چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

قیمت خودرو در بازار پس از تلاطم در بهار، به آرامش نسبی در ابتدای تابستان 1402 رسیده است. قیمت خودرو در فروردین ماه 1402 رشد سریعی را تجربه کرد، اما این رشد سریع در اردیبهشت ماه وارونه شد و بازار روند کاهشی به خود گرفت. پس از اجرای طرح دوم عرضه یکپارچه خودرو و جمع آوری نقدینگی، اندک امیدها به افزایش رونق بازار نیز از بین رفت تا بازار خودرو همچنان در رکود قرار بگیرد.

به گزارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، اعلام نوبت دهی عجیب وغریب طرح دوم نیز تأثیر قابل توجهی بر بازار نداشت. قیمت برخی خودروها که موعد تحویل آن ها به سال 1403 موکول شد، اندکی افزایش پیدا کرد. بااین حال، سایر خودروها همچون محصولات ایران خودرو که سطح قابل توجهی از تقاضای بازار را تشکیل می دهند، تغییرات قیمتی اندکی داشته اند. باید خاطرنشان کرد که تغییرات قیمتی بازار خودرو پس از اعلام نوبت دهی طرح دوم یکپارچه، رو به رشد بوده است.

ثبات قیمت خودرو در بازار در نتیجه عدم حضور خریدار و وفور خودروهای صفر کیلومتر

افزایش داریم، انفجار نه!

برخی فعالان بازار خودرو انتظار داشتند پس از اعلام نوبت های طرح دوم عرضه یکپارچه خودرو، قیمت ها بار دیگر به صورت انفجاری افزایش یابند. بااین حال چنین اتفاقی رخ نداد. به ظر می رسد مشتریان از سرمایه گذاری در بازار خودرو روی گردان شده اند و سرمایه های خود را وارد بازارهای دیگری کرده اند. به طور مثال، قیمت مسکن در همین دوره به شدت افزایش یافته است. قیمت ها در بازار طلا و ارز نیز صعودی هستند. برای مشاهده قیمت خودروها در خردادماه و مقایسه آن با نرخ تیرماه 1402، می توانید روی این لینک کلیک کنید.

عدم حضور خریدار در بازار و وفور خودروهای صفر کیلومتر یا کم کارکرد، سبب شده است تا قیمت ها روند ثبات را در پیش بگیرند. بنابراین حداقل تا کوتاه مدت، قیمت ها افزایش اندکی خواهند داشت. البته باید توجه داشت که درصورت تزریق خبرهای منفی به بازار خودرو یا کاهش عرضه از سوی خودروسازان، بازهم شاهد تلاطم قیمت ها خواهیم بود.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UStVmfuv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه