یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آموزش دوخت مانتو مزونی با چهرک نریمانی

یکی از مهم ترین مزایایی که هنر خیاطی دارد، این است که شما می توانید با یادگیری این هنر، هر نوع لباسی را که مدنظرتان است، در کم ترین زمان و در سبک ها و اندازه های مختلف بدوزید. همچنین با یادگیری هنر خیاطی می توانید لباس هایی که برایتان تنگ یا گشاد است را به اندازه دلخواه در بیاورید. به طور کلی خیاطی یکی از هنرهای مهمی است که هر خانمی باید تا حدودی با آن آشنایی داشته باشد. 

آموزش دوخت مانتو مزونی با چهرک نریمانی

معمولا در خیاطی لباس ها با کمک الگو یا بدون الگو دوخته می شوند. در این مقاله ایندوفرم قصد داریم تا دوخت مانتو بدون هیچ الگویی را مرحله به مرحله برای شما بررسی کنیم. در سایت ایندوفرم تمامی لباس های مورد نظر شما اعم از مانتو فرم، مقنعه اداری، مانتو شلوار اداری، مانتو و شومیز و لباس های مزونی و … طبق اندازه و سایز دقیق شما با بالاترین کیفیت دوخته می شود.

آموزش دوخت انواع مانتو بدون الگو

مانتو مزونی چهرک نریمانی یکی از کارهای بسیار لذت بخش برای هر خانم ایرانی، دوخت و دوز و خیاطی است. سالیان طولانی است که خانم های ایرانی در عرصه طراحی لباس و دوخت پا گذاشته اند و بزرگترین طراحان و خیاطان، خانم های ایرانی هستند. در هنر خیاطی، طراحی الگو مهم ترین بخش آن بوده و دانستن دانش طراحی الگو اهمیت زیادی دارد. کسانی که از دانش کافی برخوردار نیستند، می توانند از الگوهای آماده که در بازار وجود دارد، استفاده کنند. 

خوشتیپ و خوش استایل بودن قطعا نیازمند به یک پوشش شیک و زیبا است. همه این لباس های شیک و زیبا به دست خیاطان و طراحان لباس محیا می شوند. قطعا دوختن لباس بسیار راحت تر از خریدن لباس است. با دوختن لباس هر طرح و هر مدلی را که بخواهید می توانید روی لباس پیاده کنید. دانستن نوع دوخت مانتو به شما کمک میکند تا در انتخاب مانتو و نوع پارچه دقت بیشتری را داشته باشید. در ادامه مقاله در خصوص آموزش دوخت مانتو بدون الگو بیشتر صحبت می کنیم .

وسایل مورد نیاز برای دوخت یک مانتو بدون الگو

به طور کلی برای دوخت یک مانتوی بدون الگو، باید وسایل زیر را تهیه کنید:

  • پارچه ( با هر نوع جنسی که مد نظر شما است) به اندازه ۸۰* ۱۲۰سانتی متر ( می توانید قد مانتو را تغییر دهید)
  • قیچی برای برش دادن پارچه
  • یک مانتو با سایز مناسب برای الگو قرار دادن
  • چند عدد سنجاق برای ثابت نگه داشتن پارچه
  • چندین دکمه
  • نخ و سوزن

آموزش مرحله به مرحله دوخت مانتو بدون الگو

مانتو جدید تابستانی مزون چهرک مرحله اول: در مرحله اول برای آموزش دوخت یک مانتو بدون الگو باید با توجه به وسایل لازم، پارچه مورد نظر را انتخاب کنید. پارچه را به طور کامل باز کنید و مانتویی که از قبل آماده کردید را بر روی پارچه قرار دهید. 

مرحله دوم: در مرحله دوم قسمت راست و چپ پارچه را بر روی مانتوی مورد نظر قرار می دهیم، به طوری که دیگر مانتو مشخص نباشد و سطح مانتو را کاملا پارچه پوشیده باشد. 

مانتو جدید تابستانی مزون چهرک

مرحله سوم: زمانی که پارچه به طور کامل روی مانتو قرار گرفت، پارچه های اضافه که در کنار مانتو است را برش می دهیم و پارچه را هم قد با مانتو قرار می دهیم. سپس به سراغ برش آستین ها می رویم.

مرحله چهارم: برای برش آستین در دوخت مانتو باید قسمت سرشانه مانتو را از روی پارچه پیدا کنیم و دقیقا محل دوخت آستین را از روی سرشانه برش دهیم. دقت کنید که این مرحله بسیار حساس بوده و باید برش را با دقت بسیار بالایی انجام دهید.

مرحله پنجم: پس از اینکه برش مانتو تمام شد، دیگر به الگوی مانتو نیازی نیست و می توانید مانتو را از روی پارچه بردارید.

مرحله ششم: حال نوبت به دوختن آستین ها می رسد. برای دوختن آستین ها کافی است تا پارچه را روی میز قرار دهید و به اندازه آستین مانتو جدید برش داده و از قسمت های انتهایی شروع به دوختن می کنیم. 

مرحله هفتم: آستین ها را با سنجاق به محل دوخت ثابت نگه دارید. توجه کنید که برش و دوخت آستین ها در دوخت مانتو اهمیت زیادی دارید و هرگونه بالا یا پایین شدن آن ممکن است که کل مانتو را خراب کند. پس در هنگام برش و دوخت آستین توجه بیشتری داشته باشید.

مرحله هشتم: در این مرحله باید دکمه های لباس را به فاصله دو سانت از همدیگر در محل آستین و سرشانه ها بدوزید.

برای دوخت مانتو بدون الگو باید چه اصولی رعایت شود؟

  1. شناخت اصولی و درست اندام
  2. شناختن خط های اصلی و فرعی پارچه
  3. خرد و کوچک کردن اندازه ها و اندازه گیری دقیق مانتو و پارچه
  4. شناخت پارچه ی درست برای هر مانتو
  5. رسم اندازه مانتو بر روی پارچه به طور دقیق
  6. رعایت کردن نقاط موازنه
  7. برش درست و اصولی پارچه و مانتو
  8. رعایت ترتیب دوخت و اتو کاری درست پس از دوخت
  9. پرو مانتو و کامل کردن دوخت( تنگ یا گشاد کردن لباس)

نکات مهم در خصوص دوخت مانتو بدون الگو

به طور کلی اگر قصد دارید که آموزش خیاطی و دوخت مانتوی بدون الگو را پشت سر بگذرانید، باید در مرحله اول با اصول و قواعد خیاطی آشنا شوید. معمولا دوخت بدون الگو بسیار راحت تر از خیاطی با الگو است. بنابراین بهتر است که قبل از نوع دوخت، وصل کردن درزها را با پارچه های ضایعاتی یا روزنامه انجام دهید. کافی است تا قطعات مختلف پارچه را بهم بدوزید تا با انواع دوختن آشنا شوید. 

نکته دیگری که در خصوص دوخت مانتو بدون الگو باید بدانید این است که قبل از برش پارچه، طراحی روی پارچه را تمرین کنید. در طراحی بدون الگو، نحوه طراحی کردن همانند یک طوفان مغزی است. سعی کنید تا قسمت های مختلف لباس را به طور جدا از هم طراحی کنید. حتی می توانید در زمان بیکاری هم تکه ای از لباس را روی کاغذ بکشید. 

توجه کنید که برای طراحی و دوخت مانتو بدون الگو نیازی نیست که هنرمند باشید. کافی است که نقاشی که شما کشیدید بعدها برای طراحی الگو یا بدون الگو مناسب باشد. مهم ترین مسئله در آموزش خیاطی بدون الگو این است که چندین بار تمرین کنید. تمرین و تمرین زیاد راز دوخت یک مانتوی بدون الگوی عالی است. یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که یک مجموعه لباس با انواعی از پارچه های ارزان یا روزنامه داشته باشید. تمرین خود را روی پارچه های ارزان قیمت انجام دهید.

سخن پایانی 

در این مقاله در خصوص روش دوخت مانتو بدون الگو صحبت کردیم. هنر خیاطی یکی از هنرهای مهم و اصیل ایرانی است که یادگیری آن مزایای زیادی دارد. همچنین در این مقاله مراحل دوخت مانتوی بدون الگو را بررسی کردیم. برای دوخت مانتوی بدون الگو تنها کافی است که مانتوی مورد نظر را بر روی پارچه قرار دهید و طبق اصولی که گفتیم، آن را برش دهید و بدوزید. این روش بسیار راحت تر از دوخت با الگو بوده و می توانید در کم ترین زمان، هر نوع مانتویی را بدوزید. البته در کیفیت کارهایی که با الگو دوخته می شوند، شکی نیست. به همین دلیل برای سفارش مانتو فرم، مقنعه اداری، مانتو شلوار اداری، مانتو و شومیز و لباس های مزونی و … با الگو و با بهترین کیفیت می توانید محصول مورد نظر خود را از سایت اینترنتی ایندوفرم سفارش دهید. 

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pdWSHQX9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
سمانه :
11 ماه پیش
مقاله شما خیلی خوب بود واقعا بعضی جاها اینقد کامل بیان نمیکنن نکات و توضیحات رو اگه واقعا بخاییم مانتو یا هر نوع لباس دیگه رو آموزش ببینیم بعنوان هنرآموز رعایت و توجه کردن به این نکات و مطالب بسیار ضروریه و برای ارائه یک مانتو یا هر نوع لباس دیگه لازمه ممنون از شما
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه