برای هر تولید کننده داشتن علم چگونگی بسته بندی محصول بسیار ضروری است.
امروز ما قصد داریم یک راهنمای جامع در مورد بسته بندی محصول و نحوه چاپ اطلاعات متغیر نظیر تاریخ تولید و انقضا روی محصول را که برای روانه بازار کردن محصول بسیار ضروری و مهم است در اختیارتان قرار دهیم.
اگر هر کالا را به یک انسان تشبیه کنیم میتوان بسته بندی آن کالا را نیز یک نوع لباس زیبا و جذاب نامید پس میتوانیم اینگونه بیان کنیم که بسته بندی هر محصول نشان دهنده هویت شرکت تولید کننده میباشد.
یکی از وظایفی که تولید کننده در قبال مشتری دارد هیجان زده کردن مشتری برای خرید میباشد که میتوان گفت این امر با یک بسته بندی جذاب به واقعیت مبدل خواهد شد .
شما با به خرج دادن نهایت سلیقه خود در بسته بندی کالای خود میتوانید فروش خودتان را چندین برابر کنید چرا که یکی از مهمترین و ضروری ترین امور برای افزایش فروش محصول بسته بندی آن محصول میباشد.
برای طراحی یک بسته بندی مناسب و جذاب ما موظف هستیم که 3 عامل علم و هنر و فناوری را ترکیب تا یک بسته بندی مناسب با محصولمان طراحی نماییم .
به این نکته نیز باید توجه داشت که نوع بسته بندی محصول بر تصمیمات خرید اشخاص تاثییر زیادی خواهد داشت .
یکی از قوانینی که همیشه در دنیای آشپزی سر لوحه کار قرار میگیرد این است که مردم با چشمانشان غذا میخورند.
آشپزها اغلب معتقدند که مردم علاوه بر اینکه خواستار غذای زیبا هستند معتقدند که غذای زیبا طعم بهتری نیز دارد. همین مطلب در مورد فروش و بازاریابی نیز صدق میکند. یک بسته بندی مناسب و جذاب باعث میشود که مشتریان دوباره به سمت محصول شما بازگردند .
بسته بندی مناسب دلیلی است برای حفظ محصول از ضربه های فیزیکی احتمالی و یا حتی اثرات ناشی از تغییرات دما هنگام حمل و نقل .
همانطور که میدانید در صورتی که محصول هنگام دریافت مشتری آسیب دیده باشد احتمالا مجبور به پس دادن پول شخص و یا حتی تعویض محصول میشوید و همین امر باعث لکه دار شدن برداشت شخص از شرکت شما میشود .
شما با بسته بندی مناسب قادر خواهید بود قابلیت هایی برای مصرف کننده فراهم نمایید که حمل ، فروش ، باز و بسته کردن محصول و یا حتی توزیع و پخش بسیار ساده تر شود.
بسته بندی مناسب میتواند راه را برای جذب مشتری هموارتر نماید.
برای ایجاد احساسات مثبت در ذهن مشتری شما موظف هستید یک بسته بندی شکیل برای محصول خود طراحی نمایید تا باعث جذب رضایت مشتری از خرید شوید .
همانطور که میدانید بسته بندی محصولات باعث کاهش قرار گرفتن محصول در معرض آلاینده ها و باکتری ها میشود. در حد امکان همه موظف هستند که از مواد قابل بازیافت برای بسته بندی محصولات استفاده نمایند اما با این وجود هنوز نگرانی هایی در مورد استفاده از این مواد وجود دارد .
یکی دیگر از مزایای بسته بندی افزایش طول عمر محصولات خوراکی میباشد .
بسیاری از محصولات در بازار موجود هستند که با قرار گرفتن در معرض هوا ممکن است تغییر رنگ بدهند و در زمانی اندک فاسد شوند به همین دلیل شما میتوانید محصول را داخل یک پلاستیک قرار داده و به عبارتی محصول را وکیوم نمایید، شما قادر خواهید بود عمر مفید محصول را اینگونه افزایش دهید و باعث افزایش ماندگاری محصول شوید .
بسته بندی محصولات زمانی که دفع و وارد اکوسیستم میشود بدون شک اثرات منفی زیاد و مخربی بر روی محیط زیست خواهند گذاشت .
به عنوان مثال بسته بندی های پلاستیکی علاوه بر اینکه قابل تجزیه نیستند تاثیرات بسیار بدی بر روی انسان و حیوانات میگذارند.
به طور قطع بسته بندی ارزان نخواهد بود و ما باید حدود 10 درصد از کل هزینه را به بسته بندی محصول اختصاص دهیم .
و به همین دلیل ممکن است هنگام بسته بندی به کمبود بودجه برخورد کنیم . پس ما در همان ابتدای کار هزینه کل تولید و نیروی کار و ... را محاسبه میکنیم تا اگر توان مالی طراحی بسته بندی ایده آل و مناسب خود را نداشتیم از آن کار دست بکشیم .
یک بسته بندی مناسب باید به گونه ای باشد که اطلاعات و مشخصات محصول را به طور واضح و کاملا خوانا در اختیار مشتری قرار بدهد .
این اطلاعات با توجه به محصول متفاوت میباشد اما به صورت کلی باید نحوه استفاده کردن ، چگونگی حمل و نقل محصول و یا حتی دمایی که برای نگهداری محصول مناسب است و ... باید روی محصول چاپ شده باشد .
اما زمانی که محصول ما پزشکی و یا غذایی باشد یک سری اطلاعات ضروری تری باید روی محصول چاپ شود ، اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید و انقضا ، قیمت محصول و یا حتی اوگو و بارکد.
شما برای کسب مجوز ارائه محصول خودتان به بازار موظف هستید اطلاعات متغیری را روی محصول خودتان چاپ بزنید.
این اطلاعات بسته به نوع محصول ممکن است متفاوت باشد اما به صورت کلی شما موظف هستید تاریخ تولید و انقضا را حتما روی محصول چاپ بزنید .
شما برای چاپ این اطلاعات متغیر باید از دستگاهی به نام جت پرینتر استفاده نمایید.
به صورت کلی دستگاه های جت پرینتر وظیفه چاپ اطلاعات متغیر روی محصولات را بر عهده دارند .
اگر بخواهیم جت پرینتر ها را معرفی نماییم میتوانیم به دو دسته جت پرینتر دستی و جت پرینتر اتوماتیک تقسیم بندی کنیم.
انتخاب مدل جت پرینتر بستگی به محصول و تعداد چاپ در طول روز دارد .
برای مثال برای کارخانه های بزرگی که در طول روز قصد ارائه 5000 محصول به بازار را دارند پرینتر دستی پاسخگوی نیاز تولید کننده نخواهد بود چرا که بسیار زمان بر خواهد بود.
شرکت آرین بهرنگ سیاه قلم ارائه دهنده انواع جت پرینتر در مدل های مختلف دستی ، اتوماتیک ، لیزر ، مگناجت (CIJ) و .... میباشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، در مورد خرید جت پرینتر، میتوانید با جت پرینتر آرین بهرنگ ارتباط برقرار نمایید.