یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

جاهای دیدنی آنتالیا | در آنتالیا کجا خوش بگذرانیم؟

 برترین سواحل آنتالیا

سواحل ترکیه در کرانه ی دریای مدیترانه، آن قدر زیبا هستند که بسیاری را از نقاط مختلف جهان به این کشور می کشانند. با این حال اغلب افراد بر این باورند که جاهای دیدنی آنتالیا تنها به سواحل زیبای این شهر محدود می شود و از دیدن جاذبه های گردشگری این منطقه که کم نیستند، غافل می شوند. در نوشته ای که امروز برایتان تهیه کرده ایم، به مرور مهم ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا خواهیم پرداخت.


جاذبه های تاریخی آنتالیا

آنتالیا تاریخی غنی را به دوش می کشد و آثار به جا مانده در این استان نیز گواه همین مدعاست. به همین خاطر، همیشه به گردشگرانی که به تور آنتالیا می روند، پیشنهاد می کنیم که از مراکز تاریخی متعدد این شهر بازدید به عمل آورند.
•    کاله ایچی یا شهر قدیمی آنتالیا
کاله ایچی به بافت قدیمی شهر آنتالیا گفته می شود. این منطقه به خاطر شکل و شمایل خاص خانه های تاریخی و کوچه های باریک و سنگ فرش آن محبوبیت زیادی داشته و جایی عالی برای گرفتن عکس های مختلف در کنار این خانه های سنگی به شمار می رود. در کاله ایچی چندین و چند کافه و رستوران کوچک و بزرگ قرار گرفته تا گردشگران بتوانند برای خود، قهوه ترک یا غذای محلی سفارش دهند. 
•    دروازه هادریان
یکی از آثار باستانی به جا مانده در آنتالیا که در مرکز شهر قرار دارد، دروازه هادریان بوده که با سه طاق زیبا در مرکز شهر و ستون های زیبای سنگی اش، خودنمایی می کند. ساخت این دروازه به ۱۳۰ سال قبل از میلاد مسیح و زمان روم باستان بر می گردد.
•    مسجد ییولی مناره
این مسجد یکی از مهم ترین نمادها و جاهای دیدنی آنتالیا به حساب می آید که در سال ۱۳۲۰ میلادی ساخته شده است. اگر چه کلیت بنای خشتی این مسجد ساده بوده اما به خاطر داشتن یک مناره خشتی بلند شهرت پیدا کرده است. 
•    شهرهای باستانی اطراف آنتالیا
در استان آنتالیا، ویرانه های چندین شهر مهم و ارزشمند وجود دارد که برای بازدید از بعضی از آن ها باید مسافت نسبتا زیادی از شهر دور شوید. آسپندوس یکی از دیدنی ترین این ویرانه هاست که با آمفی تئاتر بزرگش که گنجایش تا ۲۰ هزار نفر را داشته، مکانی پربازدید در اطراف آنتالیا به حساب می آید. با این حال بازدید از شهرهای باستانی سیده، پرگ و پاترا را نیز به شما پیشنهاد می کنیم که هر کدام می توانند، خاطره ای ماندگار در تور آنتالیا برایتان به ارمغان بیاورند.
•    موزه آنتالیا 
در نهایت اگر دوست دارید از آثار باستانی کشف شده در ترکیه بازدید کنید، حتما سری به موزه آنتالیا که یکی از بهترین موزه های ترکیه است بزنید. در این محل اشیا و آثار هنری برجسته و بسیاری را خواهید دید که قدمت بعضی از آن ها به پنج هزار سال قبل بر می گردد.

جاذبه های تاریخی آنتالیا

برترین سواحل آنتالیا

همان طور که گفتیم، سواحل آنتالیا پربازدیدترین جاذبه های این شهر به حساب آمده و دلیل اصلی سفر گردشگران بی شماری از سراسر جهان به این بخش از ترکیه به حساب می آیند. اما در میان سواحل پرتعداد این شهر، کدام یک را باید انتخاب کنید؟
•    ساحل بِلِک
ساحل بلک از زیباترین سواحل آنتالیا به حساب آمده که وسعتی به انداخته ۱۷ کیلومتر دارد و به خاطر داشتن جنگلی سرسبز و بزرگ در پشت خود و ماسه ی روشن و نرم، محبوبیت فراوانی به دست آورده است. در اطراف این ساحل، مراکز تفریحی، هتل ها و امکانات گسترده ای در نظر گرفته شده تا همه چیز برای داشتن روزی مفرح و جذاب آماده باشد.
•    ساحل کُنیالتی
ساحل کنیالتی از معدود سواحل بزرگ ترکیه است که برای ورود به آن جا باید ورودی پرداخت کنید. اما از طرفی، زیبایی خیره کننده این مکان خلیج مانند در کنار امکانات تفریحی بسیار زیاد، ارزش هزینه ی نسبتا کمی که برای وارد شدن به آن جا را پرداخت می کنید، خواهد داشت. همچنین این مکان برای شنا و اسنورکلینگ نیز مناسب است و امکانات مورد نظر برای ورزش های آبی نیز همان جا کرایه داده می شود.
•    ساحل لارا
لارا معروف ترین ساحل شهر و جزو پربازدیدترین جاهای دیدنی آنتالیا به حساب می آید و خیلی از توریست ها در تور آنتالیا، حداقل یک بار به سراغ این ساحل محبوب می روند. این مکان حدودا ۶ کیلومتر از مرکز شهر دور بوده و امکانات گسترده ای را در اختیار توریست ها می گذارد. زیبایی این ساحل، آب شفاف و عالی برای شنا و آبتنی، تفریحات آبی و امکانات رفاهی باعث شده تا اکثر مواقع لارا یکی از شلوغ ترین سواحل آنتالیا به حساب بیاید.
•    ساحل پاتارا
ساحل پاترا از مرکز شهر فاصله دارد اما شرایط خاص این ساحل و زیبایی خیره کننده اش، دلیلی مهم برای بازدید از این محل به حساب می آید. در کنار ساحل زیبا و چشم انداز صخره ای و آب کریستالی ساحل پاتارا، وجود آبزیان رنگارنگ و امکان اسنورکلینگ و کایاک سواری در آب های این منطقه، از دیگر جذابیت های آن جا به حساب می آید.

پارک های تفریحی آنتالیا

آنتالیا یکی از مفرح ترین شهرهای ترکیه برای سفر نیز به حساب می آید و یکی از دلایل آن، وجود پارک های تفریحی متنوعی است. هر شخص با هر سن و سالی از تور آنتالیا لذت برده و از این شهر خاطراتی جذاب به خانه خواهد برد.
•    تم پارک لند آف لجندز
"سرزمین افسانه ها" یکی از برترین تم پارک های ترکیه و از جمله جذاب ترین جاهای دیدنی آنتالیا است. این پارک فوق العاده جذاب از بخش های مختلفی تشکیل شده که شامل تم پارک، پارک آبی، مرکز خرید، سینما و .. می شود و البته وجود دکورهای بزرگ و فوق العاده زیبا، به جذابیت های این محل می افزاید.
•    پارک آبی دلفین لند آکوا
پارک های آبی متعددی در آنتالیا وجود دارند که نمی توان به تک تک آن ها اشاره کرد. اما در این میان، پارک آبی دلفین لند آکوا به خاطر داشتن بازی های متنوع، استخرهای خاص و مهیج و البته نزدیکی به ساحل، یک گزینه ی ایده آل بوده که می توان ساعت ها در آن جا به تفریح پرداخت. 
•    موزه مینی سیتی آنتالیا
این مکان در اسم شاید موزه باشد، اما در واقع یک پارک تفریحی بوده که در آن جا، بناهای مختلف و معروف ترکیه با اندازه های کوچک و به صورت مینیاتوری بازسازی و در فضای باز قرار داده شده اند. موزه مینی سیتی آنتالیا در بین گردشگران بسیار محبوب بوده و همیشه جمعیت زیادی را در آن جا مشاهده خواهید کرد.
البته موارد گفته شده تنها بخشی از جاذبه های گردشگری پرتعداد آنتالیا به شمار می رود. وجود مراکز خرید متعدد و فوق العاده عالی، مجموعه های سینمایی بزرگ، پارک های آبی، مناطق جنگلی، آبشارها و چندین و چند جاذبه ی گردشگری دیگر باعث شده تا آنتالیا به چنین مقدص جذابی برای سفر تبدیل شود.

پارک های تفریحی آنتالیا

بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا با آویسا تراول

برای سفر به آنتالیا و بازدید از جاذبه های توریستی این شهر، پیشنهاد می کنیم سری به سایت رسمی آویسا تراول بزنید و از پکیج های تور آنتالیا که با قیمتی بسیار خوب و خدمات عالی ارائه می شوند، دیدن نمایید. شرکت گردشگری آویسا تراول با سال ها تجربه در برگزاری تورهای آنتالیا، سفری ایده آل را برای شما به ارمغان خواهد آورد. از جمله خدمات آویسا تراول برای تور آنتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    پرواز با هواپیمایی های مختلف
•    ترانسفر فرودگاهی
•    تور لیدر فارسی زبان
•    بیمه مسافرتی معتبر
•    بهترین ساعات پروازی
در کنار مراجعه به سایت این مجموعه، شما می توانید با شماره ۴۱۵۳۵ – ۰۲۱ تماس گرفته و در کنار گرفتن مشاوره از کارشناسان کاربلد آویسا تراول، برای رزرو تور از این طریق اقدام نمایید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ul74hsCu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه