چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در مورد دلایل رکود بازار خودرو گفت: در روزهای گذشته با توجه به اینکه بحث واردات خودروهای نو و کارکرده داغ است و از سمت مجلس تایید شده و به شورای نگهبان رفته است، خیلی ها منتظر تاثیرات این طرح هستند.

به گزارش فرصت امروز به نقل از خبرآنلاین، موتمنی در مورد اینکه واردات خودروهای کارکرده و نو چقدر می تواند بر بازار خودروی کشور تاثیرگذار باشد؟ بیان کرد: این اتفاق تاثیر بسیار زیادی بر بازار خودرو خواهد گذاشت چرا که خودروهای خارجی در حال حاضر در بازار ایران حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ درصد گران تر به فروش می رود که در صورت تحقق واردات، قیمت این خودروها کاهش خواهد یافت.

واردات خودرو کارکرده، قیمت‌ خودروهای بازار را ‌می‌ شکند

وی ادامه داد: برای مثال یک خودروی صفر مدل ۲۰۲۳ در خارج از ایران حدود ۲۸ هزار تا ۳۰ هزار دلار است که اگر ما این رقم را با دلار ۵۰ هزار تومان هم حساب کنیم حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می شود و چنانچه عوارض ۱۰۰ درصد گمرک هم به آن تعلق بگیرد و ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هم هزینه های جانبی داشته باشد حدود ۳ میلیارد تومان و ۳۰۰ میلیون تومان می شود در حالی که در حال حاضر خودروی صفر مدل ۲۰۱۸ آن در بازار ایران حدود ۵ میلیارد تومان است!

موتمنی به تاثیر واردات خودروهای کارکرده هم اشاره و عنوان کرد: سانتافه کارکرده مدل ۲۰۱۵ در حال حاضر در بازار ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است در حالی که در خارج از ایران حدود ۵۰۰ میلیون تومان است که اگر ۱۰۰ درصد عوارض گمرک و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دریافت شود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تمام می شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در مورد تاثیر واردات خودروهای خارجی نو و کارکرده بر بازار خودروهای داخلی هم افزود: زمانی که واردات خودرو انجام شود تاثیر خود را بر خودروهای داخلی هم خواهد گذاشت به این صورت که ابتدا روی خودروهای مونتاژی تاثیر می گذارد، برای مثال خودروهای مونتاژی که در حال حاضر در بازار ۵۰ هزار دلار فاکتور و ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بالاتر از قیمت مصوب فروخته می شوند زمانی که واردات آزاد شود حتی اگر قیمت مصوب آنها هم پایین نیاید به صورت اتوماتیک وار در بازار ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان زیر قیمت فروخته می شوند.

موتمنی با اشاره به اینکه واردات برای تنظیم بازار صورت می گیرد، ادامه داد: ما در ۴ سال گذشته ۵۰ درصد کمتر از نیاز بازار خودرو تولید کردیم و کاهش عرضه باعث شده است در حالی که قیمت ارز از سال ۹۷ به بعد ۸ برابر بالا برود خودرو ۱۸ تا ۲۰ برابر گران تر شود اما اگر روزی نیاز بازار تامین شود و واردات آزاد شود قیمت ها قطعا خواهد ریخت.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/P5gVtgX2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه