دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تشخیص اصل بودن گوشی آیفون

1 سال پیش ( 1402/3/28 )
 

تشخیص اصل بودن گوشی آیفون

تشخیص اصل بودن گوشی آیفون

خرید ایفون جدید می تواند شما را خوشحال کند اما به همان اندازه نیز دلهره آور است. مخصوصا اینکه در حال حاضر قیمت آیفون ۱۳ معمولی نزدیک 40 میلیون است و بالاترین مدل آن حتی بالای 70 میلیون به فروش می رسد. از آنجا که آیفون یک گوشی لاکچری است و قیمت بالایی دارد، بنابراین افرادی هستند که از این شرایط سوءاستفاده کرده و با فروش آیفون تقلبی پول زیادی به جیب می زنند. آیفون های تقلبی مشکل بزرگی هستند، مخصوصا اگر به صورت آنلاین آن را تهیه کرده و هزینه آن را کامل پرداخت کنید که در ایصورت پول خود را به باد داده اید.

اگر قصد خرید آیفون جدید را دارید، ممکن است بخواهید این اطمینان را به دست آورید که یک گوشی اصلی را تهیه کنید. در اینجا ما به شما نکات و روش هایی را ارائه می دهیم که با رعایت آنها می توانید به آسانی اصل و یا فیک بودن آیفون خریداری شده را تشخیص دهید. بنابراین اگر دوست ندارید پول خود را هدر بدهید و می خواهید خرید مطمئنی داشته باشید تا آخر این مقاله همراه با بمانید.

خرید از فروشگاه های معتبر

اگر آیفون را به صورت مستقیم از فروشگاه اپل و یا نمایندگی های مجاز تهیه کنید، لازم نیست در مورد اصل بودن آن نگران باشید. اما با توجه به اینکه اپل هیچ خدماتی برای کشور ایران ارائه نمی دهد و گوشی های آیفون از طریق بازارهای سایر کشورهای دیگر وارد ایران می شوند، این امکان برای ما وجود ندارد. اما می توانید با خرید از فروشگاه های معتبر و نامدار مطمئن شوید که آیفون اصلی و بدون عیب را تهیه می کنید و یا حداقل در صورت فیک بودن بتوانید محصول را تعویض و یا پول خود را پس بگیرید.

بررسی بسته بندی و جعبه آیفون

گاهی اوقات از فروشگاه های معتبر خرید می کنید اما برای اطمینان بیشتر لازم است بررسی های دیگری نیز انجام گیرد. بررسی بسته بندی ساده ترین راه برای تشخیص آیفون اصل از تقلبی است، اپل به بسته بندی محصولات خود اهمیت زیادی می دهد و آنها را به صورت منظم و شیک ارائه می دهد. اما شرکت های تولید کننده گوشی های فیک معمولا از بسته بندی های ساده و بی کیفیت استفاده می کنند که در بیشتر موارد با نگاه اول می توانید فیک بودن آن را تشخیص دهید.

بررسی بسته بندی و جعبه آیفون

تشخیص گوشی آیفون اصل از روی شماره سریال

چک کردن سریال نامبر نیز یکی دیگر از راه های تشخیص اصل از تقلبی است. اگر گوشی شما روشن است می توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات گوشی مطابق آدرس ذیل سریال نامبر گوشی را مشاهده کنید.

Settings > General > About

اما اگر گوشی خاموش است و امکان روشن کردن آن وجود ندارد می توانید از طریق شیار سیم کارت اقدام کنید. معمولا شماره سریال روی سینی سیم کارت نیز وجود دارد که شما می توانید با خارج کردن شیار سیمکارت این کد را مشاهده کنید. با وارد کردن سریال نامبر در سایت اپل با آدرس checkcoverage.apple.com می توانید مشخصات گوش خود را در صورت اصلی بودن مشاهده کنید.

تشخیص گوشی آیفون اصل از روی شماره سریال

البته شماره سریال روی جعبه گوشی نیز وجود دارد اما از آنجا که قابل تغییر است بهتر است از طریق دو روش بالا اقدام کنید و با چک کردن و مقایسه آن با سریال روی جعبه از اصل بودن آن نیز مطمئن شوید. این مورد در آیفون های استوک مانند آیفون 11 که در حال حاضر در بازار موجود است و طرفداران زیادی دارد. فروشگاه اینترنتی آترین کالا با ضمانت اصلی بودن کالا خرید مطمئی را فراهم می کند، برای مشاهده مشخصات و قیمت آیفون ۱۱ وارد سایت آترین کالا شوید.

معتبر بودن iTunes

استفاده از iTunes نیز یکی دیگر از راه های تشخیص اصل بودن ایفون است. اگر آیفونی که خریداری کرده اید اصل است به آسانی به iTunes و یا App Store وصل می شود، اما از آنجا که این برنامه ها تنها در سیستم عامل IOS قابل اجرا هستند بنابراین در آیفون فیک قابل دسترس نیستند.

درست کار کردن Siri

Siri دستیار صوتی اپل است که فقط در آیفون اصل قابل دسترس است و گوشی های فیک قادر به پشتیبانی از Siri را ندارند. بنابراین پیشنهاد می شود برای اطمینان از اصلی بودن گوشی با سیری آیفون خود ارتباط برقرار کنید، اگر توانستید با آن کار کنید ایفون شما اصلی است، در غیر اینصورت گوشی تقلبی به شما تحویل داده اند. البته نباید گفت که کار نکردن Siri همیشه به معنی فیک بودن آیفون است اما می توانید به عنوان یکی از راه های تشخیص گوشی آیفون در نظر بگیرید.

طراحی گوشی

تولید کنندگان گوشی های فیک به طراحی ظاهری اهمیت زیادی نمی دهند به همین دلیل می توانید از روی ظاهری نیز اصلی بودن آن را تشخیص دهید. البته برخی از شرکت های چینی مدل هایی بسیار شبیه به آیفون اصلی تولید می کنند که تشخیص آنها کمی سخت تر است اما اگر با دقت بررسی کنید می توانید تفاوت های جزئی همچون، ظاهر پیچ ها، ظرافت لبه های گوشی و طراحی لوگوی اپل را مشاهده کنید.

تشخیص آیفون اصل با استفاده از کیفیت صفحه نمایش

اپل در گوشی های خود از صفحه نمایش Retina استفاده می کند که وضوح فوق العاده ای دارد و راهی دیگر برای تشخیص آیفون تقلبی از اصلی است. تولید کنندگان گوشی های تقلبی از هر راهی برای کاهش هزینه استفاده می کنند و مدل های فیک دارای صفحه نمایش معمولی با وضوح بسیار کم هستند. بنابراین اگر با استفاده از موارد دیگر نتوانستید فیک بودن گوشی را تشخیص دهید، به آسانی می توانید با مقایسه کیفیت نمایشگر تشخیص دهید که آیفون شما تقلبی و یا اصلی است.

کیفیت دوربین

گوشی های آیفون کیفیت دوربین بسیار بالایی دارند و این مورد برای همه ثابت شده است. بنابراین یکی از آسان ترین روش ها برای تشخیص فیک بودن آیفون تست کیفیت دوربین آن است، به این منظور که اگر کیفیت پایین و یا لگ و کندی را در قسمت دوربین مشاهده کردید بدون شک گوشی شما فیک است. البته این روش برای زمانی است که بتوانید گوشی را روشن کنید، اما اگر گوشی آکبند و خاموش بود باید موارد دیگر را امتحان کنید.

کد IMEI را در سایت اپل ثبت کنید

IMEI یک کد 15 رقمی منحصربه فرد است که برای شناسایی گوشی استفاده می شود. کد IMEI روی جعبه گوشی درج شده و همچنین در قسمت تنظیمات گوشی نیز می توانید به آن دسترسی داشته باشید، اما آسان ترین راه برای پیدا کردن کد IMEI شماره گیری کد *#06# است. در صورت اصلی بودن آیفون اگر این کد را در سایت اپل ثبت کنید مشخصات کاملی در مورد گوشی را به شما می دهد اما اگر ارور داد، یعنی آیفون شما فیک است.

بهترین و معتبرترین راه های تشخیص آیفون اصل از تقلبی

قابل ذکر است امروزه کد IMEI را به آسانی تغییر می دهند، بنابراین نباید تنها به این روش متکی شوید. اما به عنوان یکی از راه های تشخیص آیفون اصل از تقلبی می توانید از آن استفاده کنید.

آیا ارزان بودن آیفون به معنی فیک بودن است؟

همه ما دوست داریم ارازن خرید کنیم اما گاهی اوقات به ضرر ما است و بعد از خرید متوجه می شویم که کالای تقلبی به دست ما رسیده است. مخصوصا در مورد گوشی های آیفون که جزو کالاهای لوکس به شمار می روند و گران قیمت هستند نباید انتظار داشته باشیم فروشگاهی قیمت آیفون ۱۲ را مثلا 10 میلیون زیر قیمت بازار اعلام کند. بنابراین وقتی گوشی آیفون با قیمت بسیار کمتری نسبت به بازار به فروش می رسد باید از اصل بودن آن شک کرد.

بهترین و معتبرترین راه های تشخیص آیفون اصل از تقلبی

راه های زیادی برای تشخیص آیفون تقلبی وجود دارد که ما در اینجا تمامی آنها را توضیح داده ایم. اما مشکل اینجا است که برخی شرکت های تولید کننده مدل هایی بسیار شبیه به آیفون اصلی طراحی می کنند که از روی ظاهر گوشی نمی توانید تشخیص بدهید. در این صورت باید گفت خرید از فروشگاه های معتبر، چک کردن سریال گوشی آیفون در سایت اصلی اپل، بررسی نرم افزاری گوشی برای مثال کارکردن با نرم افزارهای iTunes و یا App Store و در نهایت تست کیفیت دوربین بهترین راه ها برای تشخیص آیفون اصلی هستند و فروشگاه آترین کالا می تواند بهترین گزینه برای مشتریان باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/D4dU2YRU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه