دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

همه چیز در مورد نگهداری سگ ها

نگهداری سگ

از روزی که تصمیم به خرید سگ می گیرید، باید تحقیق و افزایش آگاهی درباره نگهداری از سگ را آغاز کنید. شما باید توانایی فراهم کردن امکانات نگهداری سگ ها را داشته باشید. شناخت دقیق نیازهای هر کدام از نژادهای سگ، به شما کمک می کند تا بهترین سطح زندگی را برای حضور این فرشته ها فراهم کنید.

اگر تمایل به نگهداری سگ ها دارید یا قصدتان آشنایی با جزئیات و نکات نگهداری از انواع نژادهای سگ است، تا پایان همراه ما باشید!

چرا باید نیازهای سگ را بشناسیم؟

تصور کنید که یک موجود ناشناخته ای را وارد حریم زندگی خودتان کرده اید، اما هیچ جزئیاتی از سبک زندگی او نمی دانید! قطعا برخی رفتارها و کمبودهای محل زندگی تان موجب ناراحتی او خواهد شد. در حالی که شما عاشق پت دلبندتان هستید، قصد ندارید هیچ کم و کاستی داشته باشید. در چنین شرایطی، نیاز دارید تا جزئیات نگهداری از سگ ها را بدانید و نیازهای آن ها را خیلی ساده تشخیص دهید. به همین دلیل، باید جزئیاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم را درک کنید و راه کارهای مطلوبی برای برآورده سازی نیازهای این فرشته های پشمالو داشته باشید.

  • سگ باید تغذیه سالم و متعادلی داشته باشد. برای انتخاب مناسب ترین نوع غذا و رژیم غذایی، باید حتما از دامپزشک سگ تان کمک بگیرید. خرید غذای خشک با تنظیم بالانس غذایی متناسب با سن و سال، سبک زندگی و نژاد سگ، بهترین و مطمئن ترین کاری است که می توانید انجام دهید.
  • تخلیه انرژی سگ ها بخش مهمی از زندگی آن ها است. سگ ها به فعالیت و تمرین منظم روزانه نیاز دارند. شما به عنوان فردی مسئول، باید اطمینان حاصل کنید که سگ شما به میزان کافی حرکت و فعالیت دارد. پیاده روی، بازی و تحرک در فضاهای مختلف یا شنا کردن بهترین کارهایی است که برای سگ مفید خواهند بود.
  • حفظ بهداشت و مراقبت از سگ، بخشی از ضروریات و نیازهای او است. این موارد شامل بررسی منظم و پاکسازی دندان ها، تمیز کردن گوش ها، کوتاه کردن ناخن ها و شستشوی پوست و موی سگ ها است. حفظ بهداشت و بررسی دوره ای پوست برای پیشگیری از وجود کک و کنه نیز بخش مهم این ماجرا است.
  • واکسیناسیون و درمان های دوره ای به عنوان یک نیاز مهم شناخته می شود. شما باید اطمینان حاصل کنید که سگ تان برنامه واکسیناسیون منظم را دنبال می کند. یادتان باشد واکسیناسیون به موقع، مصرف دوره ای داروهای درمانی و ضد انگل ها بخش مهمی از تضمین سلامت پت هستند.
  • تربیت یکی از بخش های جدانشدنی زندگی با حیوانات خانگی است. آموزش ابتدایی و تربیت مناسب سگ بسیار مهم است. این شامل آموزش به دستورات ساده، اجتناب از رفتارهای ناپسند و اجتناب از خشونت می شود.
  • زندگی تحت نظارت یک متخصص دامپزشک، از ضروریاتی است که باید بدانید. در صورت نیاز، باید دوره های 6 ماهه یا 1 ساله را برای چکاپ درنظر بگیرید و سوابق بیماری های گوناگون را بررسی کنید.
  • شاید کم تر کسی به این نیاز مهم سگ ها اشاره کند، اما بخش ضروری زندگی در کنار این موجودات دوست داشتنی، عشق و توجه به آن ها است. سگ ها دقیقا مثل ما انسان ها به عشق احتیاج دارند. مراقبت شما می تواند کیفیت زندگی آن ها را افزایش داده و عمر طولانی تری برای شان رقم بزند.

تغذیه سگ های خانگی باید چگونه باشد؟

تغذیه، یکی از بخش های مهم در مراقبت و نگهداری از سگ ها است. شما باید براساس نژادهای سگ، سن و سال او، سوابق بیماری ها و محدودیت های موجود، بهترین نوع تغذیه را انجام دهید. استفاده از سبزیجات، مواد مغذی، ویتامین ها و گوشت، هرم غذایی سگ ها را تشکیل می دهد.

هر سگ متناسب با میزان فعالیت، سبک زندگی و سوابق پزشکی، به میزان مشخصی غذا احتیاج دارد. اگر از غذای خشک استفاده کنید، دغدغه بالانس کردن غذای پت را تجربه نخواهید کرد. به این ترتیب، خیلی راحت باتوجه به جدول درج شده در پشت غذای خشک می توانید میزان غذای روزانه مورد نیاز پت را در وعده های مختلف تقسیم کنید.

یادتان باشد نیاز سگ ها در سن و سال های مختلف و شرایط مختلف تغییر می کند.

امکانات رفاهی مناسب سگ ها چیست؟

امکانات رفاهی نگهداری سگ

امکانات رفاهی سگ آپارتمانی نسبت به سگ های نگهبان متفاوت است. سگ های نگهبان به لانه ای گرم و نرم و امن احتیاج دارند تا زندگی مطلوبی را بگذرانند.

توجه به بیماری ها، تغییرات، سلامت پوست و مو و ظاهر سگ در این سبک زندگی اهمیت بالایی دارد. امکانات رفاهی مورد نیاز برای نگهداری سگ در آپارتمان کمی متفاوت است. شما باید فضایی امن و آرام برای او فراهم کنید. تهیه ظرف آب و غذای مناسب بخش مهم این پروسه است.

سعی کنید، به طور روزانه و مرتب ظرف غذای پت را تمیز کرده و امکان رشد باکتری و میکروب را از بین ببرید. حتما فضایی تحت عنوان تخت خواب یا تشک خواب برای سگ تهیه کنید تا فضایی شخصی و امن داشته باشد. این اقدامات می تواند آرامش سگ را افزایش داده و رفتارهای ناخوشایند او را کاهش دهد.

ضروریات بهداشتی برای نگهداری سگ ها چیست؟

توجه به بهداشت سگ ها، بخش مهم زندگی در کنار آن ها است. افزایش طول عمر و بهبود سبک زندگی می تواند در تمام ابعاد زندگی آن ها تاثیرگذار باشد. پس از خرید سگ، نیاز به تهیه لوازم بهداشتی مورد نیاز خواهید داشت. خرید شانه و برس های مخصوص متناسب با اندازه و ابعاد سگ یکی از خریدهای ضروری است.

تهیه دهانشویه و مسواک، برای حفظ سلامت دهان و دندان پت، ضروری است. استفاده از پد بهداشتی و سینی مخصوص دستشویی برای پت، اهمیت دارد.

نژادهای سگ براساس عادات و نحوه تربیت، نیازهای گوناگونی دارند. خرید ظرف غذا و آب مناسب با سن و سال پت نیز اقدام مهم دیگری است که باید جدی بگیرید. تمام این جزئیات می تواند سلامت پت شما را تامین کند.

هزینه نگهداری سگ چقدر است؟

اگر هزینه زندگی دو فرد را بپرسید، اعدام و ارقام متفاوتی به گوش تان می خورد؛ چرا که سبک زندگی افراد، نوع تغذیه، علاقه مندی ها و نوع تفریحات آن ها متفاوت است و هر کدام هزینه خاص خود را دارد. نگهداری از پت نیز به همین شکل است؛ هزینه نگهداری از سگ می تواند از ماهی 2 الی 3 میلیون شروع شود و بیش از چند ده میلیون ادامه داشته باشد. امکاناتی که برای سگ فراهم می کنید، نوع تغذیه، نوع غذای خشک، نحوه بازی، محل نگهداری و ... همگی در برآورد هزینه نگهداری تاثیرگذار هستند؛ به همین دلیل، نمی توان هزینه دقیقی را بیان کرد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DwmUyewy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه