یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تابلو فرمان بخش مهمی از آسانسور است که وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد. در واقع زمانی که کاربر دکمه های آسانسور را فشار می دهد درخواست به تابلو فرمان انتقال پیدا کرده و از تابلو فرمان دستور حرکت به موتور ارسال می­گردد و آسانسور کار می کند. علاوه بر این، تابلو وظیفه کنترل درب، توقف آسانسور و بسیاری دیگر از کارها را بر عهده دارد. در یک کلام می توان گفت که تابلو فرمان مغز آسانسور است!

انواع تابلو فرمان آسانسور

تابلو فرمان آسانسور با توجه به ابعاد، اندازه و حجم کابین آسانسور و همچنین تعداد طبقات محیط مورد استفاده از انواع مختلفی برخوردار است.

تابلو فرمان گیربکس

تابلو فرمان گیربگس برای آسانسورها با موتور گیربکسی کاربرد دارد. در این نوع آسانسور برای ایجاد گشتاور موردنیاز برای حرکت آسانسور از موتور گیربکس استفاده می کنند. به طورکلی تابلو گیربکسی دارای قطعات مکانیکی بسیار زیادی است؛ بنابراین توصیه می شود به صورت دوره ای از آن بازدید به عمل آید.

خود این تابلوها در دو نوع زیر در بازار وجود دارند:

  1. اپن لوپ
  2. کلوز لوپ

تابلو فرمان های کلوز لوپ حرکت نرم­تری نسبت به نوع اپن لوپ دارند و قادر هستند حرکت موتور را توسط قطعه ­ای به نام انکدر با استفاده از کارت انکدر (کارت کلوز) که بر روی درایو نصب می شود بررسی کنند که به مراتب باعث بهتر و بهینه­ تر شدن حرکت موتور خواهد شد.

سرعت آسانسورها با تابلو فرمان گیربکس تا 5700 متر در هر ساعت است. استفاده از آسانسور با موتور گیربکسی برای ساختمان های بلند تا ارتفاع حدود 35 متری نیز مناسب است.

اولین دپارتمان تخصصی آسانسورهای گیرلس و پکیج

تابلو فرمان گیرلس (موتورخانه دار)

برای آسانسورهای با موتور گیرلس باید از تابلو فرمان گیرلس استفاده کرد. آسانسور با موتور گیرلس نیروی بخش متحرک موتور یا همان نیروی چرخشی روتور را به صورت مستقیم به فلکه منتقل می کند. این نیرو باعث به حرکت درآمدن سیم بکسل و به طبع آن کابین و کادر وزنه خواهد شد.

تابلو فرمان گیرلسی ویژگی های بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود:

  • از مهم ترین مزایای تابلو گیرلس و آسانسورهای با موتور گیرلس این است که لرزش و تکان بسیار کمتری را به کابین در حین حرکت منتقل می کنند.
  • موتورهای گیرلس نیازی به روغن کاری نخواهند داشت.
  • سرعت آسانسور با تابلو فرمان گیرلسی در حدود 14400 متر در هر ساعت است.

همان گونه که بیان شد تابلو گیرلس باعث افزایش راندمان می­ شود. این موضوع به این دلیل است که موتورهای گیرلس با ترافیک بسیار بالا داغ نمی کنند و موتور آن ها برای خنک شدن احتیاج به استراحت ندارد؛ بنابراین می توان به صورت مداوم برای کارهای پرترافیک از آن ها استفاده کرد.

تابلو فرمان روملس (بدون موتورخانه)

این تابلوها علاوه بر اینکه تمامی مشخصات تابلو فرمان­های گیرلس را دارا هستند، دارای مزیت­های دیگری مانند پنل کنترل که در مواقع اضطراری موتور را به حرکت در می­ آورد و همچنین یک سیستم اعلام موقعیت کابین، به دلیل عدم دید کافی به موتور و آگاهی از حرکت موتور را دارا می ­باشند و کنترل ترمز موتور از طریق تابلو مذکور انجام می­ گیرد.

همچنین با وجود ظاهر خاص و بخاطر قرار گرفتن تابلو فرمان در جایگاه خاص، به دلیل عدم وجود موتورخانه می توان تابلو فرمان روملس را از طریق ظاهر فیزیکی از باقی مدل ­های تابلو فرمان منحصر بفرد دانست.

اولین دپارتمان تخصصی آسانسورهای گیرلس و پکیج

انواع تابلو فرمان در سایت اولیفت

انواع مختلفی از تابلو فرمان آرکل و اولیفت در سایت اولیفت به عنوان بهترین تولید کننده تابلو فرمان آسانسور وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

تابلو فرمان های آرکیوب آرکل

تابلو فرمان های آرکیوب آرکل را می توان جزو باکیفیت­ ترین، مقرون به صرفه ­ترین و پرفروش ­ترین تابلو فرمان­ های بازار کنونی کشور دانست، این مدل تابلو فرمان با بهره­ گیری از به روزترین نرم­ افزارها و شکیل ­ترین بسته بندی و مونتاژ، همچنین کیفیت بسیار بالا در حرکت، مشتریان زیادی را جذب خود کرده است.

تابلو فرمان آرکیوب قابلیت خدمات دهی در پروژه ­ها تا 16 توقف و سرعت 1.75 متر بر ثانیه را داراست. همچنین می توان برای دو دستگاه به صورت گروهی و برای کارهای تک درب از این مدل از محصولات شرکت آرکل استفاده کرد.

تابلو فرمان های آرکد آرکل

تابلو فرمان های آرکد آرکل جزو باکیفیت ترین تابلوهای موجود در بازار هستند. این تابلو قادر است تا 8 آسانسور را مدیریت کند. تابلو برند آرکل باعث ایجاد یک سرعت ایده آل برای آسانسور شده و سرعت آن را تا 4 متر بر ثانیه افزایش داده و قابلیت راه اندازی برای ساختمان ها تا 64 طبقه را نیز دارد.

تمامی ورودی ها و خروجی های این تابلو برنامه پذیر هستند و از قابلیت آنتی رول بک نیز بهره می برد. علاوه بر این دارای سیستم دایرکت اپروچ و کلوز لوپ است و قادر به حذف ناحیه سرعت خزشی یا همان پیاده روی نیز است. به دلیل داشتن این سیستم، قادر به انجام صرفه جویی در زمان و افزایش سرعت، عدم تغییر سرویس دهی مناسب در طبقات مختلف، حذف تنش ها، افزایش دقت در هنگام ایستادن و ... است.

علاوه بر این، تابلو برند آرکل قابلیت ذخیره دیتاها و ثبت خطا در حافظه، قابلیت حذف نویز، امکان بهره بردن از سیستم برق اضطراری (UPS)، قابلیت اتصال به اینترنت، امکان تعریف سطوح دسترسی مختلف و امکانات بسیار زیاد دیگری هم دارد.

اولین دپارتمان تخصصی آسانسورهای گیرلس و پکیج

تابلو فرمان های اولیفت

تابلو فرمان های اولیفت ویژگی های خاص زیادی دارند و دارای گواهی نامه و استاندارد هستند. این تابلو فرمان ­ها به خوبی قادرند کابین را به صورت نرم و مطمئن به حرکت درآورد و تا 40 درصد در مصرف برق صرفه جویی به عمل آورده و خطاها را در حافظه ذخیره کند.

داشتن خنک کننده فعال، صدای بسیار کم، قابلیت سازگاری با موتورهای open loop و close loop، امکان ارتقای سیستم رابط بین کاربر و سخت افزار، امکان ایجاد تنظیمات به صورت راحت، قابلیت پشتیبانی از انکودرهای افزایشی و انکودرهای مطلق، سیستم اعلام هشدار سرعت و بسیاری دیگر از امکانات از قابلیت های این محصولات است.

شرکت اولیفت به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان قطعات آسانسور و به ویژه انواع تابلو فرمان های گیربکسی، گیرلسی و روملسی توانسته است خدمات بسیار زیادی به مشتریان عرضه دارد. این شرکت با بهره گیری از تخصص مهندسین خبره و باتجربه توانسته است بهترین تابلوها را در بازار عرضه کند.

حتماً تابلو خود را از مجموعه ای خریداری کنید که کارشناسان آن شرکت به طور واضح به شما مشاوره دهند و از محصولات عرضه شده خود پشتیبانی به عمل آورند. خوشبختانه شرکت اولیفت تمامی محصولات خود را با ضمانت و خدمات پس از فروش عرضه می کند.

نکاتی که در خرید تابلو فرمان باید بدانید!

در هنگام خرید تابلو فرمان حتماً به نوع موتور آسانسور دقت کنید. بر اساس ظرفیت، سرعت، ترافیک و ... نوع موتور را انتخاب و سپس تابلو فرمان متناسب با نوع موتور خود را انتخاب کنید. انواع مدل های تابلو فرمان با ویژگی های خاص و توانایی های مورد نیاز پروژه خود را با تماس با مجموعه اولیفت و دریافت مشاوره از کارشناسان فروش و همچنین مراجعه به سایت اولیفت به نشانی https://oliftco.com/ می توانید مشاهده و خرید کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SLVCJssR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه