دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شیرها، اجزای ضروری در کاربردهای مختلف صنعتی از جمله فرآوری نفت و گاز، تصفیه آب، تولید برق و تولید مواد شیمیایی هستند.

آنها جریان مایعات، گازها و سایر مواد را از طریق خطوط لوله کنترل می کنند و از اجرای روان و ایمن فرآیند اطمینان حاصل می کنند. هنگامی که نوبت به خرید شیرآلات صنعتی می رسد، در نظر گرفتن چندین فاکتور برای اطمینان ضروری است.

در این راهنمای انتخاب شیر، مصرف کنندگان ملاحظات اساسی انتخاب شیرآلات را کشف کرده و نحوه شناسایی شیر ایده آل برای کاربردهای مختلف را یاد خواهند گرفت.

 از انواع شیرها گرفته تا مصالح ساختمانی و الزامات عملیاتی، این راهنما اطلاعات ضروری را ارائه می دهد که هر مصرف کننده به منظور اطمینان بهترین انتخاب به آن نیاز دارد.

پیشنهادات 5 مرحله ای برای خریداران شیرآلات صنعتی

انواع شیر مورد نیاز خود را تعیین کنید (یک سوال مهم برای خریداران شیر صنعتی)

اولین قدم در خرید شیرآلات صنعتی، تعیین نوع شیر مناسب برای کاربرد شما می باشد. انواع مختلفی از شیرهای صنعتی وجود دارد، از جمله شیرهای توپی، شیرهای دروازه ای، شیرهای گلوب، شیرهای چک و شیرهای دیافراگمی و غیره.

هر نوع شیر برای انجام عملکردهای خاصی طراحی شده است و انتخاب نوع شیر مناسب به ویژگی های سیال یا ماده ای که در حال کار با آن هستید، دما، فشار سیستم و سطح کنترل مورد نیاز شما بستگی دارد.

انواع شیرآلات صنعتی

انواع شیرآلات صنعتی

شیرتوپی

شیر توپی صنعتی نقطه قطعی برای جریان مایعات یا گازها ارائه می دهد. مکانیزم عملکرد آن ها ربع گرد می باشد. یک دیسک توپی دارند که درون آن ها یک حفره وجود دارد.

این شیر با یک چهارم چرخش، گشتاور کم،با مقاومت کم در برابر جریان، برای بسیاری از خدمات و خدمات فرآیند ON/OFF مناسب است.

شیرپروانه ای

یک شیر ربع گرد چرخشی با گشتاور کم، با پیکربندی جریان مستقیم که در آن دیسک تا 90 درجه، نزدیک به موقعیت باز، در یاتاقان های چرخشی محوری چرخانده می شود و به عنوان شیر کنترل استفاده می شود.

طراحی جمع و جور است و ممکن است با یا بدون فلنج تهیه شود. آرایش نشیمنگاه ممکن است نرم یا فلز به فلز باشد.

شیر کشویی

شیرهای دروازه ای یا شیرهای کشویی عمدتاً برای مسدود کردن یا اجازه دادن به جریان سیال از طریق لوله ها استفاده می شوند. آنها در تنظیم جریانی که طرح های دیگر شیرها، مانند شیرهای گلوب، مناسب تر هستند، خوب نیستند.

شیرهای دروازه ای نسبت به این نوع دیگر از نظر اندازه فضایی که باید بین فلنج های لوله برای قرار دادن شیر اختصاص داده شود، مزیت دارند.

شیر زاویه ای

شیر زاویه ای: شبیه شیر گلوب است. در شیر زاویه دو انتهای ورودی و خروجی 900 نسبت به یکدیگر هستند. محور ساقه با یکی از انتها هم راستا است.

شیر زاویه ای افت فشار کمتر و اتصالات لوله کمتر در سیستم لوله کشی می دهد. از شیرهای زاویه ای می توان برای سیالات خورنده استفاده کرد. این می تواند یک بدنه یا یک بدنه داشته باشد.

خرید شیرآلات صنعتی

گلاب ولو

شیر گلوب برای تنظیم جریان یا به عنوان یک شیر بلوک که در آن مقاومت در برابر جریان حیاتی نیست و عمل بسته شدن مثبت لازم است استفاده می شود.

آنها دارای یک پیکربندی پرپیچ و خم هستند که نمونه ای از روش بسته شدن است و در مقایسه با سایر شیرها مقاومت بیشتری در برابر جریان دارد.

پلاگ ولو

پلاگ ولو قدیمی ترین نوع شیر می باشد که برای قطع و وصل سیال به کار برده می شود. پلاگ ولوها مزایایی مانند عملکرد سریع، عملکرد آسان، حداقل فضای نصب، سبک وزن و ظرفیت بالا می باشند.

می توان از آن برای جابجایی دوغاب و جابجایی خمیر کاغذ استفاده کرد. پلاگ ولوها را می توان از چدن، فولاد ضد زنگ، مس، آلیاژها، آلیاژهای نیکل و سایر آلیاژهای مقاوم در برابر خوردگی ساخته می شود

چک ولو

چک ولو یا شیر وسیله ای است که به جریان سیالات اجازه می دهد فقط در یک جهت حرکت کنند. هدف اصلی شیر چک جلوگیری از جریان برگشتی در سیستم است. شیرهای چک راه حلی ارزان، موثر و آسان برای یک مشکل احتمالی هستند.

اگر جریان آلوده باشد، جریان برگشتی می تواند مشکل ایجاد کند و بنابراین، رسانه بالادست را آلوده کند.

به عنوان مثال، یک خط فاضلاب دارای یک شیر غیرقابل برگشت است تا اطمینان حاصل شود که زباله ها می توانند خارج شوند اما دوباره وارد سیستمی که از آن وارد شده اند نمی شوند. شکل 1 نمونه ای از شیر چک را نشان می دهد.

انواع شیرآلات صنعتی

ریلیف ولو

شیر کاهش فشار (PRV) نوعی جزء مرتبط با ایمنی است که در خط لوله یا با مخازن در پنوماتیک استفاده می شود.

شیرهای کمکی برای محدود کردن مقدار فشار هوای فشرده در یک سیستم استفاده می شوند تا از سطح از پیش تعیین شده بالا نرود و باعث آسیب به ماشین آلات یا افراد نشود.

بنابراین از این نوع شیرها برای جلوگیری از فشار بیش از حد استفاده می شود، جایی که فشار هوا بیش از حداکثر مجاز برای آن سیستم است.

شیر سوزنی

این شیر خاص معمولاً برای مدیریت جریان مایعات، گازها و سایر مواد استفاده می شود.

پینچ ولو

شیر پینچ دریچه ای با بدنه انعطاف پذیر با یک لوله انعطاف پذیر است که می تواند به طور مکانیکی از طریق یک مکانیزم یا از طریق فشار سیال به هم فشار داده شود یا از طریق فشار سیال بسته شود تا مسیر جریان را به طور کامل ببند.

مسیر عبور جریان این شیرها مستقیم و بدون شکاف و قطعات متحرک است. این ویژگی باعث می شود شیرهای پینچ برای جابجایی دوغاب، مواد غذایی و داروها ایده آل باشند.

کاربرد انواع شیرهای صنعتی

2-    اندازه و درجه فشار را در نظر بگیرید

فاکتور مهم دیگری که در خرید شیرآلات صنعتی باید در نظر گرفت اندازه و درجه فشار است. شیر ها در اندازه ها و درجه بندی های فشار متفاوتی هستند و شما باید اندازه و درجه فشار مناسب را برای سیستم خود انتخاب کنید.

اندازه شیر با قطر خط لوله ای که روی آن نصب می شود تعیین می شود و درجه فشار به حداکثر فشاری که شیر می تواند بدون شکست تحمل کند بستگی دارد. برای اطمینان از عملکرد ایمن و موثر، انتخاب یک شیر اندازه، دما و فشار صحیح ضروری است.

نوع سیال - چه مایع، گاز، بخار یا دوغاب، شیر مناسب به ویژگی های رسانه بستگی دارد. شیر مناسب به غلظت رسانه، وزن مخصوص، ویسکوزیته و سازگاری مواد بستگی دارد.

زمانی که محیط سمی یا خورنده باشد، حاوی ذرات باشد یا دارای ضریب انبساط بالایی باشد، سازگاری مواد ممکن است محدود شود.

دما - هم دمای کار و هم دمای محیط بر انتخاب سوپاپ تأثیر می گذارند و محدوده دمای سیال نیز بر وزن مخصوص و ویسکوزیته تأثیر می گذارد.

فشار - الزامات فشار شامل محدوده عملیاتی، حداکثر و در نهایت اینکه آیا ممکن است به شیری برای حداقل فشار دیفرانسیل نیاز باشد یا خیر.

جریان – ویژگی های جریانی که بر انتخاب سوپاپ تأثیر می گذارد شامل نرخ های معمولی، حداقلی و حداکثری می باشد

سایز

یکی از اجزای کلیدی اندازه و انتخاب شیر فرآیند، تعیین شیر اندازه مناسب برای برنامه شما است. یافتن پیکربندی مناسب سوپاپ باعث افزایش عملکرد و افزایش طول عمر می شود. اولین مرحله تعیین جریان از طریق قطر شیر است.

به عبارت دیگر، ضریب جریان (Cv) مناسب برای شیر و کاربرد را پیدا کنید. استفاده از اطلاعات دقیق هنگام ارزیابی نیازهای عملکردتان بسیار مهم است.

 برای کاربردهایی که نیاز به شیر چک یا روشن/خاموش، بلوک یا شیر ایزوله دارند، معمولاً شیر را می توان به اندازه شلنگ، لوله یا لوله موجود اندازه گرفت، مگر اینکه الزامات دیگری وجود داشته باشد. اندازه یک شیر کنترل جریان پیچیده تر است زیرا انقباض جریان متفاوت است. برای مثال، اگر برای انتخاب یک شیر فقط از حداکثر سرعت جریان استفاده کنید، می تواند منجر به انتخاب یک شیر "بزرگ تر" شود.

مهم است که دبی حداقل، حداکثر و نرمال را در نظر بگیرید و از محدوده دبی مورد نیاز استفاده کنید. دانستن نحوه اندازه گیری یک شیر هم برای کارایی فرآیند و هم برای کارایی اقتصادی بسیار مهم است.

تسلیم شدن به وسوسه انتخاب شیرهای کنترل بزرگ منجر به کنترل ضعیف فرآیند و کاهش عمر مفید می شود.

دما

هنگام انتخاب متریال، باید محدوده دما و محدوده فشار سیستم را نیز در نظر گرفت.

این ماده باید بتواند در هر دو محدوده فشار کم و فشار بالا بدون آسیب یا تغییر شکل مقاومت کند. مواد مختلف خواص متفاوتی مانند هدایت حرارتی دارند،

فشار

هنگام انتخاب یک شیر، فشار شیر باید در نظر گرفته شود. زیرا بر عملکرد شیر تأثیر می گذارد و در نهایت می تواند طول عمر آن را تعیین کند.

گواهینامه ها و انطباق را بررسی کنید

هنگام خرید شیرآلات صنعتی، اطمینان از مطابقت آنها با گواهینامه ها و الزامات انطباق ضروری است. این به شما کمک می کند تا از خرید محصولات نامرغوب که ممکن است پیش از موعد خراب شوند یا خطری ایمنی ایجاد کنند، اجتناب کنید.

رایج ترین گواهینامه ها برای شیرآلات صنعتی شامل API، ISO و CE می باشد. اطمینان حاصل کنید که شیری که انتخاب می کنید گواهینامه ها و استانداردهای لازم را برای صنعت و کاربرد شما مطابقت دارد.

سازنده را ارزیابی کنید

شهرت سازنده یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید در خرید شیرآلات صنعتی به آن توجه کرد. شما می خواهید شیرآلات را از یک تولید کننده معتبر با سابقه تولید محصولات باکیفیت خریداری کنید.

به دنبال تولیدکنندگانی باشید که سابقه خوبی در تولید شیرآلات قابل اعتماد، ایمن و بادوام دارند. می توانید تاریخچه سازنده و بازخورد مشتری را بررسی کنید تا درک بهتری از شهرت آن داشته باشید.

هزینه را در نظر بگیرید

هزینه شیرآلات صنعتی عامل مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود، و یافتن تعادل بین قیمت و کیفیت ضروری است.

اگرچه ممکن است انتخاب ارزان ترین گزینه وسوسه انگیز باشد، اما ممکن است همیشه بهترین تصمیم در دراز مدت نباشد.

شیرهای باکیفیت می توانند گران تر باشند، اما معمولاً قابل اعتمادتر هستند و عمر طولانی تری خواهند داشت و در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی می کنند.

سایز بندی و انتخاب سوپاپ صنعتی

کاربرد انواع شیرهای صنعتی

  • شیر های توپی دارای قابلیت خاموش شدن محکم و افت فشار کم در هنگام باز هستند و برای هر دو حالت روشن/خاموش و دریچه گاز مناسب هستند.
  • شیرهای پروانه ای که برای تنظیم جریان مناسب هستند، عموماً برای فشار خط پایین و قطر خط لوله بزرگ استفاده می شوند.
  • چک ولو برای جلوگیری از جریان برگشتی استفاده می شوند.
  • شیر های دروازه چاقویی برای سرویس روشن/خاموش و برای رسانه هایی مانند دوغاب و/یا ساینده ها استفاده می شود.
  • پلاگ ولو که معمولاً برای تنظیم جریان استفاده می شوند، امکان باز شدن سریع و خاموش شدن محکم را فراهم می کنند.
  • شیرآلات بهداشتی زمانی استفاده می شود که رسانه یک محصول غذایی، نوشیدنی یا دارویی باشد.
  • شیرهای برقی به طور خودکار از طریق سیگنال الکتریکی/جریان باز و بسته می شوند.

سخن آخر

به این امید که بار بعدی که با یک تامین کننده شیرآلات صنعتی صحبت می کنید، احساس اطمینان کنید. فاکتورهای بسیار دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کرد، اما مواردی که در این مقاله ذکر شد، راه خوبی برای شروع هستند.

بسیاری از الزامات ذهنی نیز در این امر نقش دارند، بنابراین مطمئن شوید که فهرستی تهیه کرده و همه چیز را بررسی کنید تا شیرهای صنعتی مناسب را بیابید.

در پایان، هنگام خرید شیرآلات صنعتی، در نظر گرفتن چندین فاکتور برای اطمینان از تصمیم گیری آگاهانه ضروری است. از تعیین نوع شیر مورد نیاز، تا ارزیابی سازنده و در نظر گرفتن هزینه، همه اینها عوامل بسیار مهمی هستند که بر موفقیت کاربرد صنعتی شما تأثیر می گذارند.

با صرف زمان برای در نظر گرفتن این عوامل، می توانید مطمئن باشید که تصمیم درستی می گیرید و شیرآلات صنعتی را خریداری می کنید که نیازهای شما را برآورده می کند و عملکرد طولانی مدتی را ارائه می دهد.

ایران صنعت گروپ بهترین فروشگاه آنلاین فروش شیرآلات صنعتی

فروشگاه آنلاین ایران صنعت با داشتن متخصصان حوزه شیرآلات صنعتی، در تمامی مراحل انتخاب شیر صنعتی در کنار مشتریان خواهد بود تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

بنابراین در صورت داشتن هرگونه سوال، لطفاً برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DvljMvVs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه