یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بواسیر که به آن هموروئید نیز گفته می شود ، به رگ های متورم شده قسمت تحتانی مقعد و راست روده می گویند. این بیماری یکی از متداول ترین ناراحتی های نشینمنگاهی به شمار می آید که اشخاص زیادی را به خود دچار کرده است.  در واقع منظور از بواسیر همان رگ های متورم پایین راست روده می باشد که گاهی در این قسمت دیواره رگ های خونی نازک و دردناک می شود. این عارضه از مهمترین دلایل خونریزی مقعد نیز شناخته می شود. رگ های وریدی که در هنگام مدفوع گشاد شده و به کنترل مدفوع کمک می کنند به دلایل مختلفی ورم می کنند که باعث بروز چنین بیماری می شوند. در موارد مختلفی اشخاص به این بیماری دچار می شوند که عبارتند از : فشار آوردن زیاد در هنگام دفع مدفوع ، نشستن طولانی مدت ، اسهال شدید ، نگه داشتن مدفوع برای مدت بسیار زیاد ، اضافه وزنی که باعث فشار بر مقعد هنگام تخلیه روده شود ، بارداری ، مصرف رژیم غذایی که هیچ گونه فیبری در آن نباشد ، بلند کردن اجسام سنگین ، رابطه مقعدی ، ژنتیک و غیره می باشد. در این مواقع فرد با علائمی مانند خونریزی بدون درد ، نشت مدفوع ، سوزش و خارش در مقعد ، احساس درد و وجود تورم و توده در این ناحیه می باشد که در موارد حاد برای افراد غیر ممکن می باشد و بایستی برای حفظ سلامتی خود به پزشک مراجعه کند تا به موقع درمان شود. بواسیر می تواند به دو نوع داخلی و خارجی ایجاد شود. که بواسیر داخلی به دلیل اینکه از بیرون نمایان نیست ، بدون درد و همراه با خونریزی مقعدی می باشد. بواسیر خارجی نیز در پوست اطراف مقعد مشاهده می شود و با درد همراه است. روش های مختلفی برای درمان بیماری بواسیر وجود دارد که پزشکان بر اساس شدت و درجه بیماری راه حلی را پیشنهاد می دهد. گاها نیاز است تا چندین راه درمانی را برای رفع این مشکل انجام داد تا به نتیجه دلخواه خود رسید. از آنجایی که این بیماری با رعایت برخی از نکات روزمره قابل درمان می باشد ، ما در این مقاله سعی کرده ایم به توضیح روش های درمان سریع و بدون درد آن بپردازیم.

4 روش سریع و بدون درد درمان بواسیر با شفا کلینیک

تغییر سبک زندگی

برای دفع طبیعی و راحت مدفوع می بایست فرد از دستگاه گوارشی سالمی برخوردار باشد. ورزش مداوم ، پیاده روی منظم ، تغذیه مناسب می تواند از راه های تقویت دستگاه گوارش و سبک زندگی مناسب برای حفظ سلامتی افراد باشد. از این رو به شما توصیه می کنیم در صورتی که برنامه سالمی برای زندگی خود ندارید از همین امروز آن را تغییر دهید و از لذت سلامتی هر چه بیشتر برخوردار شوید.

درمان بواسیر با لیزر

پیشرفت علم همواره به کمک انسان ها می آید و راهکار های درمانی سخت و مشکل ساز را بهبود می بخشد. یکی از روش های درمانی که برای درمان بیماری هموروئید استفاده می شود ، لیزر است. جراحی با لیزر بدون استفاده از هیچ چاقویی و تنها با لیزر انجام می شود. این عمل در واقع بدون درد و خونریزی برای بیمار می باشد و احتمال عود مجدد با این شیوه درمانی سرپایی بسیار کاهش می یابد. این فرایند با دستگاه CO2 جای هیچ گونه ترس و نگرانی ندارد و بدون بیهوشی و فقط از طریق داروی آرام بخش انجام می شود. جراح در این پروسه با دستگاه لیزر اقدام به سوزاندن سیاهرگ های متورم می کند و همچنین شریان های سالم را ترمیم می کند. این روش اغلب در مطب یا کلینیک انجام می شود.

درمان خانگی بیماری هموروئید

توصیه همیشگی متخصصان شفا کلینیک بهترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی تهران به بیماران این است که در هر زمانی که به این عارضه مبتلا شدند ، ابتدا با راهکارهای خانگی اقدام به برطرف شدن این مشکل کنند. موثرترین راهی که برای حل این مشکل بسیار مهم می باشد شیاف ها و پمادهایی است که حاوی هیدروکورتیزون است که برای بی حسی پوست بسیار مفید می باشد. استفاده از کمپرس آب سرد یا یخ برای رفع التهاب ، حمام آب گرم برای برطرف شدن سوزش و خارش ، استفاده از دستمال مرطوب به جای دستمال خشک در سرویس های بهداشتی ، بعضی داروهای مسکن و استامینوفن که به جهت تسکین درد مفید می باشد. البته باید بگوییم که بیماران عزیزی که به این ناراحتی دچار هستند ، بدانند که اگر بیماری شان عود کرده است نباید به درمان خانگی تکیه کنند و بهتر است در اسرع وقت برای از بین بردن آن به پزشک متخصص مراجعه کنند.

نوشیدن آب و مایعات

در واقع باید گفت که یکی از موثر ترین متد ها برای جلوگیری از یبوست ، نرم شدن مدفوع و دفع راحت تر آن نوشیدن آب و مایعات فراوان می باشد. در صورتی که جز آن دسته از افرادی هستید که دیر به دیر احساس اجابت مزاج دارید و به طور مداوم دچار یبوست می شوید ، قبل از خوردن صبحانه با نوشیدن دو لیوان آب ولرم می توانید کمک شایانی به دفع مزاج خود کنید. به علاوه این شیوه می تواند کمک شایانی به نظم در زمان های دفع کند. همان طور که می دانید بدن هر انسانی روزانه به مصرف 4 لیتر آب نیاز دارد. روده ها در صورت کمبود آب بدن ، تنبل شده و این امر به خشک شدن خشک می انجامد که این مورد در واقع یکی از علت های بسیار مهم بیماری هموروئید می باشد. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که اگر از بیماری بواسیر رنج می برید ، روزانه نیم لیوان آب طبیعی آلوورا و دو لیوان آب نارگیل بنوشید. همچنین این نوشیدنی برای رفع خونریزی های ناشی از بواسیر نیز بسیار مفید می باشند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LV1oSqZU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه