دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مراقبت بهتر از عینک و اطلاعات مربوط به این موضوع از مواردی است که قصد داریم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم. محصولات و تجهیزات طبی جزو آن دسته از مواردی هستند که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. برای این که در این مشخصه موفق عمل کنید، نیاز به این است که چند سری اصول و موارد کلی را رعایت کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از محصولات مورد نیاز خود محافظت کنید. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا اطلاعات کلی در زمینه راه های مختلف برای افزایش طول عمر عینک طبی را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

بهترین راه برای مراقبت از عینک چیست؟ چند راه حل در این زمینه را باهم مورد بررسی قرار می دهیم.

عینک های طبی و آفتابی به دلیل حساسیت بسیار زیاد بدنه و فریم های آن باید به میزان بسیار زیادی مورد نگه داری قرار گیرند. با هم چند مورد از راه هایی که به وسیله آن می توانیم از عینک مراقب کنیم را بررسی می کنیم.

  1. سعی کنید برای گذاشتن یا برداشتن عینک از هر دو دست خود استفاده کنید.

برای این که بتوانید به عمر عینک خود اضافه کنید، استفاده از هر دو دست برای گذاشتن یا برداشتن عینک کمک بسیار زیادی به شما در افزایش عملکرد و همچنین دوام آن خواهد کرد. عدم انجام این عامل در بلند مدت این احتمال را به وجود می آورد تا دسته های عینک شل و یا کج شده و پس از مدتی از جای خود جدا شود. بسیاری از عینک ها پس از این که از دسته های خود جدا می شوند، قابلیت تعویض یا تعمیر ندارند. پس برای این که بتوانید طول عمر عینک خود را افزایش دهید، حتما با دو دست برای گذاشتن یا برداشتن عینک استفاده کنید.

  1. از محلول و ترکیبات اشتباهی برای تمیز کردن عینک خود استفاده نکنید.

فریم و دسته های عینک های طبی بسیار حساس و خاص هستند. برای این که بتوانید سلامت عینک خود را تضمین کنید، بهترین کار این است که برای تمیز کردن عینک خود از محلول های الکلی استفاده نکنید. این ترکیبات به میزان بسیار زیادی به بدنه و حتی فریم عینک آسیب می زند و حتی زیبایی و سلامت عینک را از بین می برد. از طرفی هنگامی که می خواهید لنز عینک را تمیز کنید، به شما توصیه می کنیم از حوله های کاغذی و یا پارچه های معمولی برای تمیز کردن آن استفاده نکنید. بهتر است در این زمینه سعی کنید از پارچه های مخصوص تمیز کردن عینک استفاده کنید تا در این زمینه بتوانید عمر و کارایی عینک خود را تا میزان زمان نسبتا طولانی افزایش دهید.

  1. سعی کنید حتما از آب برای تمیز کردن عینک استفاده کنید.

در بسیاری از موارد ممکن است این شرایط وجود داشته باشد که شما در مکان هایی مانند دریا، رودخانه و یا قسمت هایی از این شکل حضور داشته باشید و شن و ماسه و مواردی از این قبیل بر روی عینک شما قرار بگیرد. در این شرایط بهتر است تا عینک خود را با آب تمیز کرده و از استفاده کردن از مواردی مانند الکل، دستمال کاغذی و سایر نمونه های مشابه خودداری کنید. چراکه در صورت عدم استفاده از آب ممکن است خط و خش بر روی عدسی عینک ظاهر شود.

  1. از قرار دادن عینک بر روی مکانهایی که حرارت وجود دارد خودداری کنید

در اکثر موارد بهتر است از قرار دادن عینک خود در مکان هایی که حرارت وجود دارد خودداری کنید. در نسل جدید عینک های طبی و آفتابی معمولا قالب عینک ها از پلاستیک نیمه فشرده طراحی شده است. به همین دلیل بهتر است عینک خود را در ماشین و یا در قسمت هایی که ممکن است که حرارت زیادی به سراغ عینک شما بیاید را قرار ندهید. این عامل باعث می شود تا طول عمر عینک به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند. اگر در مواردی عینک شما در معرض حرارت زیاد باشد، قالب عینک ذوب شده و یا فرم خود را از دست بدهد. پس بهتر است حتما سعی کنید عینک خود را در معرض حرارت و دمای بالا قرار ندهید.

  1. عینک را بالای سر خود قرار ندهید.

انجام این کار ممکن است در بلند مدت باعث شود تا به میزان بسیار زیادی به دسته های عینک آسیب وارد شود. این عامل باعث می شود تا دسته های عینک شل شده و پس از مدتی این دسته ها درست بر روی صورت شما قرار نگیرد. پس بهتر است نسبت به بالا قرار دادن عینک خود در بالا خودداری کنید. همچنین چربی موی سر به مرور زمان باعث آسیب به ساختار عینک می شود.

  1. از قرار دادن عینک بر روی شیشه آن خودداری کنید.

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، عینک یکی از تجهیزات پزشکی بسیار حساس است. به همین دلیل باید نسبت به افزایش سلامتی عینک خود اطمینان حاصل کنید و عینک را از سمت عدسی روی زمین یا میز قرار ندهید. عدسی های عینک نسبت به بدنه آن حساس تر بوده و در صورتی که در ارتباط با سطوح مختلف قرار بگیرد، آسیب خواهد دید. همچنین در صورتی که عدسی عینکتان آسیب دید، الزاما نیازی به تعویض فریم نیست و در صورت سالم بودن فریم، می توانید عدسی های جدید را از بهترین عینک فروشی خریده و روی فریم قبلی نصب کنید.

  1. هر چند بار فریم خود را سرویس و تعمیر کنید.

برخی از قطعات عینک مانند لولای دسته ها در گذر زمان مستهلک می شوند. در صورتی که در بازه های زمانی مشخص آن ها سرویس کنید، از خراب شدن زود هنگام آن ها جلوگیری خواهد شد. گاهی اوقات سفت کردن یک پیچ ساده بر روی لولای عینک، میتواند به سالم ماندن یراق آلات لولا کمک کرده و عینک شما دیرتر آسیب ببیند.

جمع بندی

عینک های طبی و آفتابی و راه های مختلف برای افزایش عمر و عملکرد آن از مواردی است که در این مقاله آن را مورد بررسی قرار دادیم. اگر می خواهید در این زمینه طول عمر عینک خود را افزایش دهید، بهتر است به این نکات توجه کنید تا بتوانید تا مدت زمان زیادی از عینک خود استفاده کنید. نظر شما چیست؟ آیا روش های دیگری را برای مراقبت از عینک خود سراغ دارید؟ با ما همراه باشید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FAgOcoXv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه