چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
تاثیر واردات خودروهای کارکرده

ایجاد انگیزه رقابت، افزایش کیفیت خودروهای داخل و تعادل قیمت خودرو در بازار

1 سال پیش ( 1402/4/11 )
 

بالاخره قانون واردات خودرو های کارکرده تصویب شد. این قانون که سال های در پیچ و خم مجلس و بروکراسی های اداری گرفتار شده بود حالا با کمی تغییر تصویب شد. تداوم این قانون و واردات خودرو های با کیفیت خارجی حتی با عمر 5 سال، می تواند تاثیر قابل توجهی بر کیفیت خودرو های داخل و ایجاد انگیزه برای رقابت میان خودروسازان داشته باشد.

غلامرضا شریعتی، نماینده مجلس، در آغاز درباره تصویب قانون واردات خودرو های کارکرده به «انتخاب» گفت: الحمدالله عمده اعضا مجلس با ورود خودرو های خارجی موافق بودند تا همه ی خودرو ها از سواری تا اتوبوس وارد شود. بعضی از همکار ها روی سال های کارکرد انتقاد داشتند که زیر 5 سال کارکرد تصویب شد تا خودرو های کارکرده وارد شوند. فضای عمومی مجلس نیز نسبت به ورود خودرو های خارجی فضای مثبتی است، به نسبت عمده همکاران مخالفین کمی وجود داشت. رای من نیز مثبت بود و شدیدا موافق ورود خودروهای خارجی هستم.

وی در ادامه افزود: آنچه ما در کشور تولید می کنیم با نیاز ما فاصله دارد و این عدم تعادل با عرضه و تقاضا قیمت خودرو ها را خیلی بالا برده است. تا زمانیکه بتوانیم ظرفیت تولید را متعادل کنیم. قاعده این است که تن به واردات دهیم و از این جهت یک منطق اقتصادی در قالب عرضه و تقاضا با ورود خودرو ها رعایت می شود.

این نماینده مجلس در ادامه نسبت به تاثیر این قانون بر بالا بردن رقابت میان خودرو سازان اظهار داشت: با انتشار خبر این اتفاق، قیمت ها کمی کاهش پیدا کرد. یکی از اهداف ورود خودرو های خارجی به داخل نیز این است که خودروسازان را به سمتی ببریم که محصولاتشان را رقابت پذیر کنند و کیفیتشان به حدی برسد که قابلیت صادرات پیدا کند. یکی از خدمت هایی که این قانون می تواند به صنعت خودروسازی ما داشته باشد این است که انحصار تولید را از بین ببریم تا خودروسازان به فکر رقابت و بالابردن کیفیت باشند.

شریعتی در پایان درباره زمان و تداوم واردات گفت: آنچه که روح این قانون است عدم محدودیت زمانی است، هدف قانون گذار این است که بتواند فی ما بین عرضه و تقاضا بر اساس واردات خودرو یک تعادل ایجاد کند. بنظر من در چند سال آینده نتوانیم ظرفیت کافی از نظر کمی و کیفی در داخل کشور را تامین کنیم.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nWBY9Ydl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه