دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شستشوی نمای ساختمان نقش مهمی در افزایش زیبایی و دوام آن و ایجاد حس مثبت در افراد دارد. نمای بیرونی بنا نیز مانند داخل آن کثیف و آلوده می شود و درصورتی که به آن رسیدگی نشود، جلوه بسیار ناخوشایندی ایجاد می کند.

در ادامه درباره نماشویی ساختمان، مزایا و هزینه آن توضیح می دهیم.

نماشویی ساختمان

نماشویی ساختمان چگونه انجام می شود؟

پاکیزگی نمای یک ساختمان، آن را چشم نوازتر، زیباتر و دلپذیرتر می کند. نمای ساختمان، با هر نوع مصالحی که ساخته شده باشد، در گذر زمان و بر اثر عواملی مانند باران های اسیدی، گردوخاک، آلودگی هوا، ریزگردها، نور آفتاب و عوامل دیگر کثیف شده و پر از لکه و دچار تغییر رنگ می شود.

علاوه بر این، عوامل مختلف دیگری هم پاکیزگی نمای یک ساختمان را کاهش می دهد و آن را آلوده می کند، مانند:

  • نیروی باد
  • تغییرات دما
  • زلزله
  • فاصله موجود میان درزهای سنگ نما
  • چسابدن پوسترها و کاغذها
  • ریخته شدن پسماندهای حیوانات بر روی نما
  • چسبیدن مواد و مصالحی مانند گچ و سیمان به نما

اگر به وضعیت نظافت نمای ساختمان رسیدگی نشود، انباشت آلودگی ها چهره ساختمان را بسیار زشت، زننده و فرسوده می کند. همچنین به مرور زمان باعث تخریب نما شده و باید هزینه ای چندبرابر برای تعمیر و بازسازی آن پرداخت کرد.

نماشویی به موقع یک بنا و تمیزبودن آن، چهره آن را از دیگر ساختمان ها متمایز کرده و باعث می شود دوام آن افزایش پیدا کند.

در شهرهای آلوده، نمای برج های بلند باید ۲ بار در سال شسته شود. شستن نما یک کار تخصصی است که به مهارت و قدرت بدنی نیاز دارد و باید به صورت اصولی و با رعایت نکات ایمنی انجام شود.

به دلیل سخت و تخصصی بودن کار نظافت نما، شرکت های مختلفی برای انجام این کار تاسیس شده اند. نیروهای این شرکت ها، دارای مهارت و تجربه بالا برای شستن نمای بناهای چندطبقه هستند.

امروزه از مصالح مختلفی برای ساخت نما مانند سنگ، کامپوزیت، سیمان و مواد دیگر استفاده می کنند که هر کدام از اینها باید با شوینده ها و روش های مخصوص تمیز شوند.

نکات مهم برای نماشویی بنا

برای شستشوی نمای بنا، توجه به بعضی از نکات ضرورت دارد، ازجمله:

  • نظافت نمای ساختمان در فواصل معین باعث افزایش دوام و زیبایی آن میشود.
  • برای تعیین فواصل لازم برای انجام شستشوی نما، باید به میزان آلودگی محلی که ساختمان در آن واقع است، همچنین جنس مصالح توجه داشت. در مناطق آلوده و پرتردد، انجام نظافت ۲ بار در سال، مناسب خواهد بود.
  • پیش از سپردن شستشو و نظافت بنا به یک شرکت، از میزان مهارت و تخصص آن مطمئن شوید. درصورتیکه این کار به صورت تخصصی و با مواد شوینده مناسب انجام نشود یا خود فرد دارای مهارت کافی نباشد، به بنا و خود آسیب وارد خواهد کرد.

معرفی شرکت کارویس

شرکت کارویس، دارای انواع تجهیزات مدرن، پیشرفته و استاندارد و همچنین پرسنل حرفه ای و باتجربه برای شستن نمای بنا است. ساکنان تهران و سایر شهرستان ها می توانند از خدمات کاملا نوین و به روز این شرکت استفاده می کنند.

پرسنل شرکت کارویس قابلیت و تبحر لازم برای شستن نمای برج های مرتفع را نیز دارند و با کیفیت کاملا تضمینی این کار را انجام می دهند.

روش های نماشویی

براساس میزان آلودگی ظاهر یک بنا، روش شستشوی آن را انتخاب می کنند. 3 روش رایج برای شستن نما عبارت اند از:

  • واترجت: این روش برای بناهایی انتخاب میشود که آلودگی کمی دارند و کثیفی آن در حد گردوخاک است. از واترجت اغلب برای شستن نماهای سنگی استفاده می کنند.
  • برس آب پاش خالص: در این روش از تیرک های تلسکوپی استفاده می شود که در انتهای آن یک برس با قابلیت پخش آب تعبیه شده است. با این شیوه می توان بناهایی تا ارتفاع ۲۰ متر را آب پاشی و تمیز کرد.
  • واتر سند بلاست: در این روش، به کمک یک دستگاه، آب با فشار بالا برروی نما سند بلاست میشود. از مزایای این روش باید به زدودن زنگ زدگی ها و آلودگی ها، از بین بردن لایه های قدیمی رنگ و دندانه دار کردن بتن اشاره کرد.
  • ابر و تی: ساختمانهای نماشیشه ای و کامپوزیت با استفاده از ابر و تی شسته می شوند. مواد شوینده قابل استفاده در این روش، مواد شیمیایی محلول، مایع پاک کننده شیشه، انواع صابون های مخصوص، تری سدیم پلی فسفات و نمک هستند.
  • اسیدشویی: درصورتیکه جنس مصالح از سنگ، آجر یا سیمان باشد، امکان دارد کارشناس نماکار برای نظافت آن روش اسیدشویی را انتخاب کند.

کارشناس پیش از انتخاب این روش، باید از بالابودن میزان آلودگی مطمئن شده و جنس کثیفی نما را تشخیص دهد، زیرا اسید قابلیت تخریب مصالح ساختمانی را دارد.

سایر روش های نماشویی

روش های نماشویی ساختمان

نماشویی با داربست یکی از روش های رایج برای شستن نما است. فردی که این کار را با این شیوه انجام می دهد، باید مهارت و دقت بسیاری زیادی داشته باشد. اگر امکان زدن داربست وجود نداشته باشد، از راپل استفاده می کنند.

شستن نمای برج های بلند با راپل به راحتی انجام می شود. به فردی که با راپل شستن بنا را انجام می دهد، راپل کار می گویند که باید بسیار ماهر و دقیق باشد.

نماشویی ساختمان با طناب از روش های متداول دیگر بوده که نسبت به داربست، ایمنی بسیار بیشتری دارد.

نماشویی با کمربند محافظ یک شیوه مطمئن برای انجام این کار است که امنیت فرد را به خوبی تامین می کند. افرادی که برای انجام این کار انتخاب می شوند باید دارای آمادگی بدنی بسیار خوب، مهارت و سرعت عمل بسیار بالا باشند.

امکان شستشوی چه نماهایی وجود دارد؟

اکثر نماها قابلیت شستشو با سیستم فشار آب قوی مانند واترجت را دارند و آسیبی نخواهند دید . نماهای زیر قابلیت شستشو دارند و هیچ آسیبی به آنها وارد نمی شود:

  • نمای سنگ
  • نمای آجر
  • نمای سیمانی و کنیتکس
  • نماهای کامپوزیت و شیشهای
  • نماهایی که در آن از ترموود استفاده شده است.

هزینه شستشوی نما

عوامل مختلفی هزینه لازم برای شستشوی نما را تعیین می کنند. کارشناسان شرکت باید وضعیت یک بنا را بررسی کرده و سپس هزینه لازم برای انجام این کار را اعلام کنند.

شرکت ها براساس متراژ و ارتفاع ساختمان، میزان آلودگی، تعداد نیروی لازم برای شستشو، نحوه شستشو، مواد، ابزار و تجهیزات مورد نیاز هزینه نماشویی را برآورد می کنند.

هزینه شستشوی نما

جمع بندی

نماشویی در فواصل زمانی معین، باعث افزایش زیبایی و دوام ساختمان می شود. ساختمان ها در معرض آلودگی های متعددی قرار دارند که اگر تمیز نشوند، باعث زشت شدن منظره کوچه و خیابان شده و همچنین دوام شان نیز کاهش پیدا می کند.

شرکت کارویس دارای تجهیزات و نیروهای درجه یک بوده که کار شستشوی نما را با کیفیت بسیار بالا در تهران و سایر شهرها انجام می دهند. هزینه این کار به تجهیزات مورد نیاز، متراژ و مساحت بنا، میزان آلودگی و تعداد نیروی لازم بستگی دارد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5No0gLe9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه