دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سطل زباله چوبی؛ یکی از آیتم های پرکاربرد در مبلمان شهری

مبلمان شهری باکیفیت و کاربردی یکی از مهم ترین مواردی است که سطح رفاهی شهروندان و زیبایی یک شهر را افزایش می دهد. این مبلمان اجزای مختلفی دارد و هرکدام اهمیت خاص خود را دارند. در این میان یکی از مهم ترین اجزای مبلمان شهری، سطل زباله است. سال ها است که از سطل های زباله برای افزایش پاکیزگی شهرها استفاده می شود. اما در حال حاضر طراحان با ایجاد تنوع در طرح، رنگ و متریال، سطح زباله را به آیتمی مؤثر در افزایش زیبایی محیط نیز تبدیل کرده اند. در این مطلب انواع، نحوه ساخت و مزایای استفاده از سطل زباله چوبی را با هم بررسی می کنیم.

سطل زباله چوبی

از چه متریالی در ساخت سطل زباله های چوبی استفاده می شود؟

اصولاً از چوب های بسیار محکم برای ساخت سطل زباله چوبی استفاده می شود. باتوجه به نیاز و سلیقه مشتری می توان یکی از چوب های بلوط، افرا، گیلاس، ماهون و چوب گردو را برای ساخت سطل زباله استفاده کرد که از مقاومت قابل توجهی برخوردار هستند. البته در این میان یک نوع بسیار مقاوم تر از چوب به نام ترموود وجود دارد که در ساخت سطل زباله بیشتر از آن استفاده می شود. الوارهای ترموود در کارخانه با فشار بخار آب مقاوم سازی می شوند و می توانند تحت هر شرایطی سالم بمانند.

در ساخت سطل زباله چوبی، تنها از چوب استفاده نمی شود. برای این که سطل زباله بتواند محکم باقی بماند و یک چارچوب قوی داشته باشد، برخی دیگر از متریال ها نیز مورداستفاده قرار می گیرند. برای سطل زباله های چوبی می توان از انواع فلزات برای محکم کاری و ایجاد اتصالات استفاده کرد. البته در مواردی نیز از بتن برای ایجاد یک پایه محکم برای سطل زباله استفاده می شود.

مزایای نصب سطل زباله چوبی در سطح شهر

مزایای نصب سطل زباله چوبی در سطح شهر

سطل زباله های چوبی قدمت کمتری نسبت به سطل زباله های فلزی و پلاستیکی دارند، اما بسیار پرطرف دارتر از این مدل ها هستند. چرا که سطل زباله ساخته شده با چوب، مزایای بیشتری علاوه بر حفظ پاکیزگی شهر دارد. در ادامه برخی از مهم ترین مزایای نصب سطل زباله چوبی در سطح شهر را باهم بررسی می کنیم.

سازگاری با محیط زیست

سطل زباله های چوبی سازه هایی سازگار با محیط زیست هستند. چرا که در ساخت آن ها از مواد شیمیایی استفاده نمی شود و از همین بابت شاهد آلودگی های زیستی محیطی در کوتاه مدت و بلندمدت نخواهیم بود. اما در سایر مدل های سطل زباله شهری به خصوص مدل های دارای پلاستیک و مواد شیمیایی، آسیب های جبران ناپذیری به بافت شهری و محیط زیست وارد می شود.

عدم ایجاد جلوه ناپسند

اصولاً سطل زباله های فلزی و پلاستیکی، هرچقدر هم خلاقانه طراحی شده باشند، جلوه چندان مناسبی ندارند. اما سطل زباله های چوبی با ظاهر زیبا و رنگ های جذابی که دارند، می توانند در هر نقطه ای از شهر نصب شوند. همچنین استفاده از متریال چوب در این آیتم، باعث القای حس طبیعت در شهروندان می شود.

وزن اندک و قابلیت تخلیه آسان

زمانی که از چوب برای ساخت سطل استفاده می شود، وزن سازه برای جابه جایی مناسب است. در واقع می توان سطل زباله های چوبی را به راحتی حرکت داد و زباله درون آن ها را تخلیه کرد. درحالی که سطل های فلزی دارای وزن بالایی هستند و از قابلیت جابه جایی سریع و آسان برخوردار نیستند.

مقاومت در برابر رطوبت و فشار

سطل زباله های چوبی که با استفاده از متریال ها و ابزار استاندارد ساخته شده باشند، از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و فشار برخوردار هستند. این ویژگی باعث می شود که این سطل زباله ها بتوانند سال ها در معرض رطوبت بدون آسیب دیدگی و تغییر شکل سالم باقی بمانند.

از سطل زباله چوبی برای چه فضایی استفاده کنیم؟

قطعاً در تمام فضاهای بیرونی که افراد زیادی رفت وآمد دارند می توان از سطل زباله های چوبی برای افزایش زیبایی و بهداشت محیط استفاده کرد. در پیاده ‎روها، خیابان ها، پارک ها و سایر اماکن عمومی، سطل زباله چوبی می تواند جلوه زیبایی را به وجود آورد. البته کاربرد و نصب این نوع سطل زباله تنها به اماکن عمومی محدود نیست. از سطل زباله های چوبی می توانید در باغ ها، حیاط خانه، پارکینگ، روبروی ساختمان سکونت استفاده کنید. در بسیاری از مواقع کافه ها، رستوران ها، مراکز خرید و سایر کسب وکارهایی که به دکور زیبایی نیاز دارند، از سطل زباله چوبی استفاده می ‎کنند. چرا که سطل زباله چوبی به عنوان یک آیتم دکوراتیو می توانید جلوه خوبی را به وجود بیاورد و بسیار مؤثر است.

خرید انواع سطل زباله چوبی از مجموعه آراوود

طرح و رنگ سطل زباله چوبی

همان طور که گفتیم یکی از دلایل اصلی محبوبیت سطل زباله چوبی در مبلمان شهری مدرن، ظاهر جذاب آن است. طراحان و سازندگان این سطل نیز متوجه این مسئله هستند و سعی می کنند که بهترین طرح و نقش ها را برای این سطل ها ایجاد کنند. امروزه سطل زباله های چوبی را می توان در طیف گسترده ای از رنگ های طبیعی چوب و رنگ‎ های فانتزی پیدا کنید. معمولاً سطل زباله های چوبی دارای رنگی در طیف رنگی کرمی تا قهوه ای سوخته قرار دارند. بااین حال باتوجه به سفارش و نیاز مشتری، می توان سطل زباله چوبی را به رنگ های مختلفی در آورد.

پایه و اسکلت فلزی سطل زباله چوبی نیز نقش مؤثری در زیبایی این آیتم مبلمان شهری دارد. پایه و اسکلت سطل زباله های چوبی را می توان با استفاده از برش های دقیق و شکل دهی دستگاه سی ان سی به زیباترین شکل ممکن طراحی کرد.

خرید انواع سطل زباله چوبی از مجموعه آراوود

سطل زباله چوبی به عنوان یکی از مهم ترین المان‎ های مبلمان شهری در تمام نقاط شهر کاربرد دارد. حتی در اطراف ملک شخصی خود نیز می توانید از این آیتم استفاده کنید تا ضمن افزایش پاکیزگی محیط، زیبایی محیط را نیز افزایش دهید.

برای خرید این آیتم ها ما مجموعه آراوود را به شما پیشنهاد می کنیم. این مجموعه دارای سابقه بالا در تولید انواع آیتم های مبلمان شهری از جنس ترموود از جمله سطل زباله چوبی است و این آیتم ها را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0n36T3Vg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه