سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از اکوایران، امروز در بازار بدون مشتری شاهد تداوم افت قیمت خودرو بودیم، بطوریکه پرطرفدارهای ایران خودرو امروز کاهشی 2 تا 20 میلیونی داشتند. ارزیابی بازار نشان می دهد بیشترین کاهش قیمت در میان سایپایی به خودروهایی اقتصادی این گروه رسیده، بطوریکه «تیبا صندوق دار» با کاهش 6 میلیونی بیشترین افت قیمت را به خود اختصاص داد و پس از آن «کوییک R» در بازار افتی 4 میلیونی را تجربه کرد.

افت قیمت سایپایی ها تنها خودروهای اقتصادی را شامل نشد و امروز «شاهین» هم در بازار کاهش قیمت داشت.

به گفته فعالان بازار خودرو یکی از دلایل افت قیمت خودرو در بازار به نرخ دلار باز می گردد، این روزها دلار هم حال و هوای کاهشی و ثبات داشته و این امر در نرخ خودرو بی تاثیر نبوده است، بطوریکه طی هفته ها اخیر همواره شاهد کاهش و یا ثبات قیمت خودرو در بازار بودیم.

قیمت خودرو زیر سایه نوسان نرخ ارز

براساس ارزیابی صورت گرفته ریزش قیمت خودرو در بازار امروز در حالی ثبت شده که براساس ارزیابی بازار امروز شاهد ثبیت نرخ دلار در بازار بودیم. عدم تغییر نرخ دلار در حالی صورت گرفته که در ابتدای روز دلار هم طعم افت قیمت را هم چشیده بود، اما این روند چندان دوام نیاورد و قیمت آن با روز گذشته برابر شد، با این حال بازار خودرو به روند کاهشی خود ادامه داد.

برخی از فعالان بازار خودرو معتقدند که با افت قیمت ثبت شده در بازار به مرور شاهد ورود خریدارن نیز خواهیم بود، اما برخی دیگر چندان به این موضوع خوش بین نیستند و معتقدند تا آشتی خریداران با بازار همچنان فاصله داریم.

براساس ارزیابی بازار پرطرفدارهای ایران خودور امروز افت 2 تا 20 میلیونی داشتند و با این شرایط بیشترین کاهش قیمت به «سمند سورن پلاس» رسید و این خودرو افت 20 میلیونی را در بازار تجربه کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 550 میلیون تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت 20 میلیونی را تجربه کرد. «هایما S5 پلاس» هم در بازار امروز با کاهش 5 میلیونی در بازار یک میلیارد و 275 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر رصد بازار نشان می دهد «رانا پلاس» هم 490 میلیون تومان قیمت خورد و افت 4 میلیونی داشت. «دناپلاس» هم امروز با افت 8 میلیونی در بازار 630 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز 831 میلیون تومان قیمت خورد و کاهشی 11 میلیونی را ثبت کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو قیمت «207 پاناراما اتومات» 838 میلیون قیمت گذاری و افتی 2 میلیونی داشت.


قیمت محصولات سایپا در بازار

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودروهای «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

قیمت «شاهین» امروز در بازار 564 میلیون تومانی شد و افت 3 میلیونی را تجربه کرد . اما در میان محصولات سایپا خانواده کوییک هم امروز در بازارافت قیمت داشت. با این شرایط «کوییک R» در بازار 340 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 4 میلیونی را تجربه کرد، اما «کوییک معمولی» هم در بازار 339 میلیون تومان قیمت گذاری شد و با افت 3 میلیونی راهی بازار شد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می دهد در میان خانواده تیبا هم امروز «تیبا صندوقدار» در بازار 330 میلیونی قیمت گذاری شد و افت 6 میلیونی را ثبت کرد، اما «تیبا 2 معمولی» هم در بازار 340 میلیون تومان قیمت خورد و کاهش 3 میلیونی داشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «ساینا» هم امروز افت یک میلیونی داشت و در بازار 329 میلیون تومان قیمت خورد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oDifxwvl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه