بازار خودرو همچنان در دام رکود و روند نزولی اسیر است و تا به این لحظه هنوز عاملی یافت نشده است که بتواند به این بازار رونق ببخشد. برخی از کارشناسان معتقدند اصلی ترین عاملی که می تواند بازار خودرو را از وضعیت فعلی جدا کند، تغییر قیمت چشم گیر دلار است.
به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، مطابق با قیمت های اعلامی وبسایت خرید و فروش تا این لحظه، پس از اعلام قیمت های جدید خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت در 18 تیر 1402 طی اتفاقی عجیب روند نزولی قیمت در بازار خودروهای داخلی شدت گرفت و به جز چند خودرو تمام خودروهای داخلی بازار از رکود خارج شدند و روند کاهشی را در پیش گرفتند، اما قیمت خودرو های مونتاژی با قدرت ثبات خود را حفظ کردند و تنها چند خودرو بر خلاف جریان بازار روند کاهشی را در پیش گرفت.
امروز محصولات ایران خودرو در تمام کلاس ها شامل کاهش قیمت شدند، اما کلاس هاچ بک در بین تمام محصولات ایران خودرو بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد.
پژو ۲۰۷i اتوماتیک، با 84 میلیون تومان کاهش قیمت در ایستگاه قیمتی 732 میلیون تومان ایستاد تا رکوددار بیشترین کاهش قیمت باشد. این کاهش قیمت برای پژو 207 اتفاق عجیبی نیست، چراکه این محصول به دلیل محبوبیت و فروش بالا هر روز نوسان قیمت زیادی را تجربه می کند.
پژو پارس LX TU۵، محبوب ترین و پر فروش ترین سدان ایران خودرو با 6 میلیون تومان کاهش قیمت در پله قیمتی 615 میلیون تومان متوقف شد.
تارا اتوماتیک، لوکس ترین سدان اتوماتیک ایران خودرو با 6 میلیون تومان کاهش قیمت به قیمت نهایی 732 میلیون تومان رسید تا امروز هم خود را در فهرست خودروهای شامل نوسان بازار داخلی حفظ کند.
کوییک دنده ای S، تنها نماینده سایپا در بازار آزاد بود که امروز کاهش قیمت راتجربه کرد و با 4 میلیون تومان کاهش قیمت، با قیمت نهایی351 میلیون تومان در بازار آزاد معامله شد.