قیمت ها در بازار خودرو پس از چند هفته طوفانی در ابتدای بهار ۱۴۰۲، اکنون در محدوده کوچکی نوسان می کنند. اگرچه قیمت خودرو در آخرین هفته خرداد ماه وارد دور جدید صعودی شد ولی با شروع تابستان ترمز افزایش قیمت چهارچرخ ها کشیده شد تا بازار خودرو تابستان را بلاتکلیف شروع کند.
به گزارش فرصت امروز به نقل از ایراسین، بازار خودرو هفته نخست تابستان را با آرامش به پایان رساند. این روزها قیمت خودرو در یک محدوده کوچک نوسان می کند و حرکت روبه رشد یا نزول چشمگیری در بازار وجود ندارد. بررسی های میدانی نشان می دهد روند نزولی در آخرین هفته خردادماه در بازار خودرو متوقف شد و قیمت ها با شیب ملایمی وارد مدار صعودی شدند. ولی این روند صعودی دوام چندانی نداشت و قیمت خودرو در روزهای ابتدایی تیرماه یکدست ریزشی شد. در این میان حجم معاملات کاهش یافته است و خریداران یا فروشندگان هیچ کدام قدرت بیشتری در بازار ندارند. روز شنبه دهم تیرماه ۱۴۰۲ قیمت اتومبیل های تولید داخل و مونتاژی ثابت ماند و نرخ خودروهای وارداتی همراه با قیمت دلار اندکی نوسان می کنند. ازاین رو بازار خودرو تابستان را بلاتکلیف شروع کرد.
قیمت شماری از خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار آزاد به قرار جدول زیر است:
مدل |
قیمت بازار آزاد (تومان) |
کوییک |
۳۴۵ میلیون |
ساینا S اتوماتیک |
۴۰۸ میلیون |
سورن پلاس (تیپ۱) |
۵۶۲ میلیون |
شاهین |
۵۸۰ میلیون |
پژو پارس TU۵ |
۶۳۶ میلیون |
دنا پلاس |
۶۶۰ میلیون |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک |
۸۲۵ میلیون |
دنا پلاس توربو اتوماتیک |
۸۵۸ میلیون |
X۲۲ اتوماتیک |
۸۸۰ میلیون |
هایما اس ۵ پلاس |
یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون |
هایما اس ۷ |
یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون |
آریزو ۶ پرو |
یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون |
فیدلیتی (۵ نفره) |
یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون |
تیگو ۷ پرو |
یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون |
دیگنیتی پرستیژ |
دو میلیارد و ۱۸۰ میلیون |
لاماری ایما |
دو میلیارد و ۵۰ میلیون |