یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چرا در تابستان به مشهد نرویم؟

11 ماه پیش ( 1402/4/17 )
 

چرا در تابستان به مشهد نرویم؟

تابستان فصلی است که مدارس تعطیل می شوند و با آغاز تعطیلات سفرهای تابستانی نیز آغاز می شود. در این فصل شهرهای زیادی مملو از گردشگر می شوند. به عنوان مثال شهرهای شمالی ایران، استان تبریز، استان اصفهان، جزیره کیش و مشهد مقدس شهرهایی هستند که گردشگران زیادی به آن ها سفر می کنند. برخی از شهرها برای سفر در تابستان مناسب و برخی دیگر مناسب نیستند به عنوان مثال مشهد در تابستان مملو از جمعیت است و آب و هوای آن به شدت گرم می شود. همچنین قیمت خدمات گردشگری همچون بلیط هواپیما و رزرو هتل نیز افزایش پیدا می کند. با این حال بلیط هواپیما شیراز مشهد، بلیط قطار کرمانشاه مشهد و بسیاری دیگر از بلیط های وسایل نقلیه در صدر پرفروش ترین بلیط ها در روزهای تابستان هستند.

اگر قصد دارید در تابستان به مشهد مقدس سفر کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به این دیدگاه که چرا بهتر است در تابستان به مشهد سفر نکنیم پاسخ خواهیم داد.

 

بهترین زمان سفر به مشهد مقدس

مشهد شهری است که در اغلب روزهای سال مملو از گردشگر ایرانی و خارجی است. با این حال بهترین زمان سفر به مشهد بهار است. در فصل بهار از شدت سرمای زمستان کم شده و از گرمای شدید تابستان نیز خبری نیست. مشهد در فصل بهار آب و هوایی معتدل دارد. البته سفر در عید نوروز نیز پیشنهاد نمی شود زیرا مشهد در این زمان بسیار شلوغ است. در نیمه دوم بهار می توانید بدون خستگی و با آرامش خاطر به بازدید جاذبه های گردشگری بروید و یا در حرم مطهر امام رضا (ع) زیارت کنید. اوایل پاییز هم می تواند تا حدودی برای سفر به مشهد مناسب باشد. در این زمان مشهد خلوت است و گردش در آن لذت بخش می شود. البته لازم به ذکر است که نیمه دوم پاییز دمای هوا کاهش پیدا می کند.

 

مشهد در تابستان به شدت شلوغ است.

یکی از مهم ترین دلایلی که سبب می شود مشهد در تابستان برای سفر کردن مناسب نباشد، ازدحام جمعیت است. در روزهای تابستان تقاضا برای سفر به مشهد مقدس افزایش پیدا می کند. همین موضوع خرید بلیط هواپیما، قطار و دیگر وسایل نقلیه را دشوار می کند. جدای از دشوار بودن خرید بلیط، این شهر بسیار شلوغ است. به همین دلیل مسیریابی در شهر و گشت و گذار برای شما سخت می شود. شما نمی توانید از تمامی جاذبه های دیدنی و گردشگری مشهد لذت ببرید و باید در صف های طولانی خرید بلیط ورودی منتظر بمانید. از همه مهم ترین زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) نیز سخت می شود. این حرم سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. در ماه های تابستان میزان گردشگران در حرم نیز بیشتر می شود. شلوغی مشهد به این معنا است که علاوه بر مکان های گردشگری هتل ها، رستوران ها و مراکز خرید نیز شلوغ هستند. به همین دلیل ممکن است نتوانید اقامتگاه و رستوران مورد نظر خود را رزرو کنید. بسیاری از هتل های مشهد ممکن است در تابستان اقامت های طولانی به شما ندهند. دلیل آن هم ازدحام جمعیت است. سفر به مشهد در روزهای شلوغ تابستان ممکن است به تجربه ای ناخوشایند تبدیل شود.

قیمت بلیط قطار مشهد

قیمت خدمات گردشگری در مشهد افزایش پیدا می کند.

یکی دیگر از دلایلی که بهتر است تابستان به مشهد سفر نکنیم، قیمت بالا است. قیمت خدمات گردشگری، رستوران ها و به طور کلی هرچیزی که در مشهد است، تابستان چند برابر می شود. زیرا در این فصل گردشگران زیادی متقاضی سفر به مشهد هستند. به عنوان مثال هزینه خرید بلیط وسیله نقلیه برای سفر به مشهد در تابستان زیاد است. مثلا اگر قیمت بلیط قطار اهواز مشهد را در تابستان بررسی کنید، خواهید دید که این بلیط در زمستان کمی ارزان تر است. این موضوع برای بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس و دیگر وسایل نقلیه نیز صدق می کند. هتل ها در تابستان قیمت های خود را به ازای هر شب افزایش می دهند. یا در بعضی از مواقع هزینه های کنسلی را در طول این فصل در نظر می گیرند.

برخی از کسب و کارها نیز در فصل های پرگردشگر هزینه های بیشتری را از مشتریان خود دریافت می کنند. این موضوع به خصوص در رستوران ها و مراکز فروش نزدیک به مکان های گردشگری بیشتر دیده می شود. زیرا در این مراکز گردشگران قیمت های بالاتری را به ازای هر محصول برای راحتی خود پرداخت می کنند.

 

آب و هوای مشهد در تابستان مناسب نیست.

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود تابستان مشهد برای سفر کردن مناسب نباشد، آب و هوا است. مشهد در منطقه ای کویری واقع شده است. به همین دلیل دمای هوا مشهد در تابستان به بیش از 40 درجه سانتی گراد می رسد. دمای بالا بازدید از مکان های گردشگری و حتی زیارت حرم امام رضا (ع) را سخت می کند. گرمازدگی و کم آبی یکی از مهم ترین نگرانی های گردشگران مشهد در فصل تابستان است. اگر در سفر سالمند، کودک و یا خانم باردار همراه دارید، بهتر است وقت بیشتری را در هتل بگذرانید زیرا گرمای شدید مشهد در تابستان برای سلامتی این دسته از افراد یک تهدید جدی به شمار می رود. بنابراین توصیه ما به شما این است که خرید بلیط هواپیما شیراز مشهد، تهران مشهد، تبریز مشهد و دیگر موارد را به فصل های بهار و پاییز موکول کنید.

با این حال اگر بلیط خریداری کرده اید، لباس های سبک و گشاد به همراه داشته باشید. همچنین در ساعت هایی که خورشید به صورت مستقیم می تابد، خارج از اقامتگاه نباشید. 

خرید بلیط هواپیما مشهد

فعالیت های فضای باز در تابستان محدود می شود.

با افزایش دمای هوا، فعالیت های خارج از هتل و اقامتگاه همچون طبیعت گردی، پیاده روی، کمپینگ و دیگر موارد محدودتر می شود. مشهد شهری مملو از جاذبه های گردشگری طبیعی است. پارک ها، کوه ها و باغ های مشهد بسیار دیدنی هستند. در تابستان نمی توان همچون دیگر فصل ها مدت زیادی را در خارج از اقامتگاه ماند. زیرا گرمای هوا طاقت فرسا می شود. همچنین شلوغی این شهر نیز مانع گشت و گذار می شود. در تابستان ترافیک شهر افزایش پیدا می کند و استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز سخت می شود. برخی از جاذبه های گردشگری مشهد داخل شهر و برخی دیگر همانند توس، خارج از مشهد قرار گرفته است. به همین دلیل باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و یا خودرو اجاره کنید. برای بازدید از جاذبه هایی که داخل شهر مشهد وجود دارد، در تابستان باید ترافیک زیادی را پشت سر بگذارید.

با این حال اگر بلیط قطار کرمانشاه مشهد، بلیط قطار اهواز مشهد و دیگر موارد در تابستان خریداری کرده اید، روستای ییلاقی جاغرق، ییلاق عنبران، سرزمین موج های آبی، پارک آبی ساحلی آفتاب مشهد، پارک آبی ایرانیان مشهد و آبشار مشهد را برای بازدید انتخاب کنید.

 

سخن پایانی

آب و هوای مشهد مقدس در فصل تابستان همانند بسیاری از مناطق کشور گرم و تا حدودی آزاردهنده است. با این حال بخش زیادی از گردشگران ترجیح می دهند در تعطیلات تابستانی به این شهر سفر کنند. مخصوصاً افرادی که به دنبال استفاده از پارک آبی های گوناگون و مدرن هستند. از نظر آب و هوایی و دیگر ویژگی ها همچون میزان گردشگر و دیگر موارد فصل های بهار و پاییز برای سفر به مشهد مقدس مناسب است. در این فصل ها مشهد آب و هوایی معتدل دارد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OC99wKKo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
رضا :
11 ماه پیش
سلام اینکه این همه نقص برای مشهد به خط کردید تنها نشان دهنده بغض نویسنده است کجای ایران اتفاقات بالا در ایام شلوغی وجود نداره از شمال و شرایطش بگو از گرونی غذا و البسه از ترافیکهای کشنده ی شهرهاش از رفتارهای نامناسب و...‌‌‌‌‌‌.............
دکتر حسن :
11 ماه پیش
باسلام خدمت همه هم وطنان عزیز حالا مشهد نه هر شهر زیارتی و سیاحتی دیگه چرا کل مسافرت‌ها و انداختید برای تابستان بخدا امسال که خیر سرمون کر نا نبود بیماری اسهال و تب و استفراغ ویروسی اینقدر شیوع پیدا کرده که توی کل مشهد ۳۰هزار آمار اسهال به نوع های مختلف به ثبت رسیده هیچکس موازین بهداشتی رو رعایت نمیکنه که هیچ تازه توی شلوغی دولا پنجلا باهاتون حساب میکنن ما شمال ویلا رفتیم شبی ۴۰۰هزارتومان کنار دریا ولی تابستون همون ویلا شبی ۳میلیون تومان بود چه خبره نمیدونم همه کشور همینه
رضا :
11 ماه پیش
نویسنده مقاله دیدگاه صحیحی ندارد و زاویه غلطذهن خودش را با دلایل آبکی به خورد خواننده متن القا میکند خداوند بیمار دلان را شفا بدهد یا نابود کند الهی امین
Gh :
11 ماه پیش
اومدین تیتر زدین در تابستان به مشهد سفر نکنید. دلایلتون خیلی مسخره هستش چون تقریبا وضع تمام شهر ها با جاذبه های گردشگری تو تابستون همینه . کی به شما مجوز میده این ***** رو پخش کنید ؟
سحر :
11 ماه پیش
به حرف اینا گوش ندین هروقت شرایطش پیش اومد برین مشهد
سید مشهدی :
11 ماه پیش
مشهد آب ندارد
محمد :
11 ماه پیش
سلام مشهد هر موقع خواستی بیا چونکه امام رضا طلبیده شما رو التماس دعا
سید حسن :
11 ماه پیش
سلام این بنده خدا نگفته کدوم شهر بریم گفته مشهد نرین کدوم شهر سیاحتی یا زیارتی تو تابستون خلوته شمال شلوغ نیست جنوب گرم نیست اصفهان و شیراز ارزونیه این بنده خدا مشکل داره و این نظرش رو بهتر برای خودش نگه مشهد اگه قسمت شد حتما برید شک نکنید خوش میگذره
محمد حسین از مشهد :
11 ماه پیش
این نویسنده اصلا از آب هوای مشهد اطلاعی نداره ، دمای مشهد در تابستان معمولا زیر ۴۰ درجه هس، نهایتا ۳ یا ۴ روز در طول تابستان به ۴۰ درجه برسه، خدا شفاش بده نوسینده رو
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه