دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آشنایی با انواع استیل و کاربردهای آن 

حتما نام استیل را شنیده اید! استیل ها در واقع همان فولاد زنگ نزن هستند که در بازار به وفور به علت تقاضای بسیار یافت می شوند. این نوع درآلیاژهای مختلفی یافت می شود که از مشترکات آن با دیگر ورق های استیل مقدار بالای کروم و نیکل است. دو عنصر نیکل و کروم در این ترکیب شیمیایی باعث ایجاد خاصیت مقاومت به خوردگی می شوند. آشنایی با انواع استیل به شما کمک می کند که بدانید کدام نوع را نیاز دارید و در چه بخشی آن را استفاده کنید. به علت نوسانات قیمت قبل از خرید باید از هزینه کنونی آن استعلام بگیرید. توجه کنید که بر اساس مقدار آلیاژ به کار رفته در ورق استیل قیمت آن نیز تغییر می کند. برای ادامه مطالب با ما همراه باشید. 

استیل چیست؟

استیل یکی از مهم ترین ها در صنعت ساختمان سازی و مهندسی به حساب می آید. در واقع می توان گفت انسان ها در زمان حال برای گذران زندگی نیاز به این محصول دارند شاید بگویید چرا؟ بهتر است نگاهی به اطراف خود بیندازید با نگاهی ساده درمی یابید که اکثر وسایل و اسباب ها از ورق های استیل ساخته شده اند. برای مثال می توان لباس شویی، یخچال، فریز و... را نام برد. بنابراین پس از حذف اکسیژن و ناخالصی ها برای تبدیل آهن به استیل آن را با کربن و فولادهای بازیافتی ترکیب می کنند. فولاد زنگ نزن از آهن و کربن است و اگر ترکیب آن 2درصد کربن، 1درصد منگنز و... باشد به آن استیل می گویند.

انواع استیل به صورت کلی

  1. آستینتی
  2. فریتی
  3. مارتنزیتی
  4. داپلکس

کاربرد استیل چیست؟

ترخیص لوله استیل

  • دارای مقاومتی بسیار استثنایی در برابر گرما و خوردگی است.
  • مورد استفاده در صنایع مانند پزشکی، اتومبیل سازی، هوا فضا و کاربردهای صنعتی
  • قدرت و شکل پذیری بی نظیر
  •  در پزشکی از این نوع فولاد برای ساخت سوزن های زیرپوستی، درپوش و.. استفاده می شود.
  • صنعت اتومبیل سازی برای ساخت قطعات مختلف خودرو و برای ساخت قطعاتی مانند فنر و…
  • با عملیات حرارتی سخت نمی شوند.
  • نیازی به جوشکاری ندارند
  • برای ساخت پیستون و شیرآلات، اتصالات فولادی، فنرها، کارد و چنگال، قطعات میکرومتر، پره های توربین، میله های پمپ، پیچ و مهره، پروانه و شافت و…
  • در صنعت پزشکی و برای ساخت ابزار و تجهیزات لازم برای جراحی، ساخت سلاح گرم، قطعات ماشین

گروه های اصلی استیل

مغناطیسی بودن استیل ها براساس آلیاژهای به کار رفته در آن طبقه بندی می شوند:

  • مغناطیسی : دو نوع فولاد هستند که خاصیت مغناطیسی دارند: مارتنزیتی و فریتی
  • غیر مغناطیسی : فولاد ضد زنگ غیر مغناطیسی آستینتی است.

انواع آلیاژ استیل

ترخیص ورق استیل

همانطور که قبل گفته شد وجود دو عنصر نیکل و کروم باعث می شود که استیل خاصیت ضد خوردگی بگیرید و مقاومت آن افزایش یابد. پس از واردات انواع ورق استیل و لوله استیل که مراحل ترخیص لوله استیل مشابه ورق استیل است به طبقه بندی آلیاژها می رسیم. انواع آلیاژ استیل در نوع استیل بگیر و نگیر تقسیم می شوند. که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم:

1. آلیاژهای استیل بگیر

  • آلیاژ استنلس استیل ۴۱۰: استیل 410 از خواص بسیاری برخوردار است که مهم ترین آن مغناطیسی بودن آن است که باعث شده تا آن با نام استیل بگیر معرفی گردد. مقدار کرومی که در این استیل به کار رفته است نگیر است و مقدار نیکل کمتر است. در مقایسه قیمت استیل 410 با سایر استیل ها به خصوص استیل های نگیر بسیار ارزان تر است.
  • آلیاژ استیل ۴۲۰: آلیاژ استیل 420 مقاومت بالایی در برابر سایش دارد و پایداری خود را ثابت کرده است. از این فولاد زنگ نزن در ساخت چاقو، قیچی و ابزار مشابه استفاده می شود. این محصول نسبت 410 گران تر است.
  • آلیاژ استیل ۴۳۰: این استیل قابلیت حرارتی دارد و استفاده آن بیشتر در بخش لوازم خانگی می باشد و از گران ترین استیل ها شناخته می شود.

2. آلیاژهای استیل نگیر

  • آلیاژ استیل ۳۰۴ نگیر: این استیل در بازار با عنوان استیل 8-18 شناخته می شود که 8 درصد نیکل و 18 درصد کروم آن را نشان می دهد. این استیل در صنایع مختلف استفاده می شود و در نوع کم کربن و پر کربن تولید و عرضه می گردد. قیمت این نوع استیل از سایر استیل ها ارزان تر است.
  • آلیاژ استنلس استیل ۳۱۶: استنلس استیل 316 مانند سایر استیل ها در بخش استیل نگیر قرار می گیرد. از مشابهات می توان به ورق 304 و 316 اشاره کرد. قابلیت جوشکاری آن بسیار بالا است و قیمت آن نسبت به ورق 304 بیشتر است و تفاوت آن ها وجود عنصر مولیبدن است.
  • آلیاژ استنلس استیل ۳۲۱: این ورق را می توان یکی از انواع استیل 304 به علت نوع تیتانیوم دار آن دانست. وجود تیتانیوم در ساختار این ورق استیل باعث شده تا مقاومت آن در برابر خوردگی بسیار بالا برود. قیمت این محصول از ورق 304 و 317 بیشتر است.
  • آلیاژ استیل ۳۱۶Ti: علاوه بر آلیاژهایی که در موارد قبل استفاده شده در این محصول از تیتانیوم نیز بهره گرفته شده است که وجود آن باعق مقاوم شدن در برابر خوردگی می‎شود. در دسته گران قیمت ترین ها نیز شناخته شده است. برای استعلام قیمت بهتر است با گروه تجاری آربی تماس حاصل فرمایید.

 راهنمای خرید انواع آلیاژ استیل

خرید آلیاژ استیل نیاز به تحقیقات خاص خود دارد. تحقیقات به این معنا است که شما بتوانید در وهله اول نیاز خود را شناسایی کنید و سپس نوع ورقه استیلی که قرار است در بخش و محیط مورد نظر به کار برود مشخص شود. پس از آن نوبت به قیمت می رسد که بهتر است از فضایی باشد که بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را به شما پیشنهاد دهد. تنها زمانی می توانید خرید خوبی داشته باشید که از تمامی مراحل آن آگاه باشید و انواع آلیاژ را بشناسید. اغلب ورق های استیل به کشور وارد می شوند و در انبارهای گمرک نگهداری می شوند تا به مرحله ترخیص برسند. ترخیص ورق استیل تنها با وجو یک ترخیص کار ماهر امکان پذیر است زیرا ناشی بودن در این مراحل باعث ضرر و پرداخت هزینه اضافی می شود.

 

استیل ها از گذشته تا به حال از موارد مهمی بوده اند که انسان برای استخراج آن تلاش کرده است. وجود آن باعث شده که زندگی انسان ها به سمت مدرنیته تر شدن قدم بردارد و ساختمان ها و وسایل ایمن تری را تحویل جامعه دهد. توجه داشته باشید هرچقدر میزان کیفیت یک وسیله بالا برود، اعتماد و اعتبار آن شرکت و فروشنده نیز بیشتر می گردد. بنابراین امروزه این موضوع در بخش های زیادی استفاده می شود و وجود آن باعث شده محصولات و کالاها در بهترین کیفیت، زیباترین ظاهر و مقرون به صرفه ترین حالت شناخته شوند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TvJNpxJu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه