکنان در محل کار است، از همین رو از گذشته تاکنون استفاده از روش­ هایی برای ثبت این اطلاعات اهمیت زیادی داشته است.

جلوگیری از غیبت­ های عمدی و بدون اطلاع و بالارفتن راندمان کاری سازمان شما در گرو نظارت بر حضور مستمر و دقیق کارکنان خواهد بود. از همین رو با پیشرفت تکنولوژی و ارائه انواع دستگاه­ های حضور و غیاب روند انجام این کار نیز دچار تغییراتی شده و برخی از مزایای استفاده از این تجهیزات در ادامه آمده است.

سهولت در امر نظارت بر ورود و خروج کارکنان

درحال­ حاضر با خرید دستگاه حضور و غیاب انجام خودکار فرایند نظارت بر تردد افراد در سازمان­ ها به تسهیل امور، کمک زیادی می­ کند. با توجه به اینکه روش­ های سنتی زمان­بر هستند و به­ طور معمول از دقت کافی برخوردار نیستند، استفاده از این تجهیزات در سرعت­ بخشیدن به کار شما بسیار موثر است.

ارائه اطلاعات دقیق و شفاف با استفاده از دستگاه حضور و غیاب

به جای اینکه در پایان هر دوره زمانی مجبور باشید با بررسی دفاتر، آمار ورود و خروج کارکنان را بررسی کنید، تنها با چند کلیک ساده تمامی این اطلاعات را در اختیار خواهید داشت. همچنین می­ توانید به ­صورت سیستمی گزارش­ های دقیقی از مدت ­زمان کار پرسنل را مشاهده کنید.

ارائه داده­ های دقیق و مطمئن، این امکان را به مدیران می ­دهد تا برای تعیین سیاست­ های کاری، بررسی عملکرد افراد و مشخص­ کردن شیفت­ ها تدابیر درستی را اتخاذ کنند.

البته باید به این مسئله توجه کنید که در زمان خرید این دستگاه باید مدلی باکیفیت و کارآمد را انتخاب کنید تا از بروز خطا جلوگیری کند و داده­ هایی دقیق را در اختیار شما قرار دهد.

کاهش هزینه­ ها با انتخاب دستگاه حضور و غیاب

غیبت و اضافه کار پرسنل بر محاسبه حقوق و دستمزد آنها تاثیرگذار است که با کمک این تجهیزات بهتر می ­توان این روند را پیگیری کرد. از همین رو گزارش ­دهی منظم و دقیق دستگاه حضور و غیاب مانع از تقلب در حضور کارکنان می شود.

بالابردن بهره­ وری کاری

نظارت بر رفت­ وآمد کارکنان و ثبت آن به­ صورت دستی کاری زمان­بر و پرهزینه است که با در نظرگرفتن این مورد می­توان از سیستم­ های اتوماسیون به بهترین شکل استفاده کرد و در این حالت نیازی به حضور اشخاصی برای تایید صحت تردد پرسنل وجود ندارد و نظارت بهتری بر حضور افراد خواهید داشت.

قیمت دستگاه حضور و غیاب

معرفی انواع دستگاه­ های حضور و غیاب

نحوه عملکرد و ساختار کلی این دستگاه­ ها باعث می­شود تا نمونه­ های مختلفی در بازار موجود باشد که می ­توانید براساس نیاز خود یکی ازآنها را تهیه کنید. تعدادی از انواع دستگاه­ های حضور و غیاب عبارت­اند از:

  • اثر انگشتی: سنسوری که در این مدل تعبیه شده با استفاده از الگوی اثر انگشت افراد می­تواند ورود و خروج آنها را تایید کند. از طرفی قیمت دستگاه حضور و غیاب انگشتی به دقت، کیفیت، حافظه و سرعت عمل آن بستگی دارد.
  • کارتی: در این مدل ابتدا اطلاعات افراد بر روی یک کارت ثبت می ­شود و در هنگام عبور با استفاده از دستگاه­ های حضور و غیاب اسکن اطلاعات انجام خواهد شد و معمولا برای شرکت­ هایی با تعداد کارمندان کم مناسب به­نظر می رسد.
  • تشخیص چهره: فناوری مورد استفاده در این دستگاه به این صورت است که بخش­ های از صورت افراد را در حافظه ذخیره می­ کند و هنگام عبور از جلوی دستگاه تنها کافی­ است چند ثانیه مقابل سنسور آن ایستاد تا اطلاعات ورود و خروج ثبت شود.
  • خطوط کف دست: یکی دیگر از مدل­ هایی که در بازار عرضه می­شود مربوط به دستگاهی بوده که سنسوری در آن قرار گرفته است که علاوه­بر ثبت اثر انگشت می ­تواند الگوی خطوط کف دست را هم شناسایی کند.

با توجه به انواع مختلف این تجهیزات بهتر است فروشگاهی را برای خرید انتخاب کنید که تنوع بالایی از این محصولات را در اختیار شما قرار دهد. در همین راستا شرکت زمان پرداز با دارابودن تنوع بالای این محصولات، انتخاب هوشمندانه ای برای خرید دستگاه­ های حضور و غیاب است.

در این شرکت می ­توانید مدل­ هایی با ظرفیت­ های مختلف، قابلیت پشتیبانی از اثر انگشت و ثبت کارت به­ صورت همزمان و تشخیص چهره را مشاهده کنید که از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار هستند.

عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت دستگاه حضور و غیاب کدام است؟

ظرفیت، دقت، برند و نوع سنسور تعبیه ­شده در دستگاه از عوامل موثر بر تعیین قیمت آن به­ شمار می­ روند. البته نوع فناوری به­ کار رفته برای ساخت آنها اهمیت زیادی در هزینه پرداختی شما دارد، از همین رو به­ طور معمول تجهیزاتی که سنسور تشخیص چهره دارند به مراتب قیمت بالاتری را برای خریدار به ­دنبال خواهد داشت.

درحالی­ که مدل­ های کارتی را می­توان به­عنوان دستگاه حضور و غیاب ارزان در نظر گرفت. البته درحال­ حاضر اختلاف قیمتی بین انواع دستگاه­ ها خیلی زیاد نیست و بهتر است متناسب با عملکردی که مد نظر دارید نسبت به خرید این محصول اقدام کنید.

در همین راستا شرکت زمان پرداز انواع دستگاه­ های حضور و غیاب را به ­صورت مستقیم از برندهای تولیدکننده معتبر وارد می­کند و با توجه به پشتیبانی قوی، خدمات پس از فروش 10 ساله و گارانتی محصولات می­توانید از ارائه خدمات مناسب آنها اطمینان داشته باشید.

جمع ­بندی

دستگاه حضور و غیاب به ­عنوان یک فناوری نوین شناخته می­شود که می­تواند روند انجام کار را برای بررسی تردد کارکنان تا حد زیادی تسهیل کند. بر همین اساس برخی از مزایای این محصول شامل کاهش هزینه­ ها، دسترسی به اطلاعات دقیق، سهولت در امور نظارت و افزایش بهره­ وری کاری است.

انواع مدل­ های آن نیز شامل اثر انگشتی، الگوی خطوط کف دست، کارتی و تشخیص چهره است که شما می ­توانید بهترین مدل­ها با برندهای اصل و باکیفیت را از شرکت زمان پرداز خریداری کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/x9mLTWD3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
شهرام :
7 ماه پیش
در خصوص سیستم ارزان قیمت و اقتصادی باید گفت که دستگاه های حضور غیاب ارزان، امکانات کمتری نسبت به دستگاه های دیگر دارد، اما این به معنی اشکال در خرید، انتخاب یا استفاده از این دستگاه ها نیست، این سیستم ها برای مجموعه هایی با تعداد پرسنل کم یا محدودیت بودجه، انتخابی مناسب است.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه