دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سامانه مدیریت آموزش

1 سال پیش ( 1402/3/25 )
 

 سامانه مدیریت آموزش

LMS مخفف عبارت Learning Management System است که به آن سامانه آموزشی یا نرم افزار آموزشی نیز گفته می شود. و به معنی سیستم مدیریت یادگیری است . با استفاده از شیوه قدیمی آموزش، فعالیت های گوناگون که مرتبط به بخش آموزش می باشد به شکل جدا از هم انجام مدیریت می شدند.

 سامانه مدیریت آموزش

از سامانه های آموزشی معروف در جهان می توان به سیستم آموزشی مودل (moodle) اشاره کرد که اوپن سورس می باشد و برنامه نویس های مختلف در کشورهای مختلف جهان در حال توسعه آن هستند. این نوع نرم افزار ها به دلیل اپن سورس بودن چند عیب دارند:

  1. از امنیت پایینی برخوردارند و قابل اعتماد نیستند
  2. بسیار شلوغو پیچیده هستند به دلیل داشتن انواع امکاناتی که افراد مختلف به آن اضافه کرده اند
  3. با زبان و تقویم فارسی خیلی سازگار نیستند

سامانه مدیریت آموزش یا LMS یک سیستم هوشمند و مفید برای سازمان های گوناگون مانند مؤسسات و شرکت های آموزش عالی می باشد. در واقع LMS یک سیستم نرم افزاری می باشد که توسط آن می توان کلیه موارد مرتبط با برنامه های آموزشی یک سازمان یا آموزشگاه را به شکل الکترونیکی مدیریت نمود. پیشنهاد می کنیم از سامانه مدیریت یادگیری مدیار که مختص مدارس و آموزشگاه ها می باشد و مختص مدیران، معلمین و دانش آموزان می باشد استفاده نمایید.

در هنگام انتخاب و استفاده از سامانه مدیریت یادگیری باید توجه کرد که بتوان از طریق وسایل قابل حمل مانند موبایل به آن ورود کرد. همچنین استفاده از آن برای معلمان و دانش آموز راحت باشد.

سامانه مدیریت آموزش چیست

کاربرد سامانه مدیریت آموزش چیست؟

برنامه مدیریت آموزش الکترونیکی در انواع سازمان ها و مؤسسات و آموزشگاه ها کاربرد دارد. کاربرد اصلی سیستم LMS ، «مدیریت دانش» می باشد.

یکی دیگر از استفاده های متداول از lms در محیط های شرکتی، استفاده از آن ها برای پیشرفت کارمندان و حفظ آن هاست. می توان با استفاده از سیستم مدیریت آموزش مجازی، دوره های آموزشی ضروری را برای کارمندان برگزار نمود تا بتوانند مهارت های شغلی خود را پرورش دهند .

Resources: https://madyar.org , https://bigbluebuton.ir , https://adobeconect.ir

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qqrdwho2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه