سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از ایراسین، قیمت طلا و قیمت سکه در هفته ای که گذشت است با وجود نوساناتی که تجربه کرد، در مجموع کاهشی بود. حتی سکه امامی کانال ۲۹ میلیون تومانی را از دست داد و به کانال ۲۸ میلیون تومانی رفت. البته قیمت دلار هم که مدتی در محدوده ۵۰ هزار تومانی مانده بود، روز گذشته به کانال ۴۹ هزار تومانی رفت. قیمت اونس هم این روزها نوساناتی دارد و گاه روند افزایشی را نیز تجربه می کند، اما در مجموع همچنان به نسبت یک ماه گذشته نزولی است. حتی پنجشنبه هفته گذشته برای ساعاتی کانال ۱۹۰۰ دلاری را از دست داد و به سطح ۱۸۰۰ دلاری سقوط کرد. در این شرایط قیمت طلا و سکه در بازار ایران روند کاهشی دارد.

قیمت طلا به صورت موقت کاهشی باشد اما این کاهش قیمت، همیشگی نخواهد بود

روند قیمت طلا افزایشی است

محمد کشتی آرا کارشناس بازار طلا و جواهر و فعال این بازار با اشاره به اخبار و رویدادهای سیاسی اعلام کرد؛ نوسانات قیمتی در بازار طبیعی است. وی در این باره گفت: «در حال حاضر بازار طلا و ارز با آرامش همراه است؛ عرضه و تقاضا در تعادل قرار دارد و نوسانات قیمتی در بازار طبیعی است.»

وی همچنین درباره وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه در روزهای آینده گفت: «پیش بینی می شود قیمت ها در روزهای آینده نیز در همین سطح باقی بماند و تا اخبار جدیدی در خصوص مذاکرات برجام منتشر نشود، نوسانات بازار طلا و ارز به مانند روزهای گذشته است.»

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده قیمت طلا در سطح جهانی گفت: «میزان ذخایر طلای دنیا محدود است و ۸۵ درصد آن استخراج شده است. بنابراین در کره زمین بیشتر از ۱۵ درصد طلا نیست. به همین دلیل تبدیل سرمایه ها به طلا، تقاضا را ایجاد خواهد کرد و منجر به بالا رفتن قیمت طلا خواهد شد.»

وی ادامه داد: «قیمت طلا ممکن است به صورت موقتی کاهش داشته باشد اما این کاهش قیمت، دائم و همیشگی نخواهد بود و روند صعودی خواهد داشت.»

بازار کاملا در رکود است

همچنین، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره روند روزهای اخیر قیمت طلا و سکه گفت: «در روزهای گذشته با وجود اعیاد و مناسبت ها، اما بازار کاملا در رکود بود. این رکود از ابتدای سال بر بازار حاکم شده و طی هفته های اخیر نیز تشدید شده است.»

وی به کاهش قیمت انس جهانی طلا اشاره کرد و افزود: «در بازارهای داخلی نوسانات بازار ارز نتوانست قیمت طلا و سکه را تحت تاثیر قرار دهد؛ تقاضا نیز در بازار به شدت کاهش پیدا کرده و تقریبا سطح معاملات به صفر رسیده است.»
این مقام مسئول صنفی تاکید کرد: «در حال  حاضر بازار در ثبات نسبی خوبی قرار دارد و قیمت ها طی ماه های گذشته به ثبات رسیده است.»

وی افزود: «بعید به نظر می رسد افزایش یا کاهش خاصی در بازار داشته باشیم. بنابراین مردم منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند، زیرا التهاب در بازار وجود ندارد.»

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NXeOXECn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه