چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نماینده مردم مرودشت در مجلس با اشاره به ریزش قیمت خودرو درپی واردات خوردهای کارکرده به کشور گفت: فردی که امروز ب ام و سوار است و خودرو او ۲۰ میلیارد تومان باشد، وقتی ببیند قرار است یک ب ام و مدل ۲۰۲۲ با قیمت یکی دو میلیارد تومان وارد کشور شود، ۱۸ میلیارد تومان قطعا به ضرر این فرد خواهد بود، بنابراین این فرد هم خودرو را وارد بازار می کند.

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصادنیوز، جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت در مجلس، در پاسخ به این پرسش که به نظر شما واردات خودروهای کارکرده روی قیمت ها در بازار اثری دارد؟ اظهار داشت: من اعتقاد دارم که اگر خودروهای کارکرده وارد کشور شود، قیمت ها به شدت ریزشی می شود، چون فردی که امروز ب ام و سوار است و خودرو او ۲۰ میلیارد تومان باشد، وقتی ببیند قرار است یک ب ام و مدل ۲۰۲۲ با قیمت یکی دو میلیارد تومان وارد کشور شود، ۱۸ میلیارد تومان قطعا به ضرر این فرد خواهد بود، بنابراین این فرد هم خودرو را وارد بازار می کند. آخرین مدل خودروهای وارداتی که وارد کشور شد، مربوط به ۲۰۱۷ بود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه تضمینی وجود دارد که اتفاقی که تاکنون در رابطه با قیمت خودروهای خارجی افتاده که قیمت شان ۱۰ برابر هم شده، در رابطه با قیمت خودروهای کارکرده نیفتد؟ عنوان کرد: اگر آیین نامه ای که دولت می نویسد، انحصار ایجاد کند و یا اگر محدودیت بگذارد و برای مثال، بگوید هزار خودرو بیشتر وارد نشود و این محدودیت با نیاز بازار منطبق نباشد، حتما افزایش قیمت خواهیم داشت.

رشیدی کوچی افزود: نگرانی ما همین جا است که دولت مجددا در آیین نامه واردات خودرو به جای این که نفع مردم را در نظر بگیرد، نفع خودروسازان را ببیند.

وی بیان کرد: این خودروهایی که در ایران برای ما آرزو شده، آن طرف خلیج فارس از دم قسط به مردم می فروشند. یعنی در آن جا خودرو را قسطی برمی دارید می آورید. ما باید به این سمت برویم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: هر مسیری، هر رفتاری و هر حرکتی غیر از این باشد، حتما باعث افزایش قیمت می شود.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yY4S5dC4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه